Milenkovich & Hatlak − tango za vsakdanjo rabo

Sinoči sta izjemna inštrumentalista predstavila nujn nov album Tango Compás

Objavljeno
16. februar 2014 09.26
Posodobljeno
16. februar 2014 11.00
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
Čeprav izgleda, da sta se slovenski harmonikar Marko Hatlak in srbski violinist Stefan Milenkovich našla po naključju in se odločila za sodelovanje, je tu vendarle imela svoje prste vmes usoda, ki ju je združila v ljubezni do tanga. Ta strastna glasba, ki je nastala na obalah reke Rio de la Plata predvsem v mestih, kot sta Buenos Aires v Argentini in Montevideo v Urugvaju, v pristaniških predelih mesta, v bordelih in beznicah, je ščasoma postala svetovno prepoznavna glasba, h kateri kot obvezen del sodi tudi ples tango.

V nabito polni Katedrali ljubljanskega Kina Šiška sta Hatlak in Milenkovch ob izvrstni pomoči pianista Marka Črnčeca in kontrabasista Luka Hermana Gaiserja, pevke Ane Bezjak ter plesalcema tanga Blažem Bertoncljem in Andrejo Podloga ponudila potovanje skozi zgodovino tanga, od zgodnjih preprostih oblik, do modernega tanga. V precejšnji meri je to bil voden koncert s krajšimi obrazložitvami nastanka pesmi in njihovem pomenu. Tako je izzvenel kot prava učna ura iz zgodovine nekega glasbenega in plesnega sloga.

Tango glasbeni večer brez skladb Argentinca Astorja Piazzole (Revolucionario, Primavera portena, Historie du tango, Night Club 1960 in Milonga del angel) seveda ne more miniti. Ta izjemen bandoneonist je popeljal proletarski tango iz zakajenih barov in bordelov na najprestižnejše glasbene odre sveta in ga naredil svetovno prepoznavnega. Piazzola je dejansko most med starim tangom in tangom nuevom, novim tangom, ki ga je proslavil. Temu pa je nekaj desetletij kasneje sledil še electro tango, ki ga je spet vrnil na plesišča, tokrat tudi svetovnih plesnih klubov.

Vso to široko pestrost tanga, ki nima več tako stroge forme, so izjemno strastno predstavili glasbeniki na odru Kina Šiška, kjer tudi brez slovite tango himne Urugvajca Gerarda Hernana Matosa Rodrígueza La Cumparsita ni šlo. Na ta najbolj prepoznaven tango je nato v prvem dodatku Stafan Milenkovich odplesal z naključno plesalko iz občinstva. Milenkovich se je namreč s tangom zbližal najprej kot plesalec.

Izjemna inštrumentalista svetovnega ranga, kot sta Milenkovich in Hatlak, pa seveda ne bi bila zadosti, da bi ta strast do tanga tudi prepričljivo sevala z odra, če se ne bi tudi sicer ujemala. In ta sproščenost na eni strani, ki je vela iz odra, po drugi strani pa vrhunsko obvladanje inštrumetnov, so pričarali izjemen tango večer. Nastopajoči so očarali občinstvo, ki si je priploskalo dva dodatka, poželi pa so tudi stoječe ovacije.

Sinočnji koncert je bil sicer zadnji od treh ob predstavitvi novega albuma in hkrati napoved za poletne koncerte z vrhuncem, ko bodo zaigrali 28. julija v ljubljanskih Križankah.