Pomoč pri prvih korakih v svet turizma

Največji od ovir, s katerimi se srečujejo predvsem manjši turistični podjetniki, sta birokracija in zakonodaja.

Objavljeno
01. avgust 2014 19.05
Zip line,spuščanje po zajli,Bovec Slovenija 23.05.2014
Jerneja Grmadnik, Delo.si
Jerneja Grmadnik, Delo.si
»Podjetnik mora imeti dobro idejo in jo pravilno razviti, da bo uspela na trgu,« je eden od prvih nasvetov, ki jih ponudijo na spletni strani evropske komisije, na portalu Tourism Business Portal, ki je neke vrste e-učbenik in vodi po vseh ključnih korakih do uresničitve podjetniške ideje na področju turizma.

Na naslovni strani ima štiri glavne teme, in sicer pomoč pri implementaciji poslovnega načrta; podatke o rastočih turističnih trgih, predvsem državah iz skupine BRIK z opisi lastnosti turistov, ki prihajajo od tam; nasvete o mobilnih aplikacijah za izboljšanje in poenostavitev poslovanja ter nasvete glede optimizacije. Pri zadnjem je najbolj uporaben kalkulator, ki preračuna, koliko ljudi naj bi bilo zaposlenih glede na določeno vrsto prenočitvenih kapacitet, število sob ali miz v gostilnah.

Največ koristnih in uporabnih informacij ima prav prva tema, kjer povezave vodijo vse od navodil za izdelavo poslovnega načrta, financiranja, specifičnih lastnosti trgov ter evropske zakonodaje na področju turizma do navodil za oglaševanje in trženje ter nasvetov, kako privabiti turiste iz različnih delov sveta. Svetujejo, da zgolj ideja ni dovolj, ampak so nujni kompetence, znanje, poznavanje trga in dober poslovni načrt. Opisanih je tudi nekaj primerov inovativnih turističnih ponudb, kot je projekt Astrotour na Kanarskih otokih, ki združuje preučevanje neba na prostem in v tamkajšnjem observatoriju ter druge poljudnoznanstvene delavnice na temo opazovanja nočnega neba na La Palmi.

Tržne niše v Sloveniji: ekonastanitve, doživljajski turizem, lokalni izdelki

Poleg tega je na voljo brošura z zgodbami 53 mladih podjetnikov iz različnih evropskih držav in njihovih odgovorov na to, kako so uresničili svoje ideje, katere so lastnosti, ki jih mora imeti podjetnik, ter katere so prednosti in njihove začetniške napake. Tudi v turizmu se čedalje bolj spodbujata inovativnost in energijska učinkovitost, zato je poseben zavihek namenjen nasvetom, kako dejavnosti organizirati, da bodo čim bolj »zelene« in trajnostne. Na portalu je mogoče najti tudi uporabne povezave do turističnih sejmov, različnih centrov za izobraževanje in do zaposlitvenih oglasov v turizmu tako za vodiče kot za storitvene poklice po vsej Evropi.

Portal evropske komisije je na voljo le v angleškem jeziku in nekatere zunanje povezave niso aktivne, predvsem tiste, ki vodijo do člankov in videoposnetkov. Zato smo preverili, na koga se lahko nekdo z idejo za turistično dejavnost obrne v Sloveniji. Poleg številnih podjetniških inkubatorjev, podjetniških centrov in agencij, kot je tudi agencija Spirit, ki uporabnikom pomagajo razvijati njihove podjetniške ideje, turizem in podjetništvo združujejo v Centru za turizem in podjetništvo Krško (CTPK). Tam izvajajo različna izobraževanja in individualna svetovanja. Karmen Levak iz CTPK je povedala, da do njih pridejo tako tisti, ki že imajo izdelane načrte, kot ljudje, ki se jim je zgolj porodila kakšna zamisel ali jih zanima določena informacija. Pojasnila je, da sta največji oviri, s katerimi se srečujejo bodoči turistični podjetniki, birokracija in zakonodaja, še posebno za manjše ponudnike. Gre za pridobitev raznih dovoljenj in s tem povezanih precejšnjih stroškov ter seveda težave, ki pestijo podjetništvo na splošno, kot je velika obremenitev stroškov dela, dodaja Levakova. Njihova svetovanja se nanašajo predvsem na pomoč pri namestitvenih kapacitetah in turističnem vodenju.

Med tržnimi nišami na področju turizma v Sloveniji pa našteva ekonastanitve, doživljajski turizem, kot so športne aktivnosti ob rekah, kolesarstvo in adrenalinski športi ter tradicionalno pripravljene jedi. Zanimiva bi bila tudi lokalno obarvana počivališča ob avtocestah, kjer bi lahko tržili tudi tradicionalne in lokalno pridelane izdelke, še pravi Karmen Levak.