Z dobro idejo in močno željo do uspešnega podjetja

Mlada podjetnika leta s svojim konceptom Woodway osvajata Evropo. V enem letu sta odprla šest trgovin z lesenimi izdelki.

Objavljeno
24. junij 2015 14.27
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ob pomanjkanju delovnih mest se mladi vse bolj odločajo za samostojno podjetniško pot. Seveda to ni edini razlog. Mlada podjetnica leta Anja Marić se je za to pot odločila, ko je po porodniški ostala brez službe. Spet drugi se za podjetništvo odločijo zaradi priložnosti.

Po raziskavi GEM, ki jo opravljajo na Inštitutu za podjetništvo in management malih podjetij na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru, se posamezniki lahko vključijo v podjetništvo zaradi nuje, ker nimajo drugih možnosti za preživetje ali ker želijo izkoristiti obetavno podjetniško priložnost, da bi postali neodvisni, imeli dohodek in poželi dobiček. V Sloveniji sicer vsa leta beležimo višje stopnje podjetništva iz priložnosti kot podjetništva iz nuje, vendar se po letu 2012, ko je bil delež podjetnikov iz nuje najnižji, v zadnjih dveh letih delež le-teh bistveno povečuje, hkrati pa upada delež podjetnikov zaradi priložnosti. Takšen trend sprememb je pričakovan, saj so se v vseh šestih proučevanih letih stopnje brezposelnosti v Sloveniji večale, pa tudi sicer se je zmanjševalo število zaposlenih oseb, ugotavljajo na inštitutu.

Kljub izgubi službe ni obupala

Letošnja zmagovalka izbora Mladi podjetnik leta Anja Marić se je za samostojno podjetniško pot odločila, ko je po končanem porodniškem dopustu ostala brez službe. Kljub izgubi službe ni obupala, ampak je začela izpolnjevati svoje mladostniške sanje. Tako sta pred nekaj več kot letom skupaj z možem Alenom odprla spletno trgovino, kjer sta prodajala lesene ure, v katere sta se zaljubila na potovanju po Stockholmu. Povpraševanje po teh izdelkih se je tako povečalo, da sta se odločila, da odpreta svojo trgovino, kjer bodo kupci izdelke lahko videli in tudi pomerili.

Tako sta prvo trgovino v Radovljici odprla sredi aprila lani in kmalu ponudbo razširila še na druge blagovne znamke in izdelke iz lesa, domače in tuje. Nastal je butik Woodway, ki je po besedah Alana in Anje mnogo več, saj gre za nov, edinstven način razmišljanja. Nastal je kot odgovor na vse večje povpraševanje po lesenih izdelkih, vodilo pa je bilo skrb za naravo. »Z našo ponudbo se vračamo nazaj k naravi in eko modi dajemo posebno priložnost. Stremimo predvsem k trajnostnemu razvoju našega planeta, zato so izdelki, ki jih ponujamo tudi skrbno izbrani, saj nekateri proizvajalci za vsak prodan izdelek posadijo drevo na ogroženih delih sveta,« pravijo v Woodwayu.

V letu dni z ene na šest trgovin

Zaradi dobrega odziva ljudi in ekipe, ki je skrbela za to, da je trgovina začela dosegati dobre rezultate, so se odločili, da se mora njihova edinstvenost širiti po Sloveniji in svetu. Tako je iz ene trgovinice v letu dni zraslo šest. Odprli so še butike v Kopru in dva v Ljubljani. Širijo se tudi v tujino. Konec maja so peto trgovino odprli v Københavnu, v kratkem pa bodo odprli poslovalnico tudi v Umagu. V načrtu imajo še trgovinice v Mariboru in Celju, pa v Zagrebu in na Jadranu ter še eno v Københavnu. Širijo se z lastnim kapitalom, ker se ne želijo zadolževati, in prek franšiz. Zanimajo jih tudi Nemčija in Italija, dogovarjajo se v Singapurju, Grčiji in Londonu. Navzoči želijo biti v vsakem večjem mestu v Evropi. Poleg širitev lokacij imajo v načrtu tudi širitev ponudbe na izdelke za dom, saj jih stranke nenehno povprašujejo po tem, na prevozna sredstva, pa na kolekcijo očal, ki so ročno poslikana.

Za Woodwayem stoji ekipa mladih, nadobudnih ljudi. Podjetje vodita Alen in Anja, ki sta vsak dan tudi v trgovinah. Ekipo pa trenutno sestavlja še devet študentk. Vsak član s sabo prinese svoje izkušnje in različna znanja, ki jih v podjetju lahko razvija in s tem pripomore k nadgradnji in uspešnosti. Vsak je tako vključen v različne procese delovanja podjetja. Tako na primer ena od študentk, ki študira novinarstvo, poleg tega, da prodaja izdelke v trgovini, skrbi tudi za marketing in PR.

Vse opisano je prepričalo tudi komisijo izbora, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik. »Celotno komisijo sta prepričala s svojo zgodbo, saj se nista vdala, ko je Anja izgubila službo, temveč sta se odločila, da gresta svojo pot. V ponudbi imata tudi luksuzne izdelke, ki jih ni lahko prodajati. Širita se v tujino, pametno delata z denarjem. Ne jemljeta kar tako kreditov, s katerimi bi lahko dosegla še hitrejšo rast. Prav tako nas je prepričal odgovor na vprašanje, ki smo jima ga zastavili, kako zaposlujeta ljudi. Prepričal nas je njun način optimizacije dela zaposlenih. Prepričali so nas tudi sami prihodki, ki kažejo na izjemen potencial,« je mnenje komisije strnila Kristina Kočet Hudrap iz podjetja Tiko Pro in Mlada podjetnica leta 2013.

Pasji piškoti in zdrava hrana

Tudi ostali štirje finalisti izbora Mladi podjetnik leta dokazujejo, da je iz hobija z dobro idejo in močno željo mogoče postaviti uspešno podjetje. Nastja Verdnik iz pasje pekarne Hov-Hov je svojo idejo začela razvijati v okviru programa Podjetno v svet podjetništva. »Smo kuhinjsko podjetje. Ker mi trg ni ponudil tega, kar sem iskala, sem hrano za svojo psičko začela pripravljati sama,« o začetku pove Nastja in dodaja, da se da iz nič z lastnimi izdelki prodreti na globalni trg. V letu in pol je iz domače pečice prešla v širšo proizvodnjo hrane za pse. Ima dve lastni trgovini, v Ljubljani in Mariboru, ter tri franšizne v Novem Sadu, Beogradu in Zagrebu. So tik pred podpisom pogodbe za širitev v Mehiko, kamor bodo prodali svoje znanje, zanimajo pa jih tudi druge evropske države, pa Rusija, Kitajska in Avstralija. Kot pravi Nastja, so tuji trgi sami prišli do njih. Od konkurence pa jih loči kakovost, saj njihova hrana vsebuje 80 odstotkov mesa.

Nastja Kramer se je skupaj s prijateljico Andrejo Stopar odločila hobi spremeniti v posel in odprla spletno trgovino z zdravo hrano Malinca. Postati želijo vodilno podjetje v Evropi na področju zdravega življenja, za svojo prednost pred konkurenco pa štejejo vsebine, ki jih ponujajo poleg izdelkov, in lastna blagovna znamka. Poleg spletne trgovine imajo tudi fizično v Velenju. Svoje izdelke prodajajo tudi v drugih trgovinah z zdravo prehrano. Od lani so prisotni tudi na Hrvaškem, pred kratkim pa sta v Črni gori podpisali pogodbo v vrednosti 100.000 evrov na letni ravni. Spletno stran prevajajo tudi v angleščino, ki bo zaživela jeseni, in iščejo distributerja za Evropo. Za prihodnje leto pa imata v načrtu tudi kanal youtube Kuhajmo z Malinco.

Iz problema nastala podjetniška priložnost

Podjetniška pot brata in sestre Ireneja in Ane Soban se je začela iz problema nabave žarometa za svoje vozilo. »Ko sem iskal žaromet, sem ugotovil, da je ta v tujini štirikrat cenejši kot doma. Videl sem poslovno priložnost in se spustil v to,« o vzroku za nastanek spletne trgovine z avtodeli Silux.si govori Irenej. Imajo že več kot 80.000 kupcev, ki so jim prodali več kot 67.000 izdelkov. Prodajajo v treh državah Sloveniji, Italiji in na Hrvaškem, pred kratkim so vstopili še na srbski trg. Zanimata jih še Bosna in Madžarska. Podjetje je lani ustvarilo 1,3 milijona evrov od prodaje, za letos načrtujejo 2,5 milijona evrov. Imajo devet zaposlenih, nekaj študentov in zunanjih sodelavcev. Velik poudarek dajejo kratkim dobavnim rokom, ki jih dosegajo z optimizacijo dela.

Podjetje Bright Visuals je naredilo kar nekaj videov za slovenske kampanje na Kickstarterju. Kot pravi Luka Stanovnik, ki je s petimi prijatelji pred dvema letoma iz hobija ustanovil avdiovizualno in kreativno agencijo, je potreba po videih velika. Trendi namreč kažejo, da spletne strani z videi dosežejo za 65 odstotkov več uporabnikov. Sredstva za spletne oglase se bodo v naslednjih letih podvojila, zato so njihovi cilji visoki. Trenutno delajo kampanje za zagonska podjetja, agencije in Kickstarter. Velik poudarek dajejo izobraževanju in razvoju svojih kadrov. Stranke pa dobivajo predvsem na podlagi dobrih izdelkov, mreženja in sejmov.