Odprtje EPK: topel evropski objem štajerskega odprtega srca

V Mariboru je vse pripravljeno na večerno slavje. V mestu je 200 novinarjev.

Objavljeno
13. januar 2012 22.58
Marijan Zlobec, kultura
Marijan Zlobec, kultura

Maribor – Štajerska prestolnica je že odeta v številne slovenske, mariborske in evropske zastave, Trg Leona Štuklja, kjer bodo zvečer slavnostno odprli EPK Maribor 2012, doživlja še zadnje korekcije in vaje nastopajočih.

Sinoči je bila v Mariboru generalka za nedeljsko premiero Črnih mask Marija Kogoja. Pokazala je, da bomo pri nas prvič videli svetovno operno predstavo! V četrtek in petek je Karmina Šilec predstavila svoj najnovejši in uspešni multimedijski projekt Placebo. V tiskovnem središču se je akreditiralo več kot 200 poročevalcev, med njimi 70 iz tujine.

Na otvoritveni slovesnosti pričakujejo vsaj 650 gostov protokola, med njimi predsednika države Danila Türka, evropsko komisarko za izobraževanje, kulturo, večjezičnost, mlade in šport Androullo Vassiliou, evropskega komisarja Janeza Potočnika, ministre, poslance, veleposlanike, ki so si že sinoči kolektivno ogledali predstavo Karmine Šilec v Unionski dvorani, še prej pa odprli kulturni ambasadi Estonije in Finske v Vetrinjskem dvoru. Predsednik Türk se bo prav tako udeležil jutrišnje operne premiere, za katero vlada tudi pri medijih veliko zanimanje; Marij Kogoj bo tako rekoč čez noč postal svetovni operni skladatelj.

Premiera glasbeno-scenskega projekta Placebo ali Komu potok solz ne lije je bila hkrati programski uvod v EPK Maribor 2012 in zadnji del glasbenega tedna ter letošnjega tretjega mednarodnega festivala novoglasbenega gledališča Choregie. Ustanoviteljica, idejna in umetniška voditeljica festivala Karmina Šilec je s scenskim koncertom v štirinajstih slikah glasbeno segla v barok.

Temelj koncerta izhaja iz Pergolesijeve Stabat Mater kot stalnica od začetka do konca, ko se pokaže, da je izbor te kompozicije z najglobljim pomenom in izpovedno težo. Drugi skladatelji, vpleteni v dveurni glasbeni kolaž, so še Vivaldi, Bach, Latvijec Peteris Vasks, Američan Jacob Copper, Anglež Gavin Bryars pa tudi sama Karmina Šilec. Skladbe oziroma odlomki se prepletajo z govorjenjem poezije na temo matere in ženske od Hafisa do Paula Valeryja. Monumentalni izraz podobe Matere Marije kot skulpture v zraku se je posrečil sopranistki, mariborski rojakinji Sabini Cvilak, nastopa ansambel šestih glasbenikov, jedro in vsebinsko težo pa daje projektu kot vedno odlično pripravljen dekliški zbor Carmina Slovenica, ki se mu na koncu, v Pergolesijevem Amen, pridruži še Slovenski komorni zbor in zaokroži monumentalno celoto, temelječo na multimedijskem žanru.

Že po sinočnji generalki za Črne maske se je pokazalo, da bo to predstava, ki jo preprosto morate videti. To, kar je s partituro (potrebna je bila celovita muzikološka redakcija neurejene rokopisne zapuščine) in umetniškim vodenjem predstave storil dirigent, redaktor in dunajski profesor Uroš Lajovic, se glasbenikom lahko zgodi samo enkrat v življenju.