Album tedna: Lindemann, Skills in Pills

Zanimiv izdelek, ki sta ga naredila pevec nemške zasedbe Rammstein Till Lindemann in Peter Tägtgren multiinštrumentalist švedske zasedbe Hypocrisy in industrial metal projekta Pain.

Objavljeno
12. februar 2016 12.22
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Lindemann
Skills in Pills
Warner Music, 2015

Album Skills in Pills je zanimiv izdelek projekta Lindemann, ki sta ga sestavila pevec nemške zasedbe Rammstein Till Lindemann in Peter Tägtgren, multiinštrumentalist švedske zasedbe Hypocrisy in industrial metal projekta Pain. Nič kaj nista filozofirala, saj je prvenec tega projekta otrok Rammstein in Pain, rammsteinovskega vokala in painovske glasbe.

Spoznala sta se leta 2000 v stockholmskem rock klubu. Dve leti kasneje so Rammstein nastopali na festivalu na Švedskem in Till Lindemann ga je povabil na nastop. Takrat je Tägtgrenu povedal, da si bo vzel dve leti premora in bi rad z njim napisal kakšno pesem. Vendar sta se odlično ujela in napisala več kot le dve skladbi.

Čeprav to ni soloprojekt Tilla Lindemanna, sta se na koncu vendarle odločila, da bosta svoje sodelovanje poimenovala z njegovim priimkom, česar pa Tägtgren sprva ni bil pretirano vesel.

Ta vzorčni album industrijskega melodičnega metala z ostrimi in grobimi besedili sta napovedala z izidom dveh singlov, in sicer Praise Abort in Fish On. V prvem spregovori o nezadovoljstvu s svojim življenjem in o tem, da splav sploh ni slaba rešitev. Drugi pa je prijetno sarkastično mačistično seksističen in govori o lovu žensk.

Projekt je sprva nastajal na daljavo, saj sta komunicirala po e-pošti in telefonu. Pol leta kasneje ste se srečala v studiu še z drugimi glasbeniki in v 12 urah so posneli kar štiri pesmi. Tägtgren je dejal, da je to album za zabavo, »vidim ga kot izdelek Billyja Idola leta 2015, le da so besedila bolj ironična in duhovita. To je odlična glasba, s katero se doma pripravite, ko greste zvečer ven.«

Poleg zelo melodične glasbe, ki bo slovenske poslušalce občasno spomnila na Siddhartin pristop, pa je posebnost albuma tudi ta, da Lindemann tokrat odpoje vse pesmi v angleščini. Ker sicer pri Rammsteinih poje v nemščini, ni nujno, da bo zagrizenim oboževalcem Rammsteinov ta album všeč. Vendar je Lindemann dovolj trd in po potrebi sofisticiran, tako da nemščine niti ni pogrešati. Ker je Lindemann, tako kot drugi člani zasedbe, odraščal v Zahodni Nemčiji, mu angleščina ni bila blizu, saj ni bil skorajda nič v stiku z njo. Intenzivno se je je začel učiti, ko so se Rammstein odpravili v svet, tako z uporabo slovarja kot tudi s preučevanjem angleških besedil.

Besedila na albumu Skills in Pills so zelo drzna. Naslovna pesem zveni kot oda tabletomanom, ki nas množično obkrožajo, in farmacevtski industriji. Pesem temelji na njegovi osebni izkušnji, kajti v socialistični Nemčiji so imeli alkohol, nato pa so zbirali različne tabletke in organizirali tabletne zabave, o katerih Lindemann pravi, da so včasih postale zelo čudne. V bistvu pa imajo zdaj poslušalci, ki ne razumejo nemško, priložnost, da prvič razumejo, kaj običajno prinašajo besedila Rammsteinov. Nista hotela biti nesramna in provokativna, a se bosta mnogim zdela takšna, čeprav je med vrsticami veliko ironije, ki naredi številne pesmi duhovite ter zelo seksualne.

Ladyboy je prva pesem, ki sta jo napisala in je posvečena tem medspolnikom, Golden Shower pa spolno urinarnemu užitku, ki je nekaterim všeč. Z naslovno skladbo vred pa so to pesmi, ki povzemajo njegove osebne izkušnje.

Album Skills in Pills je izvrsten album s sporočili, ki so tako čudna in nenavadna, kot je tudi naš svet.