Triglav se pripravlja na nakup Croatie

Čez dva tedna se bo iztekel rok za oddajo ponudbe za nakup največje hrvaške zavarovalnice.

Objavljeno
05. september 2013 19.25
SLOVENIJA,LJUBLJANA,26.11.2012,ZAVAROVALNICA TRIGLAV.FOTO:MAVRIC PIVK/DELO
Silva Čeh, gospodarstvo
Silva Čeh, gospodarstvo

Ljubljana – Zavarovalnica Triglav proučuje pogoje za nakup večinskega deleža v največji hrvaški zavarovalnici Croatia, a preden bo oddala nezavezujočo ponudbo, bo iskala soglasje še pri nadzornem svetu. Ta nakup podpira.

Rok za oddajo nezavezujoče ponudbe se hitro približuje, saj je določen – 20. september, zato je razumljivo, da Zavarovalnica Triglav pregleduje razpisno dokumentacijo in druge podatke, da bi se odločila za nakup Croatie. Hrvaška država se je odločila prodati svojih dobrih 80 odstotkov v Croatii, vendar hoče pri tem zadržati 25-odstotni delež plus eno delnico do 30 odstotkov delnic Croatie.

Kakor pravijo poznavalci, se naša politika za namero Triglava, da bi sodeloval pri nakupu Croatie, ni odzvala negativno. Seveda pa bi Triglav moral v primeru nakupa razmisliti o finančni konstrukciji, saj se računa, da naj bi bila Croatia vredna okrog 210 milijonov evrov, a je pri tem treba odšteti delež, ki ga bo država obdržala. Vrednost Croatie, ki je naprodaj, se tako giblje od 90 do 150 milijonov evrov, kakor se je najpogosteje pojavljalo v javnosti.

Kako daleč so s preračunavanjem, po katerem scenariju bi lahko kupili oziroma financirali nakup Triglava, nam na Triglavu še ne morejo razkriti. Predsednik nadzornega sveta Zavarovalnice Triglava Matej Runjak je odgovoril: »Struktura financiranja je odvisna od razpisnih pogojev, tako da bo o najbolj primernem načinu družba odločala v naslednjem koraku. NS Triglava je na zadnji seji 22. avgusta razpravljal o nameri Triglava, da sodeluje v postopku prodaje družbe Croatia. In jo podprl.« Iz uprave Zavarovalnice Triglav so odgovorili, da konkretnih postopkov glede proučevanja razpisne dokumentacije Croatie ne morejo razkrivati (razen na Seonetu). Triglav: »Nadaljnje aktivnosti oziroma postopki, po katerih sprašujete, pa so stvar poslovne strategije družbe, zato je ne moremo in ne smemo razkrivati na tem mestu.«

Koliko naj bi bil vreden delež, ki ga Croatia prodaja, potem ko so te ocene visoke od 90 do 150 milijonov evrov, v Triglavu še ne vedo. Oziroma odgovarjajo: »V javnosti smo zasledili različne informacije o vrednosti družbe, tudi v višini dvakratnika vrednosti, ki jo omenjate. Tržna vrednost vsake družbe se določi ob koncu prodajnega postopka med prodajalcem in dejanskim kupcem, zato je podajanje ocen zdaj vsekakor prezgodaj.«

Neuradno je mogoče slišati, da bi lahko v Triglavu razmišljali vsaj v dveh smereh: da bi se nakupa Croatie lotili skupaj s strateškim partnerjem ali pa s kapitalsko okrepitvijo. V naši največji zavarovalnici odgovor na to vprašanje hranijo za objavo na Seonetu.

Rezultati: premija pada, dobiček raste

Kakorkoli, polletni rezultati Zavarovalnice Triglav so podobno naravnani kot v zadnjih letih: zberejo manj premije, dobiček pa večajo. V prvem polletju letos je Skupina Triglav zbrala 496 milijonov evrov kosmate premije, kar je pet odstotkov manj kakor v istem obdobju lani, medtem ko je imela 45,6 milijona evrov čistega dobička, kar je deset odstotkov več kakor v istem obdobju lani. Po naših neuradnih informacijah vsi nadzorniki nad rezultati niso ravno vzhičeni, tržni delež Triglava je samo še 31,7-odstoten.

Matej Runjak, prvi nadzornik Triglava, sicer pravi, da je NS na zadnji seji potrdil nerevidirano polletno poročilo o poslovanju zavarovalnice. Runjak: »NS je polletne rezultate kritično presojal tudi glede na zaostrene makroekonomske okoliščine in predvidene izboljšave poslovanja posameznih odvisnih družb v skupini.«

Tudi iz uprave Triglava, ki jo vodi Andrej Slapar, odgovarjajo, da je padec zbranih premij posledica težavnih tržnih razmer, gospodarske krize in strateške usmerjenosti v dobičkonosnost. Glede na splošne gospodarske razmere niti ne pričakujejo hitrega okrevanja, a kljub temu – s kakšnimi prijemi bi premijo povečali? Stavijo na svoje prodajne produkte, nove ali prilagojene. Kljub temu jim ne uspe v celoti ublažiti upada premije zaradi že omenjenih kriznih razmer, zato tudi selekcionirajo portfelj in se osredotočajo na kakovostne stranke. Seveda pa to ploščo »vrtijo« že nekaj časa.