Moč afriških žensk

Izjemen nastop treh afriških vokalistk Dobet Gnahoré, Manou Gallo in Kareyce Fotso v Cankarjevem domu.

Objavljeno
13. marec 2013 10.51
Posodobljeno
13. marec 2013 14.00
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
Projekt Acoustic Africa je nastal na pobudo malijskega glasbenika, kitarista in pevca Afela Bocouma (dvakrat je že nastopil v Ljubljani). Osnovni namen je bil, sestaviti glasbeni projekt z glasbeniki iz različnih afriških držav, iz različnih plemen in iz različnimi kulturnimi ozadji in to združiti ter na ta način predstaviti predvsem neafriškemu občinstvu kulturno, še posebej pa glasbeno bogastvo tega kontinenta.

Doslej so bile tri različice projekta Acoustic Africa, v prejšnjih sta poleg Afela Bocuma nastopila še dva kitarista, in sicer Habib Koite (že nastopil v Ljubljani), Oliver Mtukudzi in števili drugi.

V Ljubljani je včeraj v okviru Cankarjevih torkov v klubu Cankarjevega doma nastopila tretja različica tega projekta s poudarkom na ženskih vokalih. Z glasbo in plesom so očarale Dobet Gnahoré, vodilni glas, tolkala (Slonokoščena obala), Manou Gallo, vodilni glas, baskitara (Slonokoščena obala) in Kareyce Fotso, vodilni glas, kitara (Kamerun). Te izredne vokalistka so tudi uprizorile nekaj različnih plesov, vsaka je pa igrala še na kak inštrument. V obvladanju inštrumenta je izstopala basistka Manou Gallo, ki je z neverjetno lahkoto prehajala iz različnih stilov v eni sami pesmi. V podporo pa so imele izjemen trio glasbenikov, in sicer malijskega kitarista Zoumana Diarra, prav posebnega bobnarja iz Toga Borisa Tchangoja ter enega najboljših balafonsistov na svetu Alyja Keïto iz Malija.

Gnahorejeva je kot pevka, ki se uveljavlja, že leta 2004 nastopila na Drugi godbi in je od takrat postala ena najbolj prepoznavnih afriških vokalistk. Energična Manou Gallo je zaslovela kot basistka znamenite zasedbe Zap Mama in si je ustvarila uspešno samostojno kariero. Kamerunka Kareyce Fotso pa je z glasom in kitaro predstavljala nekako najbolj liričen del tega nenavadnega vokalnega tria. Pesmi, ki so jih prepevale, so bile pogosto rodoljubne o ljubezni do domovine ter pesmi z namenom ozaveščanja, tako o nujnosti ohranitvi čimbolj naravnega okolja, o nevarnostih aidsa in številnih smrti zaradi tega ter ozaveščanja, da je napačno, če družina sili svoje otroke v poroke z ljudmi, s katerimi se ti nočejo poročiti.

Čeprav je zasedba Acoustic Africa 3 v bistvu projekt posebej za ta namen sestavljenih glasbenikov, pa je delovala neverjetno kompaktno in je dejansko dihala kot celota. Glede na glasbeni pristop, ki je temeljil na afriški ljudski glasbi z veliko ponavljanja, je bilo v samih skladbah dovolj prostora za jazz, rock, funky, blues, reggae, hip hop in še kakšne glasbene vložke, kakor tudi za ples. Ta je na koncu premamil tudi občinstvo, ki je zasedbo priklicalo za dodatek. Dveurni koncert izjemnega potovanja po afriških glasbenih planjavah je dejansko razširil obzorja občinstvu, ki je napolnilo Klub CD do zadnjega kotička.