Še jutri imate čas, da zaprete osebni račun na Factor banki

Kartice in bankomati v ponedeljek ne bodo več delovali, minus mora biti do takrat pokrit, sicer ga bodo terjali.

Objavljeno
19. februar 2014 19.52
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo

Ljubljana – Če imate osebni račun odprt pri Factor banki, imate le še danes in jutri čas, da ga zaprete, sicer bo to storila banka sama. S ponedeljkom namreč ukinja poslovanje s fizičnimi osebami, kar pomeni, da tudi plačilne kartice in spletna banka ne bodo več delovale. Torej tudi uporaba bankomatov ne bo več mogoča.

Banka, ki je v postopku nadzorovanega prenehanja, je včeraj vodila še nekaj manj kot 900 osebnih računov. To je le 500 manj kot septembra lani, ko se je postopek začel. Imetnike računov so že decembra obvestili, da morajo izbrati novo banko, saj »banka od 24. februarja 2014 ne bo več poslovala z osebnimi računi strank, kar pomeni, da bodo pozitivna stanja strank nakazana na druge izbrane račune strank, negativna stanja pa morajo biti v celoti poravnana«.

Potrošniki morajo Factor banki sporočiti novo številko bančnega računa, kamor jim bodo nakazali morebitna sredstva, ki jih še imajo na osebnem ali varčevalnem računu. Enako velja, če imajo sklenjen depozit, da bo banka po poteku vezave lahko sredstva sprostila na novi račun. Fizične osebe imajo zdaj na tej banki sklenjenih skoraj 2000 vezanih vlog v povprečni vrednosti 22.100 evrov. Potrošniki morajo novo številko računa sporočiti tudi izplačevalcem dohodkov in na novi račun prenesti odprte trajnike in direktne obremenitve.

Do ponedeljka morajo potrošniki pokriti tudi morebitno negativno stanje na osebnem računu. Po navedbah predstavnikov banke to sicer ni težava. »Večinoma so zneski neporavnanih obveznosti zanemarljivi, povprečna vrednost nedovoljenega negativnega stanja je 32 evrov,« sporočajo iz banke.

Še neporavnane obveznosti na kreditni kartici – ki od ponedeljka tudi ne bo več delovala – bodo potrošniki plačali s položnico, ki jo bodo dobili na dom. Plačilo po spletni banki in tudi uporaba za druge namene ne bosta več možna.

Na posojilne pogodbe, ki so jih potrošniki sklenili s Factor banko – skupaj jih je nekaj več kot 900, povprečna vrednost glavnice je 20.400 evrov – prenehanje poslovanja z osebnimi računi ne vpliva. »Krediti fizičnih oseb bodo obravnavani enako kot krediti pravnih oseb in skladno z načrtom prestrukturiranja,« so povedali v banki.

Banka je januarja objavila ponudbo za prodajo 376,4 milijona evrov kreditov, na katere je prejela nezavezujoče ponudbe 12 interesentov: štiri med njimi so bile banke, nekaj je bilo investicijskih skladov in finančnih svetovalcev, ponudbe so bile tudi iz tujine.

Investicijske storitve bo Factor banka prenehala opravljati 28. februarja. V postopku izbora najugodnejšega ponudnika je za opravljanje storitev, upravljanje finančnih instrumentov in denarnih sredstev na trgovalnih računih strank izbrala BKS Bank. Prenos bo za stranke brezplačen in ne bo imel neugodnih posledic.

Če imate minus na računu ...

Preverili smo, ali in kako postopno prenehanje poslovanja s fizičnimi osebami izvajajo v Probanki. Na vprašanja nam niso odgovorili, pojasnili so le, da sprememb za fizične osebe za zdaj še ni.

Glede na to, da so potrošniki včasih na osebnih računih kar precej v negativnem stanju, je na napovedujoče se zapiranje banke smiselno opozoriti prej, tako da imajo čas zagotoviti sredstva na računu. V Banki Slovenije o tem pravijo le, da je banka dolžna stranke o zapiranju računov obvestiti v skladu s splošnimi pogoji poslovanja.

Niso pa odgovorili na vprašanje, ali je druga banka dolžna odpreti račun potrošniku z negativnim stanjem na računu, če se njegova banka zapre. V razmerah, ko banke niso več kar tako pripravljene podaljšati negativnega limita dolgoletnim komitentom, je dvom, da bi to storile za nekoga, ki ga vidijo prvič, upravičen.

Hermina Govekar Vičič, direktorica kreditnega biroja Sisbon, pojasnjuje, da je v takšnih primerih ključen pomen Sisbona: »Da je banka v preteklosti spoznala stranko in njeno poslovanje je trajalo nekaj časa, zato prvih nekaj mesecev praviloma niso odobravali izrednega limita na osebnem računu. Z možnostjo vpogleda v Sisbon pa banka lahko pridobi dragocene informacije, kako je stranka poravnavala svoje obveznosti v preteklosti. Stranka tako ni več 'nepopisan list', tako da ta vidik banki ne bi smel več povzročati zadržkov za obravnavanje njene prošnje za izredni limit.«