Volk dlako menja, pristanišča ne

SDH brani svojega kandidata, nesojeni kandidat Mavrič pa: »Sorgenfrei pomeni demontažo sistema«.

Objavljeno
07. junij 2016 00.23
Pristanek do sedaj največje kontejnerske ladije Cendrillon v Koperskem pristanišču. V Kopru 26.5.2014
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Ljubljana – Slovenski državni holding (SDH) se je odzval na naše navedbe o stališčih nemškega kandidata za nadzorni svet (NS) Luke Koper in zanikal, da bi bil Jürgen Sorgenfrei v nasprotju interesov, »saj ni zaposlen v nobenem od konkurenčnih pristanišč, bil pa je pred leti v pristanišču Hamburg, kar ne pomeni konflikta«. Nasprotno trdi nekdanji pomočnik direktorja Luke (in nesojeni kandidat za NS) Vito Mavrič.

SDH navaja, da je med nominacijskim postopkom celovito preveril možnost konflikta interesov, vendar jih ni zaznal. Študija Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) – Luka Koper in vrsta strokovnjakov so lani študijo popolnoma raztrgali, op. a. – naj bi predlagala nekatere ukrepe (zaledni terminal), ki bi kratkoročno olajšali težave z zmogljivostjo železniške povezave s Koprom in bi z njimi pridobili nekaj let pri gradnji drugega tira.

»Vendar to ne pomeni, da avtorji študije nasprotujejo gradnji drugega tira. Ne nazadnje je vlada že ustanovila projektno podjetje 2 TDK. Kandidat svetuje številnim svetovnim pristaniščem, je specialist za celovito poslovanje pristanišč in prepričani smo, da bo dodana vrednost v še večji konkurenčnosti in boljšem poslovanju Luke v prihodnje,« trdi SDH.

»Leta 2001 je imela Luka predstavitev svojega modela v pristanišču Hamburg, kjer sem pojasnjeval prednosti severnojadranskih pristanišč. Takrat je s kontrareferatom nastopil prav Sorgenfrei in poskušal našo predstavitev do konca pobiti,« se spominja Vito Mavrič.

»Čez dva meseca smo ga povabili v Luko Koper. Tudi po tistem obisku je ostal ostro nastrojen proti jadranski poti. V tistih letih smo Nemške železnice (DB) prosili, da bi nam dale vsaj približno enake pogoje za pretovor blaga do Bavarske, kot so jih DB dajale nemškim pristaniščem. Uspelo nam je pridobiti nekaj poslov. Potem pa smo za pičlih 70 kilometrov železniške poti morali plačati več, kot za vso pot od Kopra in čez Avstrijo skupaj,« je dodal.

Mavrič kandidaturo Sorgenfreia ocenjuje za »demontažo sistema in začetek konca. Ljudje, ki odločajo tako, ne vedo, kaj delajo. To še posebno velja za konflikt interesov. Nikakor ne verjamem, da bi delal v prid Luki. To je daleč od realnosti, volk dlako menja, 'pristanišča' nikoli,« je dejal Mavrič.

»Če politiko povežeš z neznanjem, dobiš to, kar imamo zdaj: popolno nepoznavanje logistike in absurdne odločitve. Poglejte, kako uspešno dela sedanji predsednik uprave Luke, ki je tehnik, in ne politik. Vse pa kaže, da hočejo poleg nemškega nadzornika za predsednika uprave nastaviti Rada Antoloviča,« trdi Mavrič.

Povezava celo s prodajo Vinakoper

Marko Jazbec iz SDH je seji parlamentarne komisije za nadzor javnih financ zanikal, da pripravljajo zamenjavo nadzornikov, zato so nam v Zavezništvu Alenke Bratušek povedali, da nameravajo sklicati sejo te komisije, »ker nas zanimajo razlogi za menjavo, saj se nam ta zdi nenavadna glede na poslovne rezultate Luke«. Združena levica je ocenila, da zadnje poteze SDH niso v javnem interesu Slovenije, ampak v interesu zasebnih vlagateljev oziroma v interesu konkurenčnih pristanišč.

Pritisk na upravo Luke je povezan celo z Istrabenzovo prodajo deleža v Vinakopru. Neuradno smo izvedeli, da je SDH (s podpisom Marka Jazbeca) opozoril upravo Luke, da morajo prodati (in ne prevzeti) podjetje Adriafin, ki je večinski lastnik Vinakoper.