Zlati medved za kitajski film Črni premog, tanek led

Mednarodno žirijo je prepričala filmska sestavljanka ljubezni, maščevanja in spolne sle v družbi, ki ji je morala tuja.

Objavljeno
15. februar 2014 23.35
FILM-BERLIN/
Mo. B., Delo.si, STA
Mo. B., Delo.si, STA

Berlin - Na Berlinalu je zlatega medveda za najboljši film po mnenju kritikov nekoliko presenetljivo prejel kitajski triler Črni premog, tanek led Yinana Diaja. Film v slogu filma noir sledi preiskavi več brutalnih umorov. Mednarodno žirijo je prepričala filmska sestavljanka ljubezni, maščevanja in spolne sle v družbi, ki ji je morala tuja.

Režiser zmagovalnega filma je po podelitvi dejal, da film prikazuje, kaj se zares dogaja na Kitajskem.

Veliko nagrado mednarodne žirije, srebrnega medveda, je prejel ameriški režiser Wes Anderson za komedijo Hotel Grand Budapest.

Najboljši igralec festivala je postal Liao Fan v filmu Črni premog, tanek led, za najboljšo igralko je obveljala Japonka Haru Kuroki za vlogo v filmu Majhna hiša o zgodovinski sliki Japonske pred in med drugo svetovno vojno.

Najboljši režiser Berlinala je Američan Richard Linklater za film Deška doba.

Srebrnega medveda za film, ki odpira nove perspektive, poimenovano po filmskemu zgodovinarju Alfredu Bauerju, je prejel film Ljubiti, piti in peti 91. letnega francoskega filmskega veterana Alaina Resnaisa.

Srebrnega medveda za najboljši scenarij sta prejela Dietrich in Anna Brüggemann, brat in sestra, za nemški film Križev pot.

Po mnenju filmske kritičarke Katje Nicodemus, je za letošnji Berlinale značilno, da v igri niso bila zelo velika čustva, toda kljub temu se je vsak film, četudi šele po projekciji, dotaknil gledalca.

Direktor festivala Dieter Kosslick je na sklepni prireditvi, ki jo je neposredno prenašal program 3sat, dejal, da je bil to med drugim festival o otrocih z otroki v glavnih vlogah, ki so bili prikazani tudi kot žrtve finančne krize.

Sicer pa je bil Kosslick navdušen nad odličnim obiskom desetdnevnega festivala, prodali so kar 330.000 vstopnic, kar ni le dobra novica za Berlinale, temveč za vso filmsko umetnost.

Prireditev je vodila priljubljena nemška igralka, komičarka Anke Engelke, ki je izračunala, da bi si za ogled vseh 20 tekmovalnih filmov morali vzeti 38 ur časa. Na 64. Berlinalu, ki se bo z zadnjimi projekcijami sklenil v nedeljo, jih ni bilo malo, ki so si ogledali vseh 20 filmov. Za vstopnice so vztrajno čakali tudi več ur in nočili v spalnih vrečah.