E-izobraževanje med podjetji vse bolj priljubljeno

Sodobne metode učenja: hitro, preprosto in učinkovito pridobivanje znanja.

Objavljeno
06. februar 2012 13.10
Marjetka Nared, Posel in denar
Marjetka Nared, Posel in denar
Podjetjem je na voljo več oblik e-učenja. Med prednostmi so ugodna cena ter krajevna in časovna neodvisnost. O pozitivnih izkušnjah poročajo v banki UniCredit, Krki, Hidrii.

Uporaba spletnih tehnologij postaja vedno bolj samoumevna, skladno s tem pa vse večji pomen pridobiva tudi elektronsko podprto izobraževanje oziroma usposabljanje. Učenje prek spleta je vse bolj priljubljeno tudi pri podjetjih.

Jana Štolfa z izobraževalnega centra v podjetju Saop, ki izvaja e-izobraževanja v obliki spletnih seminarjev, pojasnjuje, da imajo podjetja na slovenskem trgu na voljo več oblik e-učenja. Med drugim lahko izberejo uporabo spletnih videovsebin oziroma vnaprej pripravljenih posnetkov in priponk z elektronskimi dokumenti, ki uporabnikom omogočajo, da se prek spleta izobražujejo takrat, ko imajo čas; spletno preverjanje znanja prek spletnih testov, pri čemer lahko udeleženci povratne informacije o odgovorih dobivajo sproti; ter sledljivost napredka šolanja, našteva sogovornica.

O spletnih seminarjih, ki jih pripravlja Saop, pravi, da potekajo v živo na točno določen dan ob točno določeni uri. Od klasičnih seminarjev se tako ločijo le po tem, da se jih prijavljeni udeležujejo v živo prek računalnikov od doma. Na seminar se povežejo s spletnim orodjem, tako da v živo poslušajo predavanje oziroma tečaj. Pri tem lahko postavljajo vprašanja v pisni obliki ali po mikrofonu, odgovor pa dobijo takoj, kar jim omogoča, da si po predavanju izmenjujejo izkušnje z drugimi uporabniki. Predavatelji se medtem na izvedbo e-seminarjev pripravijo tako kot za klasične seminarje, pri tem pa jim ni treba na pot.

Konkurence med ponudniki za e-seminarje ni

Na vprašanje, kje so še prednosti tovrstnega izobraževanja za podjetja, sogovornica odgovarja, da velika večina oblik e-učenja omogoča prihranek časa in potnih stroškov, da je to hitro, preprosto in učinkovito pridobivanje znanja ter da si uporabniki lahko sami določajo tempo in urnik učenja. Pri e-seminarjih poleg že omenjenih plusov omenja še pridobitev posnetka, s katerim lahko uporabniki po predavanju utrdijo svoje znanje. Kaj pa slabosti? »Naše izkušnje so zelo pozitivne,« zatrjuje predstavnica podjetja Saop. Težav skoraj ni, če že, so manjše, dodaja. »Nekateri si, denimo, ne znajo priklopiti slušalk, drugi spregledajo e-sporočilo, v katerem so prejeli povezavo na seminar...« opisuje.

E-izobraževanje oziroma e-usposabljanje je primerno zlasti za podjetja, ki imajo zaposlene na več lokacijah in bi jim pot vzela veliko časa, in podjetja, ki se odločajo, da bo izobraževanje njihovih zaposlenih potekalo zunaj delovnega časa, meni Štolfa. »Za bolj kompleksna izobraževanja, ki lahko trajajo več ur ali več dni, pa priporoča kombinacijo e-izobraževanja in srečanja v živo z mentorjem, lahko tudi v živo prek spleta, saj niso vsi enako samodisciplinirani pri učenju. »Poleg tega komunikacija prek spleta in e-pošte ni tako učinkovita kot komunikacija v živo, saj lahko hitro napačno postavimo vprašanje. Če je treba neko zadevo bolj podrobno obrazložiti, pisna oblika ni vedno najbolj posrečen način,« dodaja.

Povpraševanja po e-učenju je po njenih besedah veliko. Na trgu je ponudnikov e-izobraževanj kar nekaj, pri spletnih seminarjih pa o pravi konkurenci ni mogoče govoriti, meni Štolfa. Cene njihovih seminarjev se gibljejo med 30 in 54 evri (brez DDV).

E-izobraževanja 
o skoraj vsem mogočem

Priljubljenost e-izobraževanj smo preverili tudi med podjetji. Kot se je potrdilo, se za tovrstno usposabljanje zaposlenih odločajo prav zaradi manjših stroškov, krajevne in časovne neodvisnosti, ki jo omogoča, ter posodobitve izobraževalnih metod, usposabljanja na področju uporabe sodobnih kanalov pridobivanja informacij in uporabe komunikacijskih naprav.

Vodja službe za upravljanje človeških virov pri Unicredit banki Slovenije Beti Zupan pravi, da so v banki e-izobraževanje uvedli za uporabo zbirke računalniških pisarniških programov ter za področji preprečevanja pranja denarja in varstva osebnih podatkov. V prihodnosti nameravajo vsebine še dodati, in sicer na segmentih, »kjer je takšno izobraževanje najbolj primerno glede na pričakovan učinek«. »Naše izkušnje so pozitivne, hkrati pa tudi izziv pri vpeljevanju takšnega načina izobraževanja pri posameznikih, saj ga nekateri niso vajeni. Večkrat še vedno prevlada mnenje, da je učinek klasičnega načina izobraževanja večji,« še navaja Zupanova.

Novomeški farmacevt Krka se medtem vključuje v e-izobraževanje na področju strokovnih znanj, jezikov, informatike in tudi tako imenovanih mehkih veščin. »Klasične oblike izobraževanja redno dopolnjujemo s spletnim učenjem in spletnim testiranjem, ki sta zaradi razvejanosti Krkine mreže postala že zelo pomembna oblika izobraževanja,« pojasnjujejo. V e-izobraževanje vključujejo vse sodelavce. »Tako so se, denimo, naši sodelavci v Sloveniji in tujini lani kar 23.800-krat učili na 684 spletajih (spletnih tečajih prek interaktivnih spletnih gradiv). Uporabniki so lahko preverili svoje znanje tudi na spletnih testiranjih. Leta 2011 smo na primer samo v marketinški mreži izvedli 993 različnih e-testiranj,« naštevajo.

Idrijska Hidria pa je sodobne metode učenja uvedla letos, pri čemer se je zanje najprej odločila na področju vodenja letnih razgovorov. Izobraževanje je namenjeno predvsem vodstvenim kadrom znotraj korporacije, ki so tako pridobili in obnovili nekatera znanja, ki jih zahtevata priprava in vodenje letnih razgovorov z zaposlenimi, pojasnjujejo v Hidrii. E-usposabljanje poteka kot celovit sistem izobraževanja in testiranja, »ki omogoča preprosto izdelavo lastnih interaktivnih e-gradiv, spremljanja izobraževanja po vsebinah in po udeleženih sodelavcih, spremljamo pa lahko tudi rezultate testov, ki jih ti opravijo«, še pravijo. V Hidrii so v projekt e-izobraževanja za začetek vključili več kot 100 sodelavcev. Njihovi odzivi so pozitivni, kljub temu pa vidijo še možnosti izboljšav.