Če imaš profil, je zelo verjetno, da ti bo kdo ponudil delo

Podjetnica Brigita Lazar Lunder je prek LinkedIna povezana s 30,5 milijona ljudi in dobiva ponudbe za delo z vseh koncev sveta.

Objavljeno
21. november 2014 11.36
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Brigita Lazar Lunder je leta 2012 odprla profil na LinkedInu. Prvo leto je pridobila 3000 kontaktov, zdaj jih ima že več kot 18.000 in je povezana s 30,5 milijona ljudi po vsem svetu. Lani je na tem omrežju dobila prvo ponudbo za delo za neko avstralsko podjetje, zdaj pa vodi delavnice o LinkedInu – in s tem tudi največ zasluži.

»Na začetku, ko vstopiš v to socialno omrežje, ne veš, kako bi se obnašal, in delaš veliko napak. Ker ne berem navodil, sem sistem spoznavala skozi te napake, odkrivala sem bogastvo vsebin in si na koncu, v začetku letošnjega leta, tudi upala kaj objaviti, deliti vsebine,« se spomni svojih začetkov na LinkedInu Brigita Lazar Lunder. Ko je ugotovila, da njene objave opazijo tudi drugi, je začela različne možnosti sistema še bolj uporabljati in nenadoma se je povečalo število ponudb za delo – tako iz Slovenije kot tujine.

Resnih, kot opredeljuje tiste, ki bi jih oziroma jih je sprejela (sicer pa vsak dan dobi kakšno povabilo), je naštela kakšnih deset. Prišle so z različnih koncev sveta, od ZDA do Nemčije, Italije, Bosne, Kitajske, Slovenije in Avstralije. Pravzaprav je od najdlje prišla prva – poklical jo je šef avstralskega podjetja, ki trži izdelke iz čokolade, z vprašanjem, ali bi postala zastopnica njihovega podjetja za Evropo.

Dogovorila sta se za sodelovanje, kar pa je vodilo v to, da je na spletnem omrežju postala še bolj aktivna. Tako je med več kot 300 milijoni uporabnikov LinkedIna – samo v Evropi jih je zdaj 80 milijonov, od tega 178.000 Slovencev, vsak dan pa se z naše celine pridruži 186.000 novih – pristala v odstotku najbolj obiskanih profilov na svetu in krog se je sklenil. »LinkedIn je objavil intervju z menoj, ko so ugotovili, da imam 'bogat' profil, in ljudje v Sloveniji so me začeli spraševati, kako mi je to uspelo. Tako sem prišla na idejo, da bi se začela ukvarjati z organiziranjem delavnic in usposabljanj za uspešen nastop na tem socialnem omrežju, in to tudi za kadrovike. Slovenska podjetja so me začela sama iskati, tudi politične stranke,« je pojasnila Lazar Lunderjeva, kako je našla tržno nišo.

Presenečena je, kako malo v slovenskih podjetjih na splošno uporabljajo LinkedIn. Vzrok je verjetno to, da ga ne poznajo oziroma ne poznajo koristi, ki bi jim jih lahko prinesel. Svoj profil ima približno 2200 podjetij v državi, kar je manj kot dva odstotka vseh. Zanimivo pa je, ugotavlja sogovornica, da ima med stotimi najuspešnejšimi podjetji v Sloveniji skoraj četrtina vzpostavljen profil na tem omrežju.

Predstavitev naj bo profesionalna

Za iskalce zaposlitve je spletni brskalnik še kako pomemben. Kratko malo se morajo pojaviti med zadetki. Ko kadroviki iščejo delavce, se ne odločijo več najprej za razpis, ampak poiščejo potencialne kandidate, ki so na trgu. LinkedIn je posameznikova profesionalna vizitka, pravi Lazar Lunderjeva, pri čemer spomni še na druga podobna socialna omrežja (na primer nemški Xing, francoski Viadeo, kitajski Tianji, japonski Mixi). »Če si tam, pomeni, da iščeš zaposlitev in tudi, da te bo kdo zelo verjetno našel, s čimer se ti lahko odprejo neslutene priložnosti,« pojasnjuje svoje izkušnje sogovornica.

Seveda pa je zelo pomembno, da pripravimo profesionalno predstavitev, »imejte v mislih, da jo bo videl vaš bodoči delodajalec«, pravi Lazar Lunderjeva. Če iščemo zaposlitev, ustrezno označimo, na katerem področju smo strokovnjak in kaj lahko ponudimo delodajalcu, kateri sta bili naši zadnji dve zaposlitvi, dodamo e-naslov. Ko pošiljamo ponudbo, je po izkušnjah sogovornice bolj smiselno, da jo naslovimo kar na odločujočo osebo v podjetju.