Križarke prinesejo 5 milijonov evrov na leto

Turisti s potniških ladij prinesejo Sloveniji najmanj pet milijonov evrov neposrednega zaslužka na leto.

Objavljeno
05. november 2014 21.50
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Posredni učinki so še 2,5-krat večji. Ko bo Koper postal matično pristanišče, bodo zaslužki večji.

Študija, ki so jo na podlagi ankete med tisoč potniki opravili zaposleni družbe Risposte Turismo iz Benetk med 9. aprilom in 29. junijem, je pokazala, da industrija turističnega križarjenja v Kopru prinaša prav toliko zaslužka kot v drugih sredozemskih pristaniščih. Leta 2013 je Slovenijo na ta način obiskalo 65.434 gostov, od tega je bilo 58 odstotkov Britancev (ker je večino ladij pripeljal Thomson Cruise), na drugem mestu so Američani (21 odstotkov) in na tretjem Kanadčani (3,9 odstotka). Vsak gost porabi okoli 78 evrov, vsak član posadke pa 23 evrov. Od potnikov, ki pridejo v Koper, jih gre le 36,2 odstotka organizirano na izlete, ki v povprečju stanejo 74 evrov. Precejšen del stroškov izleta ne ostane v Sloveniji, ampak ga pobere organizator. Francesco di Cesare iz Risposte Turismo je poudaril, da so ekonomski učinki večji in imajo med drugim močan promocijski učinek, saj se določen del turistov vrne na počitnice v Slovenijo.

Križarjenja so v porastu

Sezona, ki se je iztekla 1. novembra, je bila specifična, je na včerajšnji predstavitvi povedal direktor potniškega terminala Luke Koper Bojan Babič. Namesto pričakovanih 53 ladij jih je prišlo le 45 in namesto 65.000 potnikov jih je bilo 59.000. »To leto smo dobili kar osem odpovedi ladij, največ na račun prepovedi uvoza velikih ladij v Benetke, čeprav bo ta prepoved začela veljati šele 1. januarja 2015. Toda za prihodnje leto imamo napovedanih 50 ladij in 60.000 potnikov, za prihodnji dve leti pa so predvidene rasti, ker se bo ponovno odprl promet v Benetkah,« je ocenil Babič.

Po besedah Karmen Novarlič iz državne agencije Spirit so križarjenja najhitreje rastoča panoga v turizmu. Pred desetimi leti je z ladjami po vsem svetu potovalo 12 milijonov turistov, letos jih bo 22 milijonov. Ta industrija je ustvarila 117 milijard dolarjev prihodkov in Sredozemlje ostaja za križarke destinacija številka ena. V Jadranu še zmeraj diktirajo tempo dogajanj Benetke, kjer so letos imeli 1,81 milijona prihodov potnikov.

Nov terminal za Koper

Koper je skromnejši, toda v desetih letih je vanj prišlo 450.000 udeležencev križarjenj, in to 104 različnih narodnosti. »Gostje opažajo, da je naše mesto varno, čisto, da govorimo veliko jezikov in da smo prijazni. Potrditev smo doživeli na največjem sejmu križarjenj na Floridi, kjer so Koper uvrstili med deset najprijaznejših pristanišč na svetu,« je povedala svetovalka župana Borisa Popoviča Jana Tolja.

Bojan Babič je povedal še, da bo ameriška družba Land Design še ta mesec predstavila idejno zasnovo ureditve potniškega terminala, ki bo podlaga za pripravo projektov, ti pa za izdajo gradbenega dovoljenja, saj bi naslednje leto Luka rada začela graditi terminal. Zanj naj bi namenila malo več kot dva milijona evrov, temeljna dilema je, ali naj ostane to pritlična ali dvoetažna stavba. Šele z dograditvijo terminala bo Koper lahko pričakoval vzpostavitev matičnega pristanišča in nadaljnjo rast dejavnosti.

Direktor beneškega potniškega terminala Roberto Perocchio nam je pojasnil, da bo prepoved plovbe večjih ladij (nad 96.000 bruto ton) v Benetke začela veljati s 1. januarjem, ker je izvajanje odloka italijanske vlade zadržalo deželno upravno sodišče. »V Benetkah pripravljamo vse, da bi že prihodnje leto začeli kopati kanal, po katerem bi do potniškega pristanišča velike ladje priplule po drugi strani, in ne po kanalu Giudecca mimo Markovega trga, ki je zdaj edina pot za velike ladje. Za gradnjo kanala moramo nameniti 40 milijonov evrov, za ureditev okolja in izkopanega mulja pa še 100 milijonov evrov. Načrtujemo, da bo kanal odprt že marca 2016, in takrat bodo po kanalu Giudecca lahko plule le ladje do 40.000 bruto ton,« je pojasnil Perocchio.