Liffov blog: Naporen dan

Naporen dan je točno to, za kar gledalec plača - 111 minut kvalitetnega pobega iz realnosti.

Objavljeno
24. november 2014 11.16
Sanja Struna
Sanja Struna

Južnokorejska filmska produkcija je v Sloveniji praktično nepoznana ne glede na to, da se - sploh v zadnjih nekaj letih - po vsem svetu vztrajno razliva Korejski novi val kulture (Hallyu). Korejski filmi in televizijske serije so pritegnili celo pozornost ameriških ustvarjalcev, ki poleg novačenja južnokorejskih igralskih talentov za lastne produkcije ustvarjajo tudi čedalje več ameriških predelav južnokorejskih filmov in serij, čeprav še vedno niso uspeli ugotoviti načina, na katerega bi južnokorejsko dušo uspešno prevedli in prelili na ameriške ekrane.

Najbolj očiten dokaz za to je priredba kultnega trilerja Stari (Oldeuboi, 2003, Park Chan Wook), ki je leta 2013 ušla nadzoru režiserskega stolčka Spika Leeja in ne glede na zvezdniško zasedbo (Josh Brolin, Elizabeth Olsen, Samuel L. Jackson) postala zobobol.

Med južnokorejskimi filmi, ki so v letu 2014 pritegnili največ mednarodne pozornosti in poželi uspeh tudi na domačih tleh, je na letošnjem Liffu prikazan Naporen dan (Kkeutkkaji Ganda, 2014, Kim Sung Hoon). Film je svetovno premiero doživel v sklopu sekcije Štirinajst dni režiserjev (Quinzaine des Réalisateurs) v Cannesu ob nadvse pozitivnem sprejemu kritikov. Tudi na domačih tleh je že osvojil lepo število nagrad in še nedorečenih nominacij.

Zgodba filma, ki se v nasprotju z naslovom razprostira čez več dni, se postavi in začne hitro odvijati že v prvih petih minutah. Detektiv Ko Geun Soo (Lee Sun Kyun), ki je na materini žalni slovesnosti spil kozarček preveč, se vozi proti policijski postaji, da bi s kolegi pred preiskovalci skril dokaze o prejemu podkupnin.

Prva domina pade v obliki psa - detektiv Ko Geun zavre, da ga ne bi zbil, nato pa v naslednjih nekaj metrih zadane nekaj neprimerno večjega. Trenutek panike, ki ga povzroči kombinacija alkohola, človeškega trupla, utripajočih modrih luči bližajočega se policijskega avtomobila in hčerkinega glasu na telefonu detektiva pripelje do tega, da se s truplom vred skrije - in tu se začne njegova kalvarija.

Poleg težav in slabe vesti, ki jih prinese skrivanje danega trupla v materino krsto, se pojavi še skrivnostni klicatelj, ki začne izsiljevati detektiva. In vendar je resnično sosledje dogodkov neprimerno bolj zapleteno, kot si je detektiv Ko predstavljal, klicatelj pa neprimerno bolj nevaren.

Naporen dan je akcijska kriminalka z elementi neonoirja in komičnimi podtoni. Režiser Kim Sung Hoon se je svojega drugega projekta ponovno lotil v vlogi režiserja in scenarista, vendar se film od njegovega prvenca močno razlikuje.

How the Lack of Love Affects Two Men (Aejeonggyeolpibi Du Namjaege Michineun Yeonghyang, 2006, Kim Sung Hoon), situacijska komedija o očetu in sinu, ki s pomočjo potegavščin tekmujeta za pozornost nove podnajemnice, je v labirintu seksualnih pod- in nadtonov vključeval akcijske prizore, vendar je bil film v prvem planu komedija.

Pri svojem drugem filmskem izdelku pa je Kim Sung Hoon ploščo obrnil. Film, ki je utelešenje besede akcija, saj se dogodki vrstijo en za drugim in gledalca držijo v nenehnem stanju napetosti, je posul s komičnimi trenutki, ki sicer precej nasilnemu filmu prinašajo lahkoto. Naporen dan se poleg dobro natempirane komedije in akcije ponaša tudi s kvalitetno zvezdniško zasedbo, ki jo vodita Lee Sun Kyun (Ko Geun Soo) in Cho Jin Woong (Park Chang Min), oba že utrjena igralca z zavidanja vredno dolžino in vsebino filmografije.

Čar Napornega dne pa ni samo v tem, da je z akcijo nabit film, ki gledalce v enem trenutku nasmeje, v drugem pa jih pripravi do živčnega presedanja na sedežu. Kimu s scenarijem in režijo, Leeju pa z odlično igro uspe, da glavnega junaka, ki je vse prej kot vzoren sin, oče ali detektiv, prikažeta kot dovolj simpatičnega, da ga gledalec brez odlašanja sprejme za svojega. Naporen dan je točno to, za kar gledalec plača - 111 minut kvalitetnega pobega iz realnosti, pa čeprav se vanjo vrne z občutkom nezaupanja do navidezno skorumpiranih južnokorejskih policijskih in detektivskih enot.

***

Sanja Struna, Udeleženka filmskega seminarja MAF