Balkansko potovanje s Fake Orchestra

Na tradicionalnem decembrskem koncertu so pripravili očarljiv večer.

Objavljeno
10. december 2016 17.49
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Ljubljanska zasedba svetovljanskih nazorov, Fake Orchestra, je sinoči na svojem četrtem, sedaj že tradicionalnem, decembrskem koncertu v Štihovi dvorani ljubljanskega Cankarjevega doma, pripravila zelo oseben in intimen nastop. Tokrat so se mojster kitare Igor Leonardi in druščina odločili za poudarek na biserih balkanske glasbene zakladnice pod nazivom Balkan Impressions - Balkanski vtisi.

In Balkan, ki je bogata zakladnica ritmov in melodij, je za hipec eksplodiral v znameniti okrogli dvorani, ki so jo glasbeniki spremenili v dnevno sobo. Občinstvo je bilo dobesedno v gostih v dnevni sobi pri glasbenikih, ki so neizmerno uživali v igranju in petju. Sproščenost izvajanja pesmi, ki so temeljile na balkanski glasbeni tradiciji in so jih obogateli z improvizacijami in posodobljenimi glasbenimi prijemi, so zlahka prenesli na vse prisotne. Tu se je izkazalo tudi njihova interpretacijska veščina, kajti med sabo so se sicer dogovorili, kako in kaj bodo igrali, potem pa se jim je pri izvedbi marsikaj dogajalo. In glede na to, da so sedeli v krogu in se gledali, je bila več kot očitna komunikacija med njimi, kar je dalo vtis, da smo prisotni na sproščeni vaji izjemnih glasbenikov, ne pa komornemu koncertu zateglih inštrumentalistov in pevcev.

Zasedba je tokrat nastopila v postavi Ana Vipotnik (glas), Jelena Ždrale (violina, glas), Primož Fleischman (saksofon, duduk), Igor Leonardi, kitara, Tadej Kampl (bas), Lazaro Amed Hierrezuelo Zumeta (tolkala), Enos Kugler (bobni) s posebnimi gosti iz Bosne Nermin Puškar (glas), Hrvaške Marko Klarić (glas) in Albanije Dino Murtezani (kaval).

Program je obsegal ljudske pesmi iz Bosne, Makedonije, Hrvaške, Srbije, Grčija in Turčija. Zanimivo je, da so to tudi države, ki so se občasno spopadale v krvavih vojnah, glasbeno pa so si pogosto zelo blizu in si dostikrat tudi delijo napeve, melodije in ritme. Da je Balkan tudi lepa kulturna celovitost, različnosti navkljub, so nam pokazali glasbeniki, ki os nas najprej popeljali v Bosno, ko je Vipotnikova odpela pesmi Emina, Sojka ptica in makedonsko Uči me majko, katero je s kavalom obarval Murtezani.

Kot je povedal Leonardi, smo imeli tudi izjemno priložnost, da smo slišali Puškarja, ki je sicer boj znan po pop skladbah, pri izvedbi sevdalink. S svojim močnim vokalom je izjemno interpretiral znani sevdalinki Kraj tanana šadrvana in Sneg pada na na behar na voće. Nato pa je Ždraletova odpela verjetno najbolj krhko ljubezensko pesem tega večera, in sicer od nje zelo ljube, letos preminule, Jadranke Stojaković Sve smo mogli mi.

Prav poseben gost pa je bil Klarić, ki je bil še najbliže ljudskem pevcu in je sugestivno in ganljivo odpel staromestne pesmi Romansa, Ne plači in Majko . Svojčas je bil poklicni pevec, ki je celo osemkrat nastopil pred Titom. Ker Leonardijeva družina že vrsto let počitnikuje v njegovem apartmaju v Istri, kjer pogosto skupaj kaj zapojejo, so ga letos povabili kot posebnega gosta v Ljubljano.

Nato sta sledili makedonski koli z Murtezanijem kot solistom in sicer, More sokol pije in Oro, do konca programa smo še slišali sevdalinki Žute dunje in Lijepi li su mostarski dućani. Ker pa je to bilo premalo za tako zagreto občinstvo, si je to priploskalo še eno najlepših makedonskih pesmi Jovano Jovanke, in pa pesem Tabakera, ki je nastala v sodelovanju Gorana Bregovića in Zdravka Čolića.

Fake Orchestra so pripravili izjemno sproščen večer za prijatelje in znance. Za naslednji december pa že obljubljajo nov program.