Hollywood, epicenter kulturne neenakopravnosti  

(Ne)enakopravnost na platnu: Objavljena je letna statistika zastopanosti različnih skupin v najpopularnejših filmskih produkcijah.

Objavljeno
08. september 2016 17.46
V. U.
V. U.

Hollywood je epicenter kulturne neenakopravnosti, ugotavljajo avtorji najnovejše letne študije o zastopanosti različnih skupin v najpopularnejših filmskih produkcijah. Leto 2015 je bilo leto ohranjanja statusa quo.

Na Annenbergovovi šoli za komuniciranje in novinarstvo v okviru Univerze Južne Kalifornije so znova objavili letno statistiko zastopanosti različnih skupin ljudi v visokoproračunski filmski produkciji Hollywooda.

Ženske še vedno manj govorijo in se hitreje slečejo

Tistih, ki so se v minulih letih pridružili kritikam na račun hollywoodskih »norm«, včeraj objavljeno poročilo ne bo navdušilo. Za ženske in različne manjšine, denimo skupnost LGBT in ostale, ki tradicionalno ostajajo na obrobju filmske meke, se situacija kljub kritikam ni bistevno spremenila. Ženske v filmih še vedno manj govorijo in se hitreje slečejo, se glasi eden komentarjev na sveže objavljene podatke.

Na univerzi v letnih poročilih že od leta 2007 sledijo strukturi igralcev, režiserjev, scenaristov in drugih filmskih delavcev, in sicer na vzorcu stotih najbolj priljubljenih filmov. Za stoterico najbolj gledanih v letu 2015 so, denimo, ugotovili, da je bilo le 31,4 odstotka govorečih oseb v njih ženskega spola, kar je bilo skoraj enako zastopanosti žensk v filmih leta 2007.

Lani ena transspolna vloga, predlani niti ena sama

Vlog, opredeljenih kot gejevske, lezbične ali transspolne, je bilo lani manj kot odstotek, le 32 od 4370, ki so jih upoštevali v raziskavi, kar pa je vendarle nekaj več od leta 2014, ko je bilo takih vlog le 19. Znotraj te kategorije je bila lani le ena vloga transspolna, medtem ko predlani ni bilo niti ene same.

Glede na statistiko iz leta 2007 se ni nič bistveno spremenilo niti pri zastopanosti temnopoltih (lani 12,2 odstotka), latinskoameriških (5,3 odstotka) ali azijskih (3,9 odstotka) igralcev, izza kamer pa je bila situacija naslednja: od 107 imen režiserjev najbolj priljubljenih lanskih filmov le štiri pripadajo temnopoltim in le šest azijskim režiserjem.

Režiserk je bilo le osem, kar pa je še vedno največ od leta 2008. Napredek so zaznali le pri zastopanosti žensk pri glavnih ali vodilnih stranskih vlogah. Njihov delež je lani v primerjavi z letom 2014 narasel za enajst odstotkov.

Niti ena osrednja vloga Azijcu ali Azijki

Odmevna je bila, denimo, izpostavljena vloga igralk v uspešnicah tipa Mad Pobesneli Max: Cesta besa, Igre lakote: Upor, 2. del ali Prava nota 2, a so po drugi strani osrednje ženske vloge le v treh filmih pripadle igralkam iz marginaliziranih etničnih skupin. Ob tem lani v najbolj gledanih filmih niti ena osrednja vloga ni pripadla Azijcu. Ne ženski ne moškemu.

»Soočamo se z vztrajno neenakopravnostjo,« je letno poročilo komentirala njegova osrednja avtorica Stacy L. Smith, sicer profesorica na Annenbergovovi šoli.

»Naj raziskujemo spol, rasno ali etnično pripadnost, skupnost LGBT ali zastopanost invalidov, vselej se soočamo s silami, ki izključujejo vsakogar, ki ni heteroseksualen in bel ali pa je invalid. Kljub vsemu razburjenju, aktivizmu in pozornosti medijev je bilo leto 2015 ponovno leto ohranjanja statusa quo,«je dodala.

Hollywood je epicenter kulturne neenakopravnosti, so, kot poroča agencija AP, ugotovili avtorji ob zaključku študije.