Pralni stroj na znamki

V seriji Slovensko industrijsko oblikovanje izide znamka s prvim pralnim strojem na dotik v svetu

Objavljeno
07. november 2017 16.46
Brane Piano
Brane Piano
Maribor, Velenje - Pošta Slovenije bo izdala sedmo posebno poštno znamko iz serije Slovensko industrijsko oblikovanje, v kateri vsako leto novembra izda znamko z vrhunsko oblikovanimi slovenskimi industrijskimi izdelki. Na sedmi znamki bo motiv pralnega stroja Gorenje Simple&Logical, ki je bil leta 1996 prvi gospodinjski aparat z upravljanjem na dotik v svetu, za Gorenje pa je pomenil začetek k uporabniku usmerjenega dizajna, ki poudarja preprostost uporabe in mu v Gorenju sledijo še zdaj pod sloganom Life Simplified.

»Z inovativnim pralnim strojem, ki je plod slovenskega znanja in razvoja, je tudi ime Slovenije potovalo v svet,« pravi Petra Mencigar Cvar, direktorica za prodajo in razvoj na Pošti Slovenije. Serijo Slovensko industrijsko oblikovanje slovenska pošta izdaja od leta 2011, vsako leto novembra izide nova znamka, na njih pa upodabljajo najpomembnejše domače oblikovalske dosežke. Znamke, kot je povedala Simona Koser Šavora s Pošte Slovenije, že vsa leta oblikuje Robert Žvokelj.

Letos je Pošta Slovenije za upodobitev izbrala Gorenjev pralni stroj, ki ni bil vrhunski le po oblikovanju, temveč je pomenil tudi svetovno revolucionarno novost. Takratni vodja oblikovanja v Gorenju prof. Janez Smerdelj ga je v sodelovanju z Antonom Holobarjem pred več kot dvema desetletjema zasnoval za preprosto uporabo, slogan Life Simplified pa je kasneje postal sinonim za tovrsten Gorenjev dizajn.

Pralni stroj iz Velenja je pred 21 leti pomenil svetovno prelomnico za industrijo gospodinjskih aparatov, saj je bil prvi elektronski aparat z upravljanjem na dotik in hkrati prvi aparat, ki je bil resnično preprost za uporabo. Omogočal je nastavitev programa pranja zgolj s pritiskom na eno od štirih reliefnih tipk, zasnovanih v obliki piktogramov glede na vrsto perila. Ta inovativna oblikovalska rešitev je pomenila ustvarjalni preboj v industriji. Od uporabnika ni zahtevala nikakršnega predznanja o negi perila, saj je lahko zgolj s pritiskom na eno tipko izbral optimalen način pranja.

V Gorenju pravijo, da prav zato ni šlo zgolj za oblikovanje aparata, temveč za vpliv industrijskega oblikovanja na uporabnikovo izkušnjo, kar v Gorenju odtlej nenehno razvijajo in nadgrajujejo. Life Simplified, torej poenostavljeno življenje, je postalo vodilo pri oblikovanju vseh njihovih aparatov za dom.

Poštno znamko z motivom pralnega stroja Gorenje Simple&Logical spremljata še ovitek prvega dne ter žig prvega dne, vse to pa bo na voljo na pošti v Velenju v petek, 11. novembra.