Novinarjev je več kot je delovnih mest zanje

Zoran Savin z zaposlitvenega portala Moje delo svetuje iskanje priložnosti na širšem področju ustvarjanja vsebin.

Objavljeno
20. avgust 2015 19.49
Erika Repovž, gospodarstvo
Erika Repovž, gospodarstvo

Na portalu MojeDelo.com na leto obravnavajo le okrog 50 oglasov za vsa dela v medijih, skupaj z novinarskimi deli. Nesorazmerje je očitno, saj ima delo v medijih med svojimi parametri označeno več kot 31.000 uporabnikov, v treh letih pa se je na oglase s tega področja prijavilo kar 2813 ljudi, je povedal direktor MojeDelo.com Zoran Savin.

Koliko delovnih mest za novinarje imate zdaj v svoji bazi?

Zdaj je na našem portalu s področja medijev objavljenih pet delovnih mest, od tega ni niti enega delovnega mesta za novinarje.

Kakšne izkušnje imate z iskanjem zaposlitev za novinarje?

Na trgu dela je zelo veliko posameznikov, ki so izobraženi v tej smeri in iščejo svoje mesto pod soncem, bi ali so delali v medijih, čeprav nimajo ustrezne izobrazbe, in tistih, ki menijo, da bi to lahko počeli, vendar so brez delovnih izkušenj.

Iz naših podatkov je razvidno, da nekateri posamezniki, ki delajo v medijskih hišah, spremljajo ponudbo del na našem portalu za vsak primer, če se pojavi primerno delovno mesto. Delodajalci pa se le redko odločajo za objavo takšnih delovnih mest. Kadrov je preveč, konkurenca je preprosto prevelika in z objavo takšnega delovnega mesta prejmejo preveč prijav za delo, tudi takšnih, ki ne ustrezajo profilom.

Kljub temu opažamo, da dober novinar, ki išče službo, ne ostane dolgo brez nje – tisti, ki je zares dober, ga mediji ponavadi sami kontaktirajo in povabijo k sodelovanju. Res pa je, da obstajajo primeri, ko za avtorska dela delodajalec in iskalec dela skleneta drugo obliko sodelovanja – dogovorita se za projektno delo, delo po avtorski pogodbi ali kot samozaposleni ...

Prodorni, raziskovalni novinarji, ki želijo nekaj več, najverjetneje sami najdejo delo prav zaradi teh lastnosti – raziščejo trg dela, preverijo možnosti in ne čakajo doma na ponujeno ali objavljeno delovno mesto. Glede tega imajo novinarji gotovo nekaj prednosti pred drugimi iskalci zaposlitve. Čeprav je res, da zaradi zaostrenih razmer na trgu pogosto niti to ni več dovolj.

Za primer: nekajkrat smo objavili oglase za pisce člankov, ki bi delali na domu. Šlo je za objavo delovnih mest za optimizacijo spletnih strani na podlagi vsebin. Oglasi niso bili objavljeni v rubriki »mediji«, ampak »kreativa«. Bilo je več kot 25.000 ogledov za vsak posamezni oglas, delodajalec pa je prejel več kot 1200 prijav.

Kaj svetujete tistim, ki delajo v poklicih, kot so arhitekti in novinarji, ki so izjemno težko zaposljivi?

Naše izkušnje kažejo, da je včasih za neuspeh krivo tudi prepričanje iskalca zaposlitve, da delovnih mest zanj ni. Velikokrat si iskalci sami postavljajo ovire, včasih se jim zdi, da so za neko delovno mesto prestari, da imajo premalo izkušenj – to se lahko pokaže v njihovi predstavitvi, kar delodajalci začutijo.

Nekateri iskalci so prepričani, da je slabo, če so na sestanek z delodajalcem povabljeni zaradi prijateljevega priporočila. Verjamejo, da bo delodajalec negativno nastrojen, če ga bodo poklicali, kadar nima objavljenih prostih delovnih mest. Znanstveno je dokazano, da naša prepričanja vplivajo na končni rezultat.

Ker je celotna družba podvržena negativnim informacijam, se resnično krepijo miti, ki nas omejujejo, pa jih nihče zares ni preveril. Dejstvo je, da služba ne bo več potrkala na naša vrata, zato je treba delo aktivno iskati – narediti načrt in iskanju posvetiti veliko časa. Predvsem pa je treba iz sebe ustvariti takšen paket znanj in izkušenj, ki jih delodajalec ne bo mogel prezreti.

Kako bi se vi lotili iskanja zaposlitve, če bi bili novinar?

Najprej bi ugotovil, ali sem dober pri pripravi in ustvarjanju vsebin, če mi to delo leži in če v primerjavi z drugimi res ustvarjam nadpovprečne rezultate. Na ta vprašanja je treba čim prej najti odgovore in si natočiti čistega vina. Če bi bil odgovor na postavljena vprašanja negativen, bi čim prej začel nabirati izkušnje na področjih, ki mi res ležijo.

Če bi bil odgovor pozitiven, pa bi iskal priložnosti na širšem področju ustvarjanja vsebin (PR, copywriter, kreativa, SEO, urejanje spletnih trgovin, ustvarjanje zgodb ...). Podjetja bodo vedno iskala ljudi, ki znajo dobro ustvarjati vsebine – to pa je danes zelo širok pojem, od ustvarjanja vsebin za youtube do komuniciranja s kupci na bolšjem trgu.