EPK v tujem mediju: genialna marketinška strategija

Frankfurter Allgemeine Zeitung v članku Prestolnica z ovirami projekt EPK 2012 predstavlja v precej sivih barvah.

Objavljeno
22. avgust 2011 21.08
Posodobljeno
23. avgust 2011 09.48
Peter Rak, Maribor
Peter Rak, Maribor

Slabe novice potujejo hitro, obenem pa verjetno tudi drži oglaševalsko pravilo, da je vsaka novica boljša kot nobena. Cena oglasnega prostora v nemškem Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) je visoka, še zlasti, če želite skoraj celostranski oglas.

No, Maribor ga je dobil povsem zastonj, a vsebina verjetno ni povsem v skladu s tistim, kar bi sestavili v marketinški agenciji. Že sam naslov članka je precej neprijeten – namreč Prestolnica z ovirami, nič bolj vzpodbudna pa ni niti vsebina, saj projekt Evropske prestolnice kulture (EPK) 2012 predstavlja v precej sivih barvah.

Pravzaprav se zdi avtorju zapisa Philipu Arteltu precej siv kar cel Maribor, to sivino poživljajo le dotrajane fasade in polomljena stekla v starem mestnem središču. Za sogovornika si je izbral kustosa v eni od manjših galerij, ki je želel ostati anonimen (?), ta pa mu je potožil, da so ostali skoraj brez sredstev, zato je galerija odprta le nekaj ur na dan.

Na podobno letargično vzdušje je novinar naletel tudi na Studencih, kjer naj bi zrasla nova Umetnostna galerija in večnamenska dvorana (projekt ne sliši več na ime Maks), kjer delavci na vročem soncu menda bolj ali manj postajajo naokoli ter poravnavajo ruševine nekdanje tekstilne tovarne. Kdaj naj bi končno položili temeljni kamen pa ne ve nihče, niti mariborski župan. Nemški novinar navaja, da je Franc Kangler pred političnim odstrelom, saj naj bi bil vmešan v mišmaš z nepremičninskimi posli.

Na spletni strani zavoda Maribor 2012 je sicer navedenih kar nekaj člankov o mariborskem EPK iz tujih medijev – med njimi so tudi precej eksotični kot denimo Glas Roviga ali nemška gastronomska revija Kirroyal, hvalospevi bodoči prestolnici pa temeljijo predvsem na podobah računalniško simuliranih novogradenj, za katere je že povsem jasno, da jih ne bo – vendar tega iz FAZ ni med njimi. To jim pravzaprav ne gre zameriti, saj nihče ne mara negativne publicitete, še manj ima človek veselje jo sam širiti naokoli, poleg tega pa je ost članka namenjena predvsem mestni politični garnituri.

Manevrskega prostora že zmanjkuje, v Mariboru je bila vesela novica, da bo mesto leta 2012 evropska prestolnica kulture razglašena že pred štirimi leti. V najboljšem primeru bo Maribor prihodnje leto gradbišče, saj naj bi se prej ali slej le začela obnova nekaterih trgov, v najslabšem primeru pa bo mesto spominjalo na prostor za kampiranje. Menda je sedaj glavna preokupacija mestnih veljakov iskanje lokacije za postavitev šotorov (pardon, to besedo so menda na županstvu prepovedali, dovoljen je le izraz montažni objekt), ker mesto enostavno ne premore prostorov, kjer bi lahko izvajali sicer zelo ambiciozno zastavljen program.

Kljub navidezno absurdnemu položaju obstaja za takšno stanje tudi nekaj racionalnih razlag; morda odgovorni računajo na fenomen segrevanja atmosfere in bo mogoče vse prireditve izvesti na prostem. Morda so vzeli zares domislico sedaj že nekdanjega podžupana, da če Maribor ne bo na projekt pripravljen zdaj, pa bo zagotovo vse nared, ko bo naslednjič prevzel titulo EPK. Možno pa je tudi, da gre za genialno marketinško potezo, ki publiciteto zagotovi v skladu z rekom: če ne moreš postati svetal zgled, še vedno lahko postaneš zastrašujoč primer. FAZ in tudi vsi drugi mediji imajo tako ali tako raje slednje.