Album tedna: Akua Naru, The Miner's Canary

Tretji album izjemne ameriške hip hop pesnice, ki je lani nastopila na Drugi godbi.

Objavljeno
02. julij 2015 11.35
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
The Miner's Canary

Ameriška hip hop pesnica Akua Naru je odraščala v mestu New Haven, v ameriški zvezni državi Connecticut. Pravi da je hip hop srečala na mestnih ulicah, da je to bila zanjo prva glasbena oblika, ki je prej neopazno črnsko mladino naredila vidno. Z besedami se ukvarja od malih nog in sčasoma se jih je naučila vrhunsko oblikovati, podaja pa jih na suho, brez glasbe in seveda z glasbo, tudi kot hip hop pevka.

Nase je opozorila z izvrstnim prvencem The Journey Aflame leta 2011, ki mu je naslednje leto sledil album Live & Aflame Sessions, kjer so živi posnetki pesmi z njenega prvenca. Potem pa je sledila intenzivno nastopanje za to ameriško glasbenico, ki že nekaj časa živi in dela v Kölnu v Nemčiji, tako da je šele letos izdala nov album s pomenljivim naslovom The Miner's Canary. Sprva je živela v Filadelfiji ter nato veliko potovala in nastopala po Zahodni Afriki ter Kitajski, dokler se ni ustalila v Nemčiji.

Njen lanski nastop na Drugi godbi je bil gotovo en od vrhuncev festivala, kajti Akua Naru je v ljubljanski Gala hali očarala z močnim nastopom. Izkazala se je za mojstrico jasno in glasno izrečenih besed, ki predvsem govorijo proti rasni in spolni diskriminaciji, proti nasilju, proti krivičnosti, proti sovraštvu in za ljubezen. Na novem albumu, na katerem je 15 njenih novih pesmi, se tokrat poudarjeno ukvarja z zgodovino črnih Združenih držav Amerike, kar seveda ne preseneča. Biti temnopolt v ZDA, se zavedati, da so tvoje prednike nasilno prepeljali iz Afrike, in jih prodajali naprej, kot stvari, ne kot ljudi, je gotovo travmatična izkušnja. To še najbolj pooseblja v pesmi Toni Morrison, o znameniti ameriški temnopolti pisateljici profesorici in prejemnici Pulitzerejeve in Nobelove nagrade. Je prispodoba za poosebljano kulturno izražanje entične skupine v ZDA, katero so dolgo časa zatirali in jo še, ter jo prepričevali, da nima ne zgodovine, ne kulture in nikakršne resnične možnosti izražanja.

Drveča poezija na jazz rock soul glasbenih podlagah postavlja Akuo Naru v poseben položaj med hip hop poeti, ki je daleč od mačističnega rapovskega čvekanja, temveč prefinjeno z jezikom in besedo secira družbo.

Akua Naru je izjemno komunikativna, angažirana in duhovita glasbenica, ki premore tisto izvajalsko energijo, ko je njeno šepetanje močnejše od groma. Tudi naslov njenega drugega studijskega albuma The Miner's Canary je pomenljiv, saj sporoča, kako se ona počuti. Opravlja namreč pomebno vlogo kanarčka v rudniškem rovu, ki žvrgoli, ko je vse v redu in utine in umre, ko je nevarno zelo nevarno ali pa že prepozno.

Izjemen album Akue Naru The Miner's Canary je izšel povsem v sodobnem duhu, in sicer le v digitalni obliki preko internetne strani Bandcamp.

Pesmi na albumu

1. The Mine
2. Heard
3. Canary Dreams( feat. Cody ChesnuTT)
4. Seraphim (feat. Fetsum)
5. The Dark
6. (Black&) Blues People (feat. Christian Scott)
8. Mr. Brownskin (feat. Georgia Anne Muldrow)
9. Sugar (HoneyIceTea) (feat. Ahrel Lumzy)
10. Untitled (Asé)
11. Toni Morrison
13. The Flight
14. Falling
15. One Woman (Dr. Tricia Rose)