Maceo Parker spet v Ljubljani

Od 20. obletnici prvega nastopa pri nas bo 11. marca nastopil v ljubljanski Cvetličarni.

Objavljeno
26. januar 2016 11.23
K. R.
K. R.
Znameniti saksofonist Maceo Parker velja za pravo poosebljenje funka. Kariero je začel v spremljevalni skupini botra soula, z Jamesom Brownom, ter nato sodeloval v zasedbah Georgea Clintona Parliament in Funkadelic ter v svojo samostojo godbo od začetka devetdesetih let vnesel precej jazzovske improvizacije.

V Ljubljani bo ta saksofonist in pevec nastopil v Cvetličarni 11. marca 2016 s programom, ki ga je poimenoval Funky Good Time: Funk 98 % + Jazz 2 %. Ta koncert bo ob 20. obletnici njegovega prvega nastopa v Sloveniji, ki je bil 24. avgusta 1995 v Križankah na poletnem Festivalu Ljubljana. Tokrat bo nastopil ob spremljavi skupine, v kateri so Greg Boyer, pozavna; Will Boulware, klaviature; Bruno Speight, kitara; Rodney »Skeet« Curtis, bas; Cora Coleman Dunham, bobni; in pevki Martha High ter Darliene Parker.

Ni čudno, da velja Maceo Parker za sinonim funka. Igral je namreč z vsemi velikimi izvajalci funka, od Jamesa Browna do Georgea Clintona, Candy Dulfer ter Princea. Je starosta funka in njegov živi spomin. Med drugim je sodeloval s celo paleto slogovno zelo različnih glasbenikov, med katerimi so tudi Ray Charles, Ani Difranco, James Taylor, De La Soul, Dave Matthews Band, The Red Hot Chilli Peppers, Medeski, Martin and Wood in drugi.

 

Maceo Parker je živi spomin funka.

Foto arhiv organizatorja

Maceov prvi mentor je bil njegov stric, vodja lokalne skupine The Blue Notes. Trije Parkerjevi bratje, Maceo, Melvin in Kellis (kasneje je postal profesor prava na kolumbijski univerzi), so ustanovili zasedbo Junior Blue Notes. Ko je bil Maceo v šestem razredu, jih je začel njegov stric voditi s seboj po nočnih klubih, kjer je nastopal, juniorjem pa je dovolil igrati med premori. To je bila Maceova prva izkušnja na odru in tu se je rodila njegova ljubezen do nastopanja, ki je sčasoma le še rasla in postajala močnejša. Med odraščanjem je Maceo občudoval saksofoniste, kot so David »Fathead« Newman, Hank Crawford, Cannonball Adderley in King Curtis. Bil je obseden z Rayem Charlesom in njegovim ansamblom, še posebej z njegovo pihalno sekcijo. Že pri petnajstih letih je Maceo razvil svoj edinstveni slog igranja tenor saksofona.

Leta 1990 je Maceo dobil priložnost, da se osredotoči na lastne projekte. Izdal je dva uspešna solo albuma Roots Revisited in Mo' Roots. Vendar je šele Maceev tretji, leto kasneje v živo posneti solo album, Life on Planet Groove postal eden najbolj priljubljenih albumov ljubiteljev funka. Začelo se je obdobje Maceovih odmevnih turnej z vrhunsko in močno zasedbo. Maceo Parker se je kot saksofonist, pevec, skladatelj in vodja zasedb uveljavil tudi kot avtor raznih projektov, cedejev, koncertov in mednarodnih festivalov.