Zaposleni se mora veseliti jutranje kave s sodelavci

Miha Lavtar, Optiweb: Pomembno je, da se delavci v službi dobro počutijo, da so ekipa.

Objavljeno
03. september 2015 20.10
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo

Po manj kot štirih letih se zaposleni v škofjeloškem Optiwebu danes spet selijo v nove prostore. Od leta 2009, ko je zdaj 25-letni Miha Lavtar med študijem in lastnim poslom izbral drugo možnost, ekipa delovno opremo prenaša drugič – če ne štejemo nekajmesečnega gostovanja v prostorih lokalnega kluba študentov.

»Za nekaj časa bo,« je dejal Miha Lavtar. Njegovo podjetje za kreacije spletnih mest in marketing Optiweb po šestih letih poslovanja daje delo 15 posameznikom, pred 14 dnevi pa so (kot ponavadi, na socialnem omrežju) objavili, da iščejo dodatno moč − načrtovalca spletnih strani/vodjo projektov.

»Prva štiri leta poslovanja smo rasli po sto odstotkov na leto, zdaj seveda ne gre več tako hitro,« pravi Miha, ki je bil v Sloveniji med prvimi podjetniki ponudniki optimizacije spletnih strani, iz katerega se je razvila celotna paleta storitev za spletni pristop. Zdaj je konkurence veliko, stranke pa same prihajajo k njim. »Nove stranke dobivamo večinoma na podlagi priporočil. Dela je dovolj, naš urnik je vedno poln, imamo približno 250 strank, in to vse od espejev do velikih podjetij, ki poslujejo predvsem s tujino,« pojasnjuje direktor Optiweba.

Podjetje je precej prepoznavno, stranke k njim pridejo že skoraj odločene, da bodo izbrale njihove storitve. Kot pravi Lavtar, je za posel, s katerim se ukvarjajo, potrebno predvsem logično razmišljanje, drugo se da vsakogar naučiti. »Naš cilj je, da ustvarimo kakovostno spletno mesto in ga podpremo z odličnim marketingom, kamor spada tudi optimizacija za spletne iskalnike,« razlaga Miha, ki skupaj s sodelavcem vsaj enkrat na leto tudi predava študentom.

Podjetnikov je premalo

Za letos pripravlja še motivacijsko predavanje, saj želi mlade navdušiti za podjetništvo. Čeprav posel postane način življenja in o delu nikoli ne nehaš razmišljati in celo sanjaš o njem, je podjetništvo »super stvar, če nekoga to veseli«. Po njegovem mnenju se vse premalo ljudi odloča za to.

»Treba si je upati in iti v akcijo. Ko si mlad, nimaš česa izgubiti. Mnoge je strah, ne predstavljajo si, da bi jim z njihovo idejo sploh lahko uspelo, mnogi pa niso dovolj vztrajni. Ko se za nekaj odločiš, je treba delati, dokler ti ne uspe. Mislim, da je mogoče uspeti v kateri koli panogi, samo prav se je treba lotiti. Za to ne potrebuješ fakultete, potrebuješ pa voljo, motivacijo in treba je delati,« opisuje Lavtar in pokaže po novih pisarniških prostorih. »Za veliko tega je zaslužen moj oče, ki ga je na začetku, ko sem se odločil za podjetništvo namesto za študij, bolj kot mene skrbelo, da se bom opekel,« pravi Miha.

Po srednji šoli se ni mogel vpisati na fakulteto, kar se je izkazalo za zelo dobro, saj je lahko leto dni delal v enem izmed podjetij, ki so se ukvarjala z optimizacijo spletnih strani. Tam se je veliko naučil in tudi sam prispeval kakšno metodo, saj se je z optimizacijo spletnih strani za iskalnike ukvarjal že vse od konca osnovne šole.

Ko mu je uspelo prodati eno izmed spletnih domen in z njo zaslužiti 2000 evrov, kar je za študenta ogromno, je bila nadaljnja pot jasna. Odprl je s. p. in se vpisal na fakulteto za računalništvo in informatiko, a je ugotovil, da dveh stvari hkrati ni mogoče delati. Posvetil se je poslu, kmalu se mu je pridružil prvi sodelavec in ponudila sta tudi postavljanje spletnih strani in nato še spletnih trgovin, v podjetju pa je delalo čedalje več ljudi.

Pred tremi leti je Miha ocenil, da je poslovna priložnost tudi v videu, in povabil k sodelovanju kolega Davida Jelovčana, ki se je že ukvarjal s tem. Nastala je blagovna znamka Videa, ki se bo letos predvidoma odcepila od matičnega podjetja. »Vse, s čimer se ukvarjamo, se med seboj dopolnjuje, tako da imamo tudi sinergijske učinke,« pravi podjetniki.

Zaposleni so ključ do uspeha

Na vprašanje o poslovnih ciljih Miha pravi, da bi radi pridobili še nove večje stranke, s katerimi bi delali zanimive projekte, »da tudi zaposleni dobijo nove izzive in se še kaj naučijo«. Verjame, da so prav oni ključ do uspeha, in s tem v mislih so tudi načrtovali nove poslovne prostore.

»Pomembno je, da se zaposleni na delovnem mestu dobro počutijo, da so ekipa. Zjutraj, ko se odpravljajo na delo, se morajo veseliti kave s sodelavci, ne pa da so slabe volje, ker morajo spet v službo,« razmišlja Miha, ki skrbi za to, da se občasno družijo tudi zunaj delovnega časa. »Namen teambuildingov je, da se nihče v pisarni ne počuti neprijetno, če med delovnim procesom potrebuje nasvet ali pomoč kogar koli od sodelavcev,« pojasnjuje Miha.

Pisarne za dobro počutje

Za tovrstne (tudi ne poslovne) pogovore in sestanke so uredili poseben prostor v svojih novih poslovnih prostorih. Nasproti kuhinje, ob velikem oknu s pogledom na park, pa je namesto police široka oblazinjena klop – za skupne sestanke in kavo. V garderobno omaro lahko zaposleni spravijo obleko in čevlje, če se v službi hočejo preobuti v copate.

Posebno pozornost pa pritegne nekaj kvadratnih metrov velik prostor v enem izmed kotov, kjer imajo zaposleni prostor za sprostitev in zagotovljeno zasebnost za telefoniranje. Po tleh so položili umetno travo, na steni je tapeta s fotografijo gozda, ob njej pa stojita pravo deblo in klop. Ogromne televizije, ki so jo postavili na zid v enem od prostorov, menda ne bodo uporabljali samo za montažo videov, ampak si bodo skupaj ogledali tudi kakšen film ali tekmo.

Na vprašanje, kako je mogoče dobiti zaposlitev v njegovem podjetju, Miha odgovarja, da je na začetku iskal predvsem študente, ki jih je poznal, »skupaj smo se učili in rasli«, in tako je še zdaj. Najpogosteje nove sodelavce išče po poznanstvih, saj je »človekov značaj pomembnejši od njegovih izkušenj«.

Če se nekdo osebnostno ujema z značajem našega podjetja, če je priden, se rad uči ter ga delo, ki ga opravljamo, zanima, brez težav pride k nam. Ga že naučimo stvari. Takšen način se je izkazal za najboljšo taktiko.« In še zanimivost, do katere se je dokopal: polovica zaposlenih v Optiwebu prihaja s kmetij oziroma iz družin, kjer imajo doma vsaj nekaj živali – »skoraj zagotovo imajo ljudje, ki izhajajo iz takšnega okolja, delovne navade in zdravo kmečko pamet«.