Celje šestič odeto v objem jazza

Začel se je mednarodni Džjezz 2015, vrhunec festivala bo jutri s kamerunsko-ameriškim jazzistom Francisom Mbappo.

Objavljeno
12. junij 2015 01.38
iza*Jaka Kopač
Špela Kuralt, Celje
Špela Kuralt, Celje
Celje - Saksofonist in umetniški vodja mednarodnega jazz festivala Džjezz Jaka Kopač s Hišo kulture Celje že šesto leto spreminja mesto ob Savinji za tri dni v jazzovsko prestolnico. Letos prvič brez kakršne koli podpore ministrstva za kulturo.

Festival je sinoči odprla vokalna zasedba Vocis Imago s projektom, ki so ga posvetili 100. obletnici rojstva Franka Sinatre. Sledil je nastop poljskega jazz dueta vokalista Wojciecha Myrczeka in pianista Pawla Tomaszewskega.

Jazz festival Džjezz je v Celje doslej pripeljal več kot 300 nastopajočih in več tisoč obiskovalcev. Tudi letošnji izbor nastopajočih je tak, da bi moral ljubitelje jazzovske glasbe pritegniti. Z umetniškim vodjo Jako Kopačem smo se pogovarjali še pred začetkom šeste izvedbe festivala.

Kako po šestih letih vabite nastopajoče na Džjezz?

Vse se je sprostilo. Na začetku sem moral sam iskati glasbenike, ki bi prihajali, ki bi jih lahko povabil. Po določenih letih so ljudje sami izvedeli za jazz festival v Celju, ki je postal že kar odmeven po Evropi in svetu, ker se glasbeniki med sabo pogovarjajo. V zadnjih treh letih dobivamo ogromno ponudb iz celega sveta, menedžerjev ali pa glasbenikov samih, ki iščejo koncerte okrog po svetu. Tuje glasbenike poslušam in presodim, kaj bi sodilo na ta festival. Slovenske izvajalce pa tudi sam povabim, ker poznam sceno, vem, kdo dela resne projekte, kdo izdaja svoje zgoščenke.

Čeprav se jazz tudi v Celju prebija, je najbrž publika drugačna kot na že uveljavljenih jazz festivalih po drugih mestih.

V Celju je jazz dokaj mlad, saj smo imeli le tu in tam kakšen koncert. Zagotovo je treba to upoštevati pri publiki, zato vedno izberem zasedbe, ki igrajo različne zvrsti, da se najde za vsakega posameznika nekaj.

V čem pa je ta festival vendarle poseben?

V Sloveniji je slovenskim izvajalcem zelo težko, sploh v Ljubljani, dobiti nastop. Tega se zavedam, zato v Celju omogočim tistim glasbenikom, ki morda ne igrajo trenutno najbolj popularne zvrsti jazza in bi kje drugje težko prišli do nastopa na festivalu, da nastopijo. Gledam zelo široko. Pomembno je, da ne glede na to, kaj igrajo, da igrajo s srcem, da stojijo za tem, kar igrajo. To je naša posebnost.

Je kakšen gost, ki bi ga posebej izpostavili?

Vsi so zanimivi, zato smo jih tudi povabili. Danes se bo s svojim kvartetom predstavil slovenski vibrafonist Vid Jamnik, ki trenutno študira na Berklee College of Music v Bostonu in je zelo perspektiven. Zelo dobro se razvija, mislim, da bo letos predstavil tudi svoj avtorski CD. Sledil bo še nastop bobnarja Vladimirja Kostadinovica, ki prihaja iz Srbije, vendar živi na Dunaju. Vladimir se že vrsto let ukvarja z jazzom, v zadnjem času sodeluje z zelo pomembnimi glasbeniki v svetu. Za ta projekt je v Celje povabil saksofonista Jorisa Roelofsa iz Amsterdama, ki je že zelo velika zvezda v svetu jazza, čeprav še nima niti 30 let. Na klavirju bo igral slovenski pianist Marko Črnčec, ki ga slovenska publika že zelo dobro pozna in na basu slovaški basist Stefan Pista Bartus. Zadnji, sobotni večer bo malo bolj lahkoten. Povabili smo Francisa Mbappeja, afriškega basista, ki že vrsto let živi v New Yorku. On bo igral s saksofonistom Lenartom Krečičem, pianistom Gregorjem Ftičarjem, na bobnih bo Branimir Gazdik s Hrvaške. Predstavili bodo projekt, ki bo med afriško glasbo in jazzom, mešanica. Zabavno in sproščeno.