Do konca letošnjega februarja je bilo pri nas prvič registriranih 175 novih tovornjakov. To pomeni, da se je nadaljevalo dokaj stabilno zmanjševanje trgovanja z novimi tovornjaki. Prodaja tovornjakov se je v prvih dveh mesecih zmanjšala za 3,3 odstotka v primerjavi z lanskima prvima dvema mesecema. Samo prodaja težkih tovornjakov je bila manjša za 5,8 odstotka.
Kljub temu so razmere v začetku leta, upoštevaje le statistiko, pri nas občutno boljše kot v EU, kjer je bila januarja prodaja novih tovornjakov s skupno največjo dovoljeno maso nad 16 ton manjša za 18,4 odstotka v primerjavi z januarjem lani. Prodaja se je zmanjšala na vseh večjih trgih, in sicer v Italiji za 9,3 odstotka, Španiji za 11,1, Franciji za 15,4 ter v Nemčiji in Veliki Britaniji za kar 22,2 odstotka.
Če upoštevamo prve registracije vseh novih gospodarskih vozil z največjo dovoljeno skupno maso nad 3,5 tone, brez avtobusov, kar je po statistiki ACEA (European Automobile Manufacturers Association) seštevek prodaje lahkih, srednje težkih in težkih tovornjakov, je bilo januarja v Evropi prvič registriranih 20.306 tovornjakov, to je 17,2 odstotka manj kot januarja lani, pri nas pa skoraj takšen odstotek več.
Da Slovenija nikakor ne kljubuje splošnemu negativnem trendu v trgovini s tovornjaki na stari celini, je pokazala že februarska statistika. V primerjavi z lanskim februarjem je bilo pri nas prejšnji mesec prvič registriranih 26,9 odstotka manj novih tovornjakov. Med tovornjaki s skupno največjo dovoljeno maso nad 16 ton je bilo zmanjšanje še večje, 28,4-odstotno.
Letošnja prodajna uspešnica so tovornjaki Daf. Nizozemska znamka se je s tradicionalnega začelja zavihtela na tretje mesto. S prodajo je lahko zadovoljen le še Volvo Trucks, ki jo je povečal za 7,5 odstotka in nadaljuje utrjevanje položaja v vrhu slovenskega tovornjaškega trga. Njegov tržni delež med težkimi tovornjaki je v prvih dveh mesecih 26,5-odstoten, stabilnost položaja v tem tovornjaškem segmentu pa dokazuje tudi podatek, da je po številu prvih registracij samo februarja dosegel 26,4-odstoten tržni delež.
Vsi drugi so v začetku leta imeli prodajni minus. Še največji Mercedes-Benz je registriral 37,3 odstotka manj novih težkih tovornjakov kot v prvih dveh mesecih lani. Kljub temu pa z 19,8-odstotnim tržnim deležem ohranja drugo mesto med ponudniki težkih tovornjakov.