Prodaja tovornjakov čedalje slabša

V Sloveniji imata pri prodaji tovornjakov največji tržni delež Volvo Trucks in Mercedes-Benz, tretji pa je Daf.

Objavljeno
15. marec 2013 17.15
Posodobljeno
18. marec 2013 08.00
press_man
Željko Purgar, Na kolesih
Željko Purgar, Na kolesih
Do konca letošnjega februarja je bilo pri nas prvič registriranih 175 novih tovornjakov. To pomeni, da se je nadaljevalo dokaj stabilno zmanjševanje trgovanja z novimi tovornjaki. Prodaja tovornjakov se je v prvih dveh mesecih zmanjšala za 3,3 odstotka v primerjavi z lanskima prvima dvema mesecema. Samo prodaja težkih tovornjakov je bila manjša za 5,8 odstotka.

Kljub temu so razmere v začetku leta, upoštevaje le statistiko, pri nas občutno boljše kot v EU, kjer je bila januarja prodaja novih tovornjakov s skupno največjo dovoljeno maso nad 16 ton manjša za 18,4 odstotka v primerjavi z januarjem lani. Prodaja se je zmanjšala na vseh večjih trgih, in sicer v Italiji za 9,3 odstotka, Španiji za 11,1, Franciji za 15,4 ter v Nemčiji in Veliki Britaniji za kar 22,2 odstotka.

Če upoštevamo prve registracije vseh novih gospodarskih vozil z največjo dovoljeno skupno maso nad 3,5 tone, brez avtobusov, kar je po statistiki ACEA (European Automobile Manufacturers Association) seštevek prodaje lahkih, srednje težkih in težkih tovornjakov, je bilo januarja v Evropi prvič registriranih 20.306 tovornjakov, to je 17,2 odstotka manj kot januarja lani, pri nas pa skoraj takšen odstotek več.

Da Slovenija nikakor ne kljubuje splošnemu negativnem trendu v trgovini s tovornjaki na stari celini, je pokazala že februarska statistika. V primerjavi z lanskim februarjem je bilo pri nas prejšnji mesec prvič registriranih 26,9 odstotka manj novih tovornjakov. Med tovornjaki s skupno največjo dovoljeno maso nad 16 ton je bilo zmanjšanje še večje, 28,4-odstotno.

Letošnja prodajna uspešnica so tovornjaki Daf. Nizozemska znamka se je s tradicionalnega začelja zavihtela na tretje mesto. S prodajo je lahko zadovoljen le še Volvo Trucks, ki jo je povečal za 7,5 odstotka in nadaljuje utrjevanje položaja v vrhu slovenskega tovornjaškega trga. Njegov tržni delež med težkimi tovornjaki je v prvih dveh mesecih 26,5-odstoten, stabilnost položaja v tem tovornjaškem segmentu pa dokazuje tudi podatek, da je po številu prvih registracij samo februarja dosegel 26,4-odstoten tržni delež.

Vsi drugi so v začetku leta imeli prodajni minus. Še največji Mercedes-Benz je registriral 37,3 odstotka manj novih težkih tovornjakov kot v prvih dveh mesecih lani. Kljub temu pa z 19,8-odstotnim tržnim deležem ohranja drugo mesto med ponudniki težkih tovornjakov.