Ime dneva: Kristijan Nikl, Nikl Design

»Rad bi se postavil ob bok svetovnim imenom navtičnega oblikovanja.«

sob, 26.01.2013, 12:00

Ljubljana – Slovenski navtični oblikovalec Kristijan Nikl uspešno sodeluje z norveškim podjetjem Marex, s katerim so za barko Marex 320 Aft Cabin Cruiser, ki je bila oblikovana v Sloveniji, ta mesec dobili dve prestižni nagradi.

V Londonu so bili nagrajeni za Motor boat of the year award 2013, v Dusseldorfu pa je bilo plovilo izbrano za European powerboat of the year award 2013. »Takih nagrad si želijo koncerni, sam pa tega še ne dojemam popolnoma,« o dosežku govori Nikl.

Specialist za motorne čolne

Slovenski inženir je v tesnem sodelovanju z Marexom v dveh letih načrtovanja, 3D-dizajna in tehničnega dokumentiranja ustvaril izpopolnjeno plovilo, ki ga največji poznavalci s tega področja opisujejo s samimi presežniki. Kristijan se je specializiral za motorne čolne in se hoče nekoč ob bok postaviti svetovnim navtičnim oblikovalcem, kot sta Ed Dubois in Tony Castro.

Nikl je navtično pot začel že v mladih letih, ko se je navduševal nad izdelovanjem bark. »Kot najstnik sem izdeloval modele barčic in že v osnovni šoli zmagoval na tekmovanjih. Posebno znan sem bil po tem, da sem risal svoje načrte,« opisuje svoje začetke. Diplomiral je iz lesarstva in se v prostem času navduševal nad risanjem bark ter se seznanjal z orodji, ki jih mora obvladati navtični oblikovalec. »Veliko je lastnega učenja, samomotivacije, veliko časa je treba investirati v učenje za delo z oblikovalskimi programi,« o izobraževanju govori Nikl. Po diplomi na biotehniški fakulteti se je zaposlil v podjetju Seaway, kjer je, kot pravi, dobil dobre temelje in sodeloval pri uspešnih projektih, kot je barka Greenline Hybrid. Po dobrih dveh letih se je odločil za samostojno pot in ustanovil podjetje Nikl Design, ki zdaj sodeluje z že omenjenim norveškim podjetjem.

Pomembni so navtični sejmi

Poleg nagrajene barke z Marexom sodelujejo še pri oblikovanju dveh novih bark, z drugim norveškim proizvajalcem pa je že dogovorjen za manjši športni gliser. Dogovarja pa se tudi s proizvajalcem iz Londona, ki želi svoji ponudbi dodati še desetmetrsko plovilo. »Za pridobivanje novih strank je najboljši osebni stik, na primer na navtičnih sejmih. Zelo pomembna je stalna navzočnost,« razlaga Nikl, ki barke oblikuje doma, sestanki in komunikacija pa potekajo prek računalnikov in spleta ter z osebnimi obiski v proizvodnji. Kupci takšnih bark pretežno prihajajo iz Skandinavije, kjer veliko časa preživijo na barkah in jih uporabljajo tudi namesto avtomobila.

In načrti za prihodnost? Lasten oblikovalski studio. Trenutno v Nikl Design delata dva, Kristijan pa si želi najeti še dva ali tri nove sodelavce, da bi lahko delali na več projektih hkrati. »Morda že letos, če se mi bo uspelo dogovoriti za dobro pogodbo in pridobiti sredstva za zagon studia,« si želi oblikovalec. O kadrih pa Nikl pravi, da je pripravljen sam vlagati vanje, če vidi, da so ljudje zainteresirani in želijo delati. »Seveda je to lahko tvegano, ker dober kader potem lahko uide, a sem pripravljen poizkusiti,« dodaja.

Prijavi sovražni govor