Ženske so smešne! Zakaj to šele zdaj ugotavljamo?

Ob premieri komedije Razuzdanka razbijamo mit, da (lepe) ženske niso smešne.

Objavljeno
30. julij 2015 18.28
Igor Harb, Vikend
Igor Harb, Vikend
»Običajno zares lepe ženske niso smešne.« Že preden je nekdanji direktor Disneyja Michael Eisner izgovoril ta stavek v javnem pogovoru z Goldie Hawn na festivalu kreativnosti v Aspenu v začetku julija, se je zavedal, da jih bo še slišal.

Njegova neumna izjava je ponovno vzpodbudila debato o ženskah v komediji in ugotovitev, da je komedija ženskega spola ter da so šovinistični, nedorasli otročeti med komiki dokončno izgubili svoj prostor pod žarometi. Izrinile so jih namreč bistveno bolj smešne ženske.

Ko je Kathryn Bigelow prejela oskarja kot prva režiserka, je to bil pomemben mejnik za ženske v Hollywoodu, a en zlat kipec še ne prinese pomladi. To je mogoče priklicati zgolj s polnimi kinodvoranami, za kar je poskrbel revolucionaren film Dekliščina o skupini prepričljivih, raznolikih žensk, ki se soočajo z resničnimi težavami in jih premagajo z veliko humorja.

Za razliko od večine stereotipnih komedij, ki jih Hollywood snema za ženske, kot sta Vedno priča, nikoli nevesta ali pa Moj bivši se poroči, Dekliščina ni nagovarjala zgolj žensk, temveč tudi moške, predvsem pa je vse nasmejala.

Ključna oseba tega filma je glavna igralka in soscenaristka Kristen Wiig, ki se je lotila scenarija, da si je ustvarila takšno vlogo, kot jo je hotela igrati. To sta naredili tudi njeni nekdanji sodelavki iz šova Saturday Night Live Amy Poehler in Tina Fey, ki sta več let navduševali vsaka s svojo humoristično serijo (Parki in rekreacija in 30 Rock), kakor Amy Schumer, avtorica in zvezda po sebi poimenovane serije na Comedy Central in filma Razuzdanka, ki je ravno prišel v naše kinematografe. A gremo po vrsti.


1. Kristen Wiig


Najbolj znana po: Dekliščina, Jebeš novice, Divje mrhe

Kot izkušena igralka je Wiigova upodobila zelo različne like, od popolnoma neprilagojenih noric, do trdoživih bojevnic in vse vmes. V zadnjem času se je posvetila nekakšnim metaironičnim komičnim serijam skupaj z Willom Ferrellom, sodelovanje pa sta okronala s televizijskim filmom tipa resnične zgodbe s pomenljivim naslovom Smrtonosna posvojitev.

No, konec leta bo v kina prišel tudi njen najbolj prestižen film, vloga astronavtke v ZF spektaklu Riddleyja Scotta, Marsovec. Če tam ne bo prostora za šale, pa bo v enem bržkone največjih hitov prihodnjega leta, Izganjalke duhov.

Foto Press

2. Amy Schumer

Najbolj znana po: Razuzdanka, Inside Amy Schumer

Podobno kot Wiigova si je tudi Schumerjeva morala sama napisati scenarij, da je dobila vlogo, vendar pa prihaja iz sveta stand-up komedije. Tako je veliko bližje Sarah Silverman, tudi po slogu humorja, ki ne pusti nobenih tabujev nedotaknjenih in je nič ne ustavi.

Čeprav njene serije na naših televizijah še nismo videli, pa na slovenskih spletnih strani ni težko najti podnapisov za nelegalno prenesene kopije, kar priča o veliki priljubljenosti.

Letos je povsem osupnila v delu 12 jeznih mož, kjer je priredila filmsko klasiko iz leta 1957, vendar pa dilema porotnikov ni bila nedolžnost osumljenca, temveč vprašanje, ali je Amy dovolj privlačna za TV. Spodaj pa je njen najbolj gledan skeč letošnjega leta.

3. Melissa McCarthy

Najbolj znana po: Dekliščina, Vohunka, Mike in Molly, Drzni par

Kot Roseanne pred njo je tudi Melissa McCarthy izkoristila svojo obilno postavo kot prednost, podobna pa je tudi njena karierna pot, ki jo je začela s stand-upom in nadaljevala na TV ter nato film.

No, McCarthyjevi je na filmu požela precej več uspeha, predvsem v navezi z režiserjem Paulom Feigom, ki uspe iz nje izvabiti zelo različne like. Tako smo jo videli kot trdoživo Megan v Dekliščini, kot nasilno Mullins v Drznem paru in kot nesamozavestno, a odločno in močno Susan v Vohunki, prihodnje leto pa se bo pridružila Wiigovi kot Izganjalka duhov.

Foto: Press

4. Elizabeth Banks

Najbolj znana po: Lego film, Igre lakote, Prava nota


Večina si jo je najbolj zapomnila po vlogi rožnatolase in izumetničene Effie Trinket v Igrah lakote, saj je Banksova večino kariere preživela v stranskih vlogah, pa čeprav je šlo za velike uspešnice, kot so Spider-man, 40-letni devičnik, Ujemi me, če me moreš in W. Vendar Banksova na snemanjih ni mirno čakala v svoji prikolici, da jo pokličejo na sceno, temveč je podrobno spremljala, kaj vsi okrog nje počnejo.

Tako je s filmom Prava nota presedlala med producente, letos pa z nadaljevanjem še med režiserje. In dosegla neverjetne uspehe: prihodki od vstopnic so skoraj dosegli desetkratnik proračuna, film je postal najuspešnejša glasbena komedija vseh časov in režijski prvenec z najuspešnejšim prvim vikendom. Ob tem je prejel še množico pozitivnih kritik, tako na račun prikaza ženskih likov kot nepričakovano odbitega humorja, pa čeprav gre za enega bolj lahkotnih filmov leta.

Foto: Press

5. Amy Poehler in Tina Fey

Najbolj znani po: Parki in rekreacija, 30 Rock, podelitev zlatih globusov


Nesporni kraljici komedije sta večino prejšnjega desetletja preživeli na Saturday Night Live, kjer je bila Feyeva vodja scenaristov, nato pa sta ustvarili vsaka svojo uspešno serijo z njima lastnim slogom humorja in se zadnja tri leta izkazali kot edini zabavni voditeljici sicer dolgočasnih ceremonij.

Letos se vračata v komediji Sestri, poleg tega pa imata tudi vsaka svojo odštekano serijo na Netflixu; Pohlerjeva bo v Wet Hot American Summer: First Day of Camp, ki gradi na 15 let stari filmski parodiji, ob tem da bodo isti igralci upodobili svoje mlajše različice, Feyeva pa je scenaristka Unbreakable Kimmy Schmidt, komedije o ženski, ki jo rešijo iz kulta in se privaja na življenje v New Yorku. Netflix bo po vsej verjetnosti najkasneje prihodnje leto na voljo tudi pri nas in glede na napovednike se zdi, da bosta že ti dve seriji vredni naročnine.

Napovednik za serijo Wet Hot American Summer: First Day of Camp

Kaj pa preostanek sveta?

Zgornji seznam je res omejen na Hollywood. Tovarna sanj je morda na številnih področjih za časom, a vse kaže, da je v večini sveta stanje še slabše.

Če pomislimo na evropske komedije z ženskami v glavni vlogi, se hitro spomnimo francoske Amélie z Audrey Tautou, britanske Kar brez skrbi s Sally Hawkins in nemške Vlažne cone, pa tudi britanskih serij Vikarka in Naravnost fantastično.

A to so svetle izjeme in Evropejci moramo priznati, da smo na tem področju bolj nazadnjaški od puritanskih Američanov.