Slovenci čedalje pogosteje kupujemo po spletu

Priložnosti za različne panoge in kategorije izdelkov.

Objavljeno
18. december 2014 16.54
Spletna trgovina Malinca. V Velenju 24.7.2014
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Vzrokov, da se nekdo odloči za ustanovitev spletne trgovine, je več, med njimi so nizki začetni in obratovalni stroški ter širok krog kupcev, ki se lahko razširi tudi čez mejo. Pozorno pa je treba spremljati kupce, ki se spreminjajo in so dobro informirani.

Raziskava, ki so jo opravili pri Valiconu za projekt Spletni trgovec leta, je pokazala, da Slovenci čedalje več nakupujejo po spletu. Skoraj polovica od 36.000 spletnih uporabnikov, vključenih v raziskavo, jih to počne redno, četrtina vsaj enkrat na mesec. Poleg tehničnih izdelkov vse več kupujemo oblačila in obutev. Kategorije, v katerih večino nakupov opravimo po spletu, so vozovnice, vstopnice, turistični paketi in zabavna elektronika. Veliko priložnosti je v kategorijah oprema za avtomobile, oprema za dom, otroke in igrače.

Da je spletna trgovina lahko poslovna priložnost, dokazujejo nekateri uspešni primeri, ki so bili, tudi večkrat, nagrajeni v projektu Spletni trgovec leta. Odločitev za postavitev spletne trgovine je odvisna tudi od panoge. V Skrivnosti.si so se za ta način odločili iz treh vzrokov: anonimnost pri nakupu, nizki začetni stroški in nizki obratovalni stroški.

Internet hitro zleze pod kožo

Podobno pravijo tudi v podjetju, ki vodi spletno trgovino Funky.si. Za splet so se odločili, ker so lahko, v primerjavi s fizično trgovino, posel začeli z zelo nizkim vložkom. Druga pomembna stvar je možen krog potencialnih kupcev, ki je geografsko bistveno širši kot pri fizični trgovini, poleg tega se lahko razširi tudi čez mejo. »Seveda pa tudi ni vse tako fino, sploh če tvoji izdelki spadajo v kategorijo impulzivnih in priložnostnih nakupov. Ampak če si stoodstotno pri stvari, ti internet tako hitro zleze pod kožo, da brez njega ne znaš več,« pravijo. Med prednostmi internetne trgovine pri Funky.si omenjajo tudi manjšo zalogo, kot jo ima fizična trgovina, pa tudi stroški poslovanja so lahko manjši.

Splet je zanimiv tudi, ker lahko svoj hobi preprosto spremenite v posel. Tako je nastala spletna trgovina Malinca, ki jo vodita Nastja Kramar in Andreja Stopar. Razvila se je iz želje po lastnem podjetju in s tem prosti možnosti za uresničevanje idej in hobijev. Malinca se je razširila tudi na Hrvaško, ki se je pokazala za državo z veliko potenciala. V načrtu imajo širitev na češki in slovaški trg ter zaposlitev treh novih sodelavcev.

Podjetje Silux.si raste s 60 odstotki na leto. Po petih letih poslovanja so še posebno ponosni na stalne stranke. Letos so vstopili na hrvaški in italijanski trg. Širitev v tujino je bila skrbno načrtovana, od poslovnega načrta, vse potrebne dokumentacije in strategije za oglaševanje do prevoda spletne strani v hrvaški ter italijanski jezik in logistike.

Nič več v domeni mlajših

Čeprav se sliši preprosto, spletna trgovina ni šala. Nenehno je treba biti na tekočem s trendi (optimiziranje spletnih strani, uporaba družbenih omrežij ipd.) in spremljati kupce, kako nakupujejo, in kar je najpomembneje, poznati in razumeti je treba dejavnike, ki potrošnike razveseljujejo. E-nakupovanje ni več samo v domeni mlajše populacije, kupci pa so cenovno občutljivi, vse bolj so preudarni in se pred nakupom oborožijo s številnimi informacijami. Močno so spremenili tudi nakupne navade: če so včasih po spletu naročali predvsem tehnične izdelke, zdaj nimajo več zadržkov in kupujejo vse, od pnevmatik do pasje hrane, pralnih praškov, otroške opreme itn., ugotavljajo pri Mimovrste.

A tudi v spletni trgovini sta stik s kupci oziroma odzivnost zelo pomembna. V Brodi.si pravijo, da je zelo pomembno, da čim bolje predstavijo lastnosti in detajle izdelka, saj jih stranke ne vidijo v živo.

Veliko priložnosti je tudi za mobilni internet. Vendar so pri nas spletne trgovine slabo pripravljene, saj ima dobro spletno stran, ki se prilagodi mobilni napravi, manj kot 25 odstotkov spletnih trgovcev. Po globalni raziskavi PriceWaterhouseCoopers je sicer delež mobilnih kupcev še manj kot polovičen, a jih po pametnem telefonu že kupuje 12 odstotkov na mesec, sedem odstotkov na teden in dva odstotka na dan.