Izhod iz krize je družbena odgovornost

Družbena odgovornost v podjetju ni le oddelek. Proces vključevanja zaposlenih postane ključni del organizacijske kulture.

Objavljeno
13. maj 2013 20.18
19.7.2012 Bled ,Slovenija. Z Blejskim strateskim forumom mladih se je zacel 7.Blejski strateski forum. Udelezenci okrogle mize v hotelu Lovec. FOTO: JURE ERZEN/Delo
Ba. Pa., gospodarstvo
Ba. Pa., gospodarstvo

Bled – Družbena odgovornost v podjetju ni le oddelek, ampak mora biti vključena v strategijo podjetja, je na sokonferenci Družbena odgovornost – od naključja do strategije poudarila Nadya Zhexembayeva iz IEDC Poslovne šole Bled.

Za to se je treba odmakniti od razumevanja družbene odgovornosti kot dobrodelnosti in dela trženjskih aktivnosti. To pa je lahko naporen in dolgotrajen proces. Tako ni dovolj biti le menedžer, treba je razmišljati strateško in delovati inovativno in vključujoče, je dejal Paveł Nizinski predsednik uprave Goodbrand.

Zaposleni so eden od osrednjih deležnikov podjetja, zato morajo imeti posebno mesto tudi v pripravi strategije in aktivnosti družbene odgovornosti. Proces vključevanja zaposlenih in motiviranja zaposlenih, da postanejo aktivni deležniki pri doseganju ciljev družbene odgovornosti podjetja, postane ključni del organizacijske kulture, je dejala Elaine Cohen, ustanoviteljica Beyond Business iz Izraela.

Za Sandija Češka, ustanovitelja Studia Moderna, je družbena odgovornost podjetij izhod iz krize. »Danes lahko dobre, kakovostne izdelke izdelujemo povsod, zato tekmujemo med seboj v boljših storitvah. Jutri pa bomo morali biti za svoj obstoj pomembni za družbo, za skupnost, zato moramo iskati rešitve, izdelke in storitve, ki bodo pomagale reševati določene probleme,« je dejal. A podjetja ne morejo vsega narediti sama. Nad tem, kakšne so potrebe družbe, imajo več pregleda nevladne organizacije. Češko pravi, da podjetja zato iščejo partnerstva z nevladniki, saj le tako lahko nastane položaj zmagam-zmagaš.

Mednarodna sokonferenca združuje ideje Mednarodne konference o družbeni odgovornosti, ki jo je v preteklih dveh letih organiziralo podjetje Studio Moderna ter Mednarodne konference Poti družbene odgovornosti Ekvilib inštituta in Mreže za družbeno odgovornost Slovenije. V projektu sodelujeta tudi IEDC Poslovna šola Bled in Ashoka Avstrija.