Liffovih dvajset

Kaj prinaša letošnji Ljubljanski mednarodni filmski festival? Od najbolj pričakovanega filma do ženske moči in padca princesk.

Objavljeno
09. november 2016 13.50
Ž. L.
Ž. L.
Najbolj pričakovan: Toni Erdmann, r. Maren Ade
Postaran in neotesan hipi prevzame lažno identiteto, da bi se zbližal s svojo poslovno uspešno, a odtujeno in brezčutno hčerjo. Canska nagrada kritikov plus pet glavnih nominacij za evropsko filmsko nagrado.

Prvi iz Cannesa: Jaz, Daniel Blake, r. Ken Loach
Kako sistem sam razgradi socialno državo. Canska zlata palma plus tri glavne nominacije za evropsko filmsko nagrado.

Razdelil kritike: Ona, r. Paul Verhoeven
Posilstvo, ki navidezno spremeša storilca in žrtev, da bi gledalca soočil z družbeno legitimizacijo spolnega nasilja. Tri glavne nominacije za evropsko filmsko nagrado.

Aktualen: 24 tednov, r. Anne Zohra Berrached
Uspešen mlad par se sooči z možnostjo, da se lahko njun otrok rodi z resno okvaro. Sprva pogumno odločitev, da bosta otroka obdržala, začno spodjedati številna vprašanja.

Angažiran: Neznanka, r. Jean-Pierre in Luc Dardenne
Kriminalka suspenza, ki tematizira odnos do družbenih obstrancev v sodobni Evropi. Brata Dardenne v značilni družbeno-kritični formi.

Najglasnejši: The Beatles – Osem dni na teden, r. Ron Howard
Redki in tudi še nikoli predvajani arhivski posnetki s koncertov v obdobju 1960–1966, plus intervjuji, za povrh pa neustavljivo vreščanje najstnic.

Presenečenje med prvenci: Dobra žena, r. Mirjana Karanović
Ena prvih igralskih dam bivše jugoslovanske in danes srbske kinematografije o ženski, ki odkrije grozovite zločine svojega moža med vojno v BiH.

Slovenski: Pojdi z mano, r. Igor Šterk
Letos jih bo kar šest, med njimi je bil Pojdi z mano, film, kjer se srečata Gremo mi po svoje in Idila, najlepše presenečenje. Nagrada občinstva v Portorožu plus tri vesne.

Prvi v regiji: Z druge strani, r. Zrinko Ogresta
Čustvena psihološka drama o paru, kje se on vrne po prestani kazni za vojne zločine v Haagu in skuša njo, ki je preteklost pustila za sabo, spet nagovoriti k nekdanji ljubezni. Je ta sploh še mogoča? Sedem zlatih aren v Pulju.

Spet ti Romuni: Sieranevada, r. Christie Puiu in Nezakonito, r. Adrian Sitaru
Kar dva letošnja Romuna se vrineta v sprva nedolžno družinsko obedovanje, da bi neusmiljeno secirala sodobno romunsko družbo.

Biografija: Neruda, r. Pablo Larraín
Izmišljeno-neizmišljeni portret slovitega čilskega pesnika, politika, diplomata in Nobelovca v obdobju njegovega političnega izgnanstva.

Žanr: Za vsako ceno, r. David Mackenzie
Ko Fargo in Ni prostora za starce srečata kapitalizem, glasbo pa spišeta Nick Cave in Warren Ellis.

Retro žanr: Vlažna punca v vetru, r. Akihiko Shiota
Drobna intimna zgodba med nimfomanko in samotnim pisateljem spregovori o celotni družbi, obenem pa obuja v sedemdesetih letih na Japonskem priljubljen žanr hitro spisanega in posnetega mehkega erotičnega filma.

Identiteta spola: Nisem tvoj sin, r. Anna Muylaert
Ne samo, da se naskrivaj rad oblači kot ženska, sedemnajstletni Pierre za povrh še odkrije, da so ga ob rojstvu ukradli iz porodnišnice. Solze zagotovljene.

Ženska moč: Ne glej mi v krožnik, r. Hana Jušić
Junakinje so na sploh prevladujoče protagonistke letošnjih Liffovih filmov. V tem silovitem prvencu hrvaške debitantke je v ospredju mlado dekle, ki bo morala po družinski tragediji vzeti stvari v svoje roke.

Padec princesk: Neonski demon, r. Nicolas Winding Refn
Grdi obraz ameriške industrije ženske lepote ali lepota kot vrsta blaznosti.

Zakonska kriza: Nočne ptice, r. Tom Ford
Kako izstopiti iz hladne in odtujene ameriške družbene elite in preživeti. Velika nagrada žirije v Benetkah.

Družina v času krize: Trgovski potnik, r. Asghar Farhadi
Iranska aktualizacija Millerjeve Smrti trgovskega potnika, v kateri hitre družbene spremembe zmeljejo pod sabo vse, ki niso sposobni prilagoditve. Najboljša scenarij in igralec v Cannesu.

V boj za oskarje: Loving, r. Jeff Nichols
Režiser, ki ga na Liffu spremljamo od njegovega prvenca Nasilne zgodbe (2007), za Zaklonišče pa je prejel tudi vodomca (2011), je tokrat po resničnih dogodkih posnel zgodbo o pogumu medrasnega para, ki se je v zgodnjih šestdesetih letih boril za pravico, da kot družina živi v rodnem mestu. In spremenil zgodovino.

Kdo smo, do kod prihajamo: Potovanje časa, r. Terrence Malik
Še eno Malikovo vizualno popotovanje skozi zgodovino čudeža, imenovanega življenje.