Glasba za dobro jutro: Pearl Jam, Black

Nekatere pesmi te naredijo slavne in bogate, druge te zapišejo večnosti.

Objavljeno
16. avgust 2016 18.29
B. M.
B. M.
Pred četrt stoletja je glasbena industrija pet mladeničev iz Pearl Jam izstrelila med zvezdnike, z albumom Ten so bili po Nirvani najvidnejši predstavniki grungea, Stephen Thomas Erlewine iz ALLMusic jih je označil za najbolj priljubljene ameriške rockerje 90. let. A glasbenikom je bilo le do rock 'n' rolla. Tudi revija The Rolling Stone je leta 2007 navedla, da so seatleški rockerji v vseh prihodnjih letih nalašč porabili veliko energije, da so se »znebili« slave. Skupina je v četrt stoletja posnela deset studijskih plošč - komercialno zelo različno uspešnih, a vselej enako iskrenih.

Na omenjenem prvencu Ten (1991) so fantje polnili dvorane in stadione zlasti s pesmimi Even Flow, Alive, Jeremy, Oceans, a v večnost so se zapisali s peto pesmijo zapovrstjo Black, ki jim je tako osebna in v katero sta zlasti pevec Eddie Vedder in kitarist Stone Gossard vložila toliko sebe, da je sprva sploh niso hoteli posneti. Niti ko je založba Epic Records, ki je v pesmi odkrila izjemen potencial, zahtevala, naj jo izdajo kot singelco. A pesem se je nekako kar »spontano« povzpela na vrh lestvic.

Še danes, po 25 letih, jo fantje igrajo v klubih. In to z nič manjšim žarom. Še danes že v zrelih letih Eddie Vedder poje monolog o zlomljenem srcu in odtujeni ljubezni. In glasbeniki jo igrajo s takšno strastjo, kakor da bi Black nastal včeraj. In z njimi občinstvo. In to je ena od redkih pesmi, ki sicer ni na prvo žogo, je pa za večnost.