Koncerti v ljubljanskih dnevnih sobah

Kavč festival: Drugo leto zapored bodo ob kulturnem prazniku po ljubljanskih stanovanjih gostili glasbenike.

Objavljeno
03. februar 2017 13.31
Matija Solce - Kavč festival 26.januarja 2017 [Matija Solce,festivali,Kavč festival,kultura]
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Kavč festival bo od danes do 8. februarja kuhinje, spalnice in dnevne sobe po vsej Ljubljani za uro ali dve spremenil v prizorišča za skoraj 50 koncertov umetnikov iz vseh koncev sveta.

Festival je nastal na pobudo Matije Solceta, lutkarja, pevca, harmonikarja, kulturnega aktivista, agitatorja in organizatorja, ki je prišel na idejo, da bi skušali tudi v Ljubljani, tako kot je on to videl v Buenos Airesu v Argentini, pripraviti serijo koncertov v dnevih sobah, kuhinjah in spalnicah ljudi, ki so pripravljeni odpreti svoja vrata tako umetnikom kot občinstvu.

Pravi, da je to je »subkulturni, podtalni, dogodek. V bistvu skušamo oblikovati neko kulturno skupnost, da se ljudje tudi sami aktivno vključijo v vse vidike dogodka ter tako zabrišejo meje med gostitelji, umetnikom in občinstvom. Da se druženje iz virtualnega sveta spet preseli v običajen svet.

Subkulturni Kavč festival je sestavljen iz veliko neznank, kajti gostitelji v večini primerov ne vedo, koga bodo gostili, ne kdo bo med občinstvom, tako da je vsak tak dogodek unikatne narave zelo intimen in neponovljiv. Že lani so nekateri želeli na tak način recimo praznovati rojstni dan, a bi to bila zasebna zabava, pa sem vztrajal, da to mora biti odprt dogodek, na katerega se lahko prijavi vsak. Ti dogodki so brezplačni in temeljijo na prostovoljnem prispevku, ki naj bi bil vsaj od pet do deset evrov, lahko pa seveda tudi več. Nujno je treba prinesti svoje copate, lahko pa tudi kaj za na in pod zob.«

Da so lahko v Ljubljani uresničili tako idejo, pa se je primerilo prvič lani, ko so jih povabili na festival Bobri in so dobili toliko denarja, da je Solce v Ljubljano povabil polovico orkestra Etno Histeria. Potem pa so se odločili, da bodo za 20 glasbenih skupin organizirali nastope po zasebnih stanovanjih. Odziv vseh sodelujočih je bil zelo dober. S tako obliko organiziranja kulturnih dogodkov se je srečal tako v Buenos Airesu, kot tudi številnih drugih mestih, kjer je potoval in tudi sam sodeloval na takih dogodkih.

Vprašali smo ga, kakšne so dosedanje izkušnje s takimi nastopi, tako z glasbeniki, kot občinstvom in gostitelji. »Jaz imam te izkušnje, drugi glasbeniki pa večinoma ne. Lanska izkušnja s Kavč festivalom je bil odlična za vse vpletene, saj tovrstni dogodki vse močno obogatijo.« To so tudi najbolj intimni glasbeni dogodki, kot je to sploh možno. Dogajajo se precej zgodaj, saj se začnejo ob 17. uri in 18.30, kajti ljudje, ki so odprli vrata, imajo vendarle svoj bioritem, pa mogoče majhne otroke ter službo naslednje jutro. Tu so vsi v zelo intimni situaciji in glasbenikom je težje prebiti led, saj je občinstvo v neposredni bližini. Tukaj se morajo vsi nekoliko prilagoditi, umetnik pa mora nujno komunicirati z občinstvo, saj je to le meter stran od njega. Letos so na festivalu uvedli novost, in sicer bodo imeli tudi gledališke predstave, nekatere za otroke, druge za odrasle in tretje pa za oboje.

Nastopajoči glasbeniki in skupine so iz domovine in tujine ter igrajo predvsem etno in avtorsko glasbo. »Vsi nastopajoči so bili pripravljeni priti v Ljubljano na svoje stroške in igrati na klobuk, če pa bomo prejeli denar od mestnega razpisa, pa jim bomo te stroške povrnili. Za gledališki del pa so sredstva že zagotovljena za potne stroške,« pojasni Solce. Ker so to majhna prizorišča, so nekateri dogodki že zapolnjeni, sicer pa se lahko obiskovalci naročijo na brezplačne vstopnice preko internetnega programa x.co/kavcfestival in spremljajo dogajanje na Facebook strani Kavč Festivala.

Solce je še dodal, da je bila večja težava zagotoviti zadostno število prostorov za nastope, kot pa privabiti nastopajoče v ljubljano, vendar ugotavlja, da so Ljubljančani vse bolj pripravljeni odpreti vrata svojih stanovanj in vanje kot goste sprejeti tujce, umetnike in občinstvo.