Alternativni vodnik po Liffu (s Simonom Popkom)

26. Liffe prihaja 11. novembra, z njegovim direktorjem smo pripravili drugačen sprehod po programu.

Objavljeno
06. november 2015 16.37
K. R.
K. R.

Direktorju Liffa Simonu Popku smo postavili nekaj sidrišč s pridevniki za malo drugačen sprehod po festivalu. Njegovim odgovorom smo dodali kratke predstavitve ­filmov.

Najbolj razvpit fiim

Dokumentarec Volčja druščina Crystal Moselle (ZDA 2015, Panorama svetovnega filma)

Večji del otroštva je sedem otrok družine Angulo preživelo zaprtih v manhattanskem stanovanju. Z zunanjim svetom so jih povezovali le filmi, ki so zanje postali model resničnega sveta. Po petnajstih letih se enemu uspe izmuzniti – resnično življenje ne bi moglo biti dlje od filmskega. Velika nagrada žirije na festivalu Sundance.

Najbolj pričakovan film


Glede na predprodajo Taksi Džafarja Panahija (Iran 2015, Kralji in kraljice)

Čeprav so mu iranske oblasti leta 2010 za dvajset let prepovedale snemanje, Panahi izumlja nove in nove načine, da tej prepovedi natakne roge. Tokrat se je prelevil v taksista, ki mu potniki odkrito razlagajo o svojem odnosu do sodobnega Irana. Zlati medved in nagrada Fiprescija na Berlinalu.

Največje odkritje

Družinski film Olma Omerzuja (Češka, Slovenija, Nemčija, Francija, Slovaška 2015, Perspektive)

Socialno dobro stoječa in navzven povsem običajna družina je v resnici razpokana. Kaj se bo zgodilo, ko bosta starša za dlje časa odšla na jadranje, najstniška otroka pa bosta prvič uživala svobodo odraslih? Kako se bodo porazdelile vloge? In kaj se bo zgodilo z družino, ko bo prišla na dan presenetljiva resnica? Nagrada za umetniški dosežek na tokijskem festivalu.

Film, ki bo najbolj osupnil

Savlov sin Lászla Nemesa (Madžarska 2015, Perspektive)

Savel je del skupine judovskih ujetnikov v koncentracijskem taborišču Auschwitz-Birkenau, ki je prisiljen sodelovati pri usmrtitvah in odstranjevanju trupel. Nekega dne odkrije truplo dečka, o katerem trdi, da je njegov sin. Zada si brezupno nalogo dostojno pokopati dečka. Velika nagrada žirije in nagrada Fiprescija na canskem festivalu.

Najbolj delikaten film

Klub
Pabla Larraína (Čile 2015, Predpremiere)

Izolirana odročna hiša na čilski obali je nekakšna kazenska kolonija za duhovnike, ki jih bremenijo različni grehi. Odmaknjeni od sveta si skušajo zapolniti brezdelne in enolične dneve. Odločijo se, da bodo sodelovali na pasjih dirkah … Družbenokritična parabola o dvoličnosti katoliške Cerkve, ki je razburila občinstvo. Velika nagrada žirije na berlinskem festivalu.

Najbolj komercialen film

Sicario Denisa Villeneuva (ZDA 2015, Predpremiere)

Mehiški mamilarski karteli so v zadnjih letih pogosti protagonisti ameriških trilerjev. Druži jih zelo neposreden in neprizanesljiv prikaz nasilnega in nemoralnega sveta. Sicario v to kriminalno podzemlje, ki še kako močno korespondira z resničnostjo, pripelje vprašanje, ali se je mogoče temu podzemlju upreti, ne da bi stopili na drugo stran zakona.

Najbolj art film

V vojnem vrtincu Marttija Heldeja (Estonija 2014, Panorama svetovnega filma)

Junija 1941 so sovjetske oblasti na tisoče Litovcev, Latvijcev in Estoncev strpali na vagone in jih odpeljali v sibirske gulage. Med njimi tudi študentko filozofije in mlado mamo, ki je bila skupaj s hčerjo zaprta kar 15 let. Nagrada za posebne umetniške dosežke v Solunu, estonska filmska nagrada, nagrada občinstva v Göteborgu ...

Film, ki ga starši najstnikov ne smejo videti

Kako sem izgubila nedolžnost Marielle Heller (ZDA 2015, Panorama svetovnega filma)

Po stripovski uspešnici ameriške avtorice Phoebe Gloeckner posnet film o najstnici, ki v sedemdesetih letih, v času spolne revolucije, išče oblike ljubezni. Svoje misli in doživetja skrbno ter brez zadržkov pripoveduje kasetniku. Ravnokar je namreč prvič seksala, in to kar s fantom svoje mame … Velika nagrada sklopa Generacija na Berlinalu.

Najbolj ekstravaganten film

Prepovedana soba
Guyja Maddina in Evana Johnsona (Kanada 2015, Ekstravaganca)

Hiperaktivno filmsko popotovanje po svetu, polnem simbolov in freudovskih ugank, ki ne sestavlja puzzlov, ampak v neskončnost odpira eno babuško za drugo, gledalca pa ves čas prestavlja iz enega nenavadnega okolja v drugo, iz ene prismuknjene pripovedne vinjete v drugo, pri tem pa ga dela tako negotovega in begavega kot nasmejanega.

Film, ki ga najstniki ne smejo videti

Hokus Pokus Albert Torill Kove (Norveška 2013, Kinobalon)

Sedemletni Albert si želi imeti psa. Njegov oče si o tem misli natanko to, kar si o tem misli večina staršev, da je Albert za to odgovornost premajhen. In Albert se, kot večina njegovih vrstnikov, s tem stališčem absolutno ne strinja. A ima načrt.

Film za kadilce

Dokumentarec Smrdljiva nebesa Nathana Silverja (ZDA 2015, Panorama svetovnega filma)

V predmestju New Jerseyja v devetdesetih letih zakonca vodita komuno za trezno življenje. Nekdanji odvisniki, posebneži in družbeni izobčenci pri njiju dobijo varno zatočišče. Kljub občasnim nesoglasjem zavzeto varujejo svoj novi dom. Potem pa se jim pridruži dekle, ki nanju deluje scela uničujoče.

Film za nosečnice

Ni prostora za moške Marka Sawersa (Kanada 2015, Panorama svetovnega filma)

Izviren in duhovit mockumentarec, ki postavi v ospredje enega zadnjih še živečih moških, ki bo moral stopiti v akcijo, da bo preprečil popolno izumrtje svojega spola na Zemlji. Tej namreč vladajo ženske, ki moških ne potrebujejo več za reprodukcijo, rojevajo samo še deklice, seks pa so prepovedale z zakonom.

Film, ki bo najbolj nasmejal


Čisto nova zaveza Jaca Van Dormaela (Belgija, Francija, Luksemburg 2015, Predpremiere)

Ne le da Bog obstaja, Bog tudi zelo telesno živi! In sicer nikjer drugje kot v birokratskem Bruslju. Ni prav čedne nravi, nasprotno, je pravi zlikovec. Z uporniško hčerjo in sitno ženo, ki ni nihče drug kot Catherine Deneuve, živi v socialnem stanovanju in še sanja se mu ne, da ga ima hči povsem dovolj.

Film z najbolj inventivno zgodbo

Trilogija 1001 noč (Nemiren, Obupan, Začaran) Miguela Gomesa (Portugalska, Francija, Nemčija, Švica 2015, Kraji in kraljice)

Izvirna in družbenokritično aktualna filmska predelava Šeherezadinih zgodb, ki tokrat v maniri alegorične satire in oplojena s popularno kulturo secira portugalsko družbo, ujeto v evropsko varčevalno politiko.

Film, ki bo lovil oskarje

Morilka Hou Hsiao-hsiena (Tajvan, Kitajska, Hongkong, Francija 2015, Predpremiere)

Tajvanski cineast pobira nagrade, kamorkoli pride. Kot sopotnik tajvanskega novega vala ima močan vpliv na azijske kinematografije, ljubi pa ga tudi evropsko, celo hollywoodsko občinstvo. Tokrat prinaša zgodbo o morilki v obdobju kitajske dinastije Tang. Nagrada za najboljšo režijo na canskem festivalu.

Film, ki bo sprožil največ solz

Vrnitev domov Zhang Yimouja (Kitajska 2014, Predpremiere)

Le kdo, če ne maestro kitajskega filma, zna posneti srce parajočo ljubezensko zgodbo! Njena dvojina sta zakonca Lu in Feng. Luja kot političnega zapornika zaprejo v delovno taborišče, Feng pa zaradi poškodbe izgubi spomin. Ko Luja končno izpustijo, postane tujec v lastnem domu, saj Feng še kar naprej čaka svojega moža.

Film, ki bo sprl občinstvo

Telo Małgorzate Szumowske (Poljska 2105, Predpremiere)

Žalovanje za umrlimi, anoreksija in priznavanje obstoja duhov so tri zelo različne teme. Pa vendar sobivajo v tem precej nenavadnem filmu, ki za povrhu žanrsko preplete črno komedijo in psihološko dramo. Nagrada za najboljšo režijo na Berlinalu.

Največkrat nagrajeni film

Ovna Grímurja Hákonarsona (Islandija, Danska 2015, Perspektive)

V odročni vasici na Islandiji živita med seboj odtujena brata, ki nista spregovorila že štirideset let. A če bosta hotela rešiti svoj edini vir preživetja – ovce –, bosta morala združiti moči. Nagrada v sekciji Poseben pogled canskega festivala, najboljši film in posebna nagrada žirije na festivalu v Transilvaniji …

Najbolj seksi film

Neodločen sem: zaradi Brigitte Bardot Prezir Jean-Luca Godarda (Francija, Italija 1963, Retrospektiva), zaradi Douglasa Fairbanksa Črni pirat Alberta Parkerja (ZDA 1926, Retrospektiva)

Prezir, kompleksa refleksija o ljubezni in zakonu, velja za eno največjih Godardovih mojstrovin. Črni pirat, pustolovski film o maščevanju, pa velja za enega redkih nemih celovečernih filmov, posnetih v barvah.