Beneški filmski festival z vrsto zvenečih imen

Svoje nove filme bodo prikazali Terence Malick, Tom Ford, Mel Gibson, Paolo Sorrentino, Wim Wenders, François Ozon ...

Objavljeno
29. julij 2016 16.43
LLL d 29 _5194.NEF
Jožica Grgič
Jožica Grgič
Na beneškem filmskem festivalu, ki se bo začel zadnji avgustovski dan, bo svoja nova dela predstavila vrsta zvenečih imen, ki obetajo, da bo tokratna Mostra ena najbolj prestižnih v zadnjih letih.

Svoje filme bodo med drugim prikazali Terence Malick, Tom Ford, Mel Gibson, Paolo Sorrentino, Wim Wenders, François Ozon, Andrej Končalovski, Kim Ki-Duk. V glavnem programu bo za zlatega leva tekmovalo dvajset filmov, med njimi tudi Na mlečni poti Emirja Kusturice, ki naj bi ga premierno predstavili že maja na canskem festivalu. Razlage, zakaj so v Cannesu svojega ljubljenca in nagrajenca Kusturico iz programa izključili tako rekoč tik pred zdajci, so bile različne. Po eni so to storili zaradi njegove politične kontroverznosti, sam pa je dejal, da mu filma ni uspelo pravočasno končati. S filmom Na mlečni poti, ki je nastajal nekaj let, Kusturica, dvakratni prejemnik zlate palme v Cannesu, v katerem glavno vlogo igra sam, prihaja torej na Lido, kjer je leta 1988 za film Črna mačka, beli mačkon prejel srebrnega leva. Kusturica v vojni drami Na mlečni poti, za katero je sam napisal scenarij, igra mlekarja v treh življenjskih obdobjih, v filmu pa nastopa tudi Monica Bellucci in govori srbsko, v kar je vložila nemalo truda.

V čast Hollywoodu

Mostro bodo odprli z enim od petih ameriških filmov, La La Land Damiena Chezelleja (Ritem norosti), ki je posvečen hollywoodskim muzikalom. V filmu plešeta in pojeta zvezdnika Ryan Gosling in Emma Stone.

Tom Ford, ki je pred sedmimi leti navdušil z gejevsko dramo Samski moški (Single Man) s Colinom Firthom v glavni vlogi, prihaja v Benetke s trilerjem Nocturnal Animals, v katerem igrajo Amy Adams, Jake Gyllenhaal, Isla Fisher in Laura Linney.

V konkurenci je tudi ljubezenska drama The Light Between Oceans Dereka Cianfranca, priredba uspešnice M. L. Stedmana, ki se dogaja po koncu prve svetovne vojne v samotnem svetilniku v Avstraliji, v njem pa nastopa par, ki je to tudi v resničnem življenju: Michael Fassbender in Alicia Vikander, ki je dobila oskarja za film Dansko dekle.

O Jacquelline Kennedy

Nedvomno bo veliko pozornost vzbudila biografska drama o Jacquelline Bouvier Kennedy, prvi dami ZDA, v dneh po tragičnem uboju njenega moža Johna leta 1963. Film je režiral Pablo Larrain, Jacquelline pa igra Natalie Portman (Črni labod), ki ji že napovedujejo nominacijo za oskarja. Johna Kennedyja igra Peter Sarsgaard.

Terrence Malick, ki se z zadnjim filmom Knight of Cups ni posebej izkazal, v Benetke prihaja s celovečernim dokumentarcem Voyage of Time, ki z naratorjema Bradom Pittom in Cate Blanchet govori o fenomenu rojstva in smrti. Ameriška režiserka Ana Lily Amirpour pa prihaja s kontroverzno ljubezensko zgodbo The Bad Batch, v kateri nastopata Jim Carrey in Keanu Reeves.

Francoski režiser François Ozon bo predstavil film Frantz, gejevsko ljubezensko zgodbo med Nemcem in Francozom, ki se dogaja po prvi svetovni vojni. Rus Andrej Končalovski, ki je zaslovel s filmoma Sibiriada in Marijini ljubimci, je posnel dramo Raj o trikotniku ruske aristokratke, francoskega kolaboranta in esesovca.

Wenders in Handke

Wim Wenders še vedno vzbuja občudovanje, čeprav v zadnjih letih ni pokazal nič presežnega. V Benetke prihaja s francosko-nemško koprodukcijo Les beaux jours d'Aranjuez, za katero sta s Petrom Handkejem napisala scenarij, temelječ na Handkejevi igri. Wenders in Handke sta sodelovala že leta 1987 pri klasiki Nebo nad Berlinom. Novi film govori o spolnih in družinskih odnosih v španskem mestu Aranjuez. Zanimanje vzbuja tudi francoska kostumirana drama Un vie Stephana Brizeja, priredba Maupassantovega romana. Nenavadna kombinacija trilerja in vesterna pa je britanski film Brimstone Martina Koolhovena, v katerem igra Dakota Fanning.

Med italijanskimi avtorji kaže omeniti Paola Sorrentina, ki je navdušil s filmoma Neskončna lepota in Mladost. Poseben dogodek pa bo projekcija prvih dveh epizod od osmih serije Mladi papež o pontifikatu Lennyja Belarda, prvega ameriškega papeža v zgodovini, z zvezdniško igralsko zasedbo z Judom Lawom in Diane Keaton na čelu.

Vojnega filma režiserja Mela Gibsona Hacksaw Ridge ne bodo prikazali v glavni konkurenci. Govori o vojnem zdravniku Desmondu T. Dossu, ki je med bitko na Okinavi zavrnil ubijanje ljudi, za kar so ga pozneje v Ameriki odlikovali. Ljubitelji vesternov se bodo razveselili vrnitve kultnih Sedem veličastnih, tokrat v režiji Antoina Fuquaja in s Chrisom Prattom in Denzelom Washingtonom v glavnih vlogah.

Kontroverzni avstrijski avtor Ulrich Seidl prihaja z dokumentarcem Safari. Kanadski režiser Philippe Falardeau, ki je leta 2012 za Gospoda Lazarja dobil oskarja za najboljši tuji film, bo zunaj konkurence predstavil boksarsko dramo The Bleeder o prodajalcu pijač, ki pri 35 letih dobi priložnost za boj v ringu z Mohamedom Alijem, igra ga Liev Schrieber, v filmu pa nastopata tudi Naomi Watts in Elizabeth Moss.

Plodoviti hollywoodski zvezdniški igralec James Franko pa bo predstavil film In Dubious Battle o delavski vstaji v Kaliforniji v tridesetih letih, v katerem ob Seleni Gomez in Bryanu Cranstonu tudi sam igra.

Pa Slovenija?

Slovenska režiserka Sara Kern se je s kratkim filmom Srečno, Orlo! uvrstila v tekmovalno sekcijo Obzorja, v kateri je trinajst filmov. Srečno, Orlo! je slovensko-hrvaško-avstrijska koprodukcija. Slovenski producent je Cvinger Film, ki ga vodi Rok Biček, film pa je sofinanciral Slovenski filmski center.

Kratki film pripoveduje o sedemletnem dečku in njegovih starših, žalujočih po nepričakovani izgubi dojenčka. Sara Kern je povedala, da je film posvetila svojemu očetu in njegovi sestri, ki je umrla kot dojenček. »Želela sem prikazati tragedijo, o kateri se v očetovi družini ni nikoli govorilo. Odločila sem se to storiti na njihov način – brez besed. Včasih se mi zdi, da v očetu še vedno uzrem sedemletnega dečka. In se sprašujem: je ta dogodek pomenil konec njegovega otroštva? Ali ta trenutek nosimo s seboj do našega zadnjega dne?«