Trajnostni razvoj obvezni del predmetnika

Več poudarka pri študiju MBA dajejo spoznavanju dobrih praks odgovornih podjetij in voditeljev.

Objavljeno
18. avgust 2013 20.39
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
IEDC – Poslovna šola Bled v svoj kurikul že 21 let uvršča teme družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja, ki se zadnje čase vse bolj kažejo kot ključne za dolgoročno stabilnost podjetja. Kaj se je v tem času spremenilo?

Poslovne šole vzgajamo bodoče voditelje, skrbimo pa tudi za prenos vrhunskega znanja in dobrih praks ter vzgojo duha, pravi dekanja in direktorica IEDC – Poslovne šole Bled Danica Purg in doda: »Učimo, da je vzpenjanje po karierni lestvici nemogoče brez moralnega kompasa.« Zato imajo po njenem prepričanju poslovne šole pomembnejšo družbeno vlogo, kot se morda zdi.

Nenad Filipović, akademski direktor blejske šole, pravi, da sta področje družbene odgovornosti podjetij in sorodnih tem, predvsem poslovne etike in korporacijskega upravljanja, kakor tudi celotno področje voditeljstva zelo dinamični.

Novi izzivi, novi pristopi

»Novi izzivi globalnega poslovnega okolja in družbenega razvoja zahtevajo nove pristope, res pa je, da nekateri principi ostajajo nespremenjeni kot na primer osnovne vrednote in pravila etičnega obnašanja,« dodaja. Temu ustrezno prilagajajo tudi predmetnik študija MBA. Tako dajejo več poudarka najboljšim primerom podjetij, ki uspešno dosegajo poslovne cilje, in na družbeni odgovornosti celo gradijo svojo konkurenčno prednost. Na osebni ravni je več poudarka na delovanju v kompleksnem, multikulturnem okolju in proaktivnem odnosu do osebne odgovornosti za delovanje organizacije tudi v primeru, ko posameznik ne razpolaga z vsemi vzvodi moči.

So slušatelji postali za tovrstne teme bolj dovzetni? Slušatelji so veliko bolj seznanjeni s principi delovanja podjetij, so pa po svoje tudi bolj cinični, odgovarja Filipović. Teme jih zelo zanimajo in se zavedajo njihovega pomena, niso pa vedno prepričani, da je v njihovem okolju mogoče uporabiti najboljše prakse, oziroma niso vedno pripravljeni prevzeti osebno tveganje za delovanje, če mislijo, da tega ne bodo podprle vplivne interesne skupine.

Katedra za trajnostni razvoj

Na šoli deluje tudi Coca-Colina katedra za trajnostni razvoj, katere predstojnica je Nadya Zhexembayeva. »IEDC – Poslovna šola Bled se zaveda, da mora biti delovanje poslovnih šol usklajeno s potrebami gospodarstva, zato je leta 2008 v predmetnik vseh svojih daljših izobraževalnih programov vključila trajnostni razvoj. Večji mejnik v prizadevanju za širjenje pozitivne vloge poslovanja v družbi in za spodbudo trajnostnega razvoja pa je bilo leto 2010, ko je skupina The Coca-Cola Company podprla ustanovitev katedre za trajnostni razvoj,« razlaga Zhexembayeva.

Katedra je interdisciplinarna pobuda, katere cilj je pridobivanje najnaprednejših znanj za spodbujanje uporabe in vključevanje konceptov trajnostnega razvoja in trajnostnih vrednot ter podporo na tem področju v srednji in vzhodni Evropi. »Skrb za trajnostni razvoj se namreč umešča vse više in više na prednostni lestvici vodij. Podjetja morajo njegov koncept vključiti v vsak izdelek, storitev ali poslovni proces – to je tako imenovani koncept vtkanega trajnostnega razvoja (ang. embedded sustainability), ki smo ga razvili na IEDC – Poslovni šoli Bled in pomeni bistveno več kot dobrodelnost ali trženjsko aktivnost,« pravi Zhexembayeva.

Katedra je odigrala pomembno vlogo pri raziskovanju, obveščanju širše javnosti in zlasti pri izobraževanju voditeljev – predmet o trajnostnih inovacijah je del urnika mednarodnega podiplomskega študija menedžmenta Executive MBA, seminarja Vodenje poslovnih procesov (GMP) in poletnih šol za mlade (menedžerje), še doda profesorica.