Zreški Unior na poti stare slave

Prodaja v avtomobilski industriji letos večja za četrtino. Leto bodo končali brez izgub.

Objavljeno
14. december 2011 16.46
Posodobljeno
14. december 2011 17.09
Brane Piano, Celje
Brane Piano, Celje
Zreče – Skupina Unior je od septembra do oktobra letošnje prihodke povečala z 90 na 116 milijonov evrov, 2,7 milijona evrov izgube v prvih devetih mesecih pa bodo do konca leta odpravili. Pričakujejo, da se bodo prihodki leta 2012 vrnili na raven predkriznega leta 2008.

Predsednik uprave Gorazd Korošec pravi, da so v desetih mesecih leta 2011 prihodke povečali za 24 odstotkov in s tem šest odstotkov več od načrtov, do konca leta pa se bodo prihodki v primerjavi za lanskim letom povečali za 25 odstotkov.

»Uspelo nam je nadomestiti izgubo naročil v letih 2009 in 2010, ko smo kot dobavitelj svetovne avtomobilske industrije med prvimi občutili gospodarsko krizo,« dodaja in pojasnjuje, da glede na naročila leta 2012 pričakujejo dodatno povečanje prihodkov za deset odstotkov in poslovanje z dobičkom. Na Unior pa svetovne gospodarske razmere še vedno vplivajo, in sicer s tem, da kupci zahtevajo dodatno zniževanje cen, dobavitelji pa jih povišujejo.

Unior več kot 90 odstotkov izdelkov izvozi na evropski trg. Prodaja odkovkov in sklopov za avtomobilsko industrijo jim letos zagotavlja 53 odstotkov prihodkov. Njihovi največji kupci so vsi najbolj znani izdelovalci avtomobilov ter njihovi dobavitelji, in sicer Volkswagen, Audi, BMW, Renault, Dacia, Peugeot, ZF Lemförder & ZF Lenksysteme, Volvo, Bosch Siemens Group, Daimler, Jtekt, GKN, Arvin Meritor, Ferrari in Cimos. S prodajo ročnega orodja obrtnikom in gradbeništvu zagotavljajo 20 odstotkov prihodkov, s programom turizem (Rogla, Terme Zreče in Krvavec) pa 12 odstotkov. Vse druge dejavnosti jim skupaj dajejo še 15 odstotkov prihodka.

Unior je letos s prodajo zmanjšal deleža v Štorah Steelu in srbski družbi Unior Formigtools, avgusta pa so bile delnice Uniorja uvrščene v standardno kotacijo Ljubljanske borze.