Oživljena klinika za džezerje

Jure Pukl je za Max klub jazz festival in za delavnice zbral zvezdniško zasedbo glasbenikov.

Objavljeno
03. februar 2016 14.55
Brane Piano
Brane Piano
Velenje − Odkar je umetniško vodenje velenjskega Max klub jazz festivala prevzel v svetu najbolj prepoznan slovenski džezer in saksofonist, lanski prejemnik Prešernove nagrade Jure Pukl, se enemu redkih domačih džezovskih festivalov vrača prepoznavnost in priljubljenost iz časov svojih začetkov, ko je festival še vodil pokojni hrvaški vibrafonist Boško Petrović. Pukl je za letos izbral sedem koncertov, obudil pa je tudi Petrovićevo Kreativno jazz kliniko.

Prvi v nizu koncertov, ki se bodo v Velenju zvrstili do 21. aprila, je bil v tradicionalnem domicilu festivala in zbirališču ljubiteljev džeza, velenjskem Max klubu. Nastopili so Jani Moder in člani Big Banda RTV Slovenija pod vodstvom dirigenta Jaka Puciharja ter odigrali avtorski projekt Blue in the Face Janija Modra, mednarodno priznanega kitarista. S polnim zvokom so glasbeniki zaobjeli popotovanje skozi sicer različne glasbene zvrsti, od jazza, funka, etna, rocka, vse začinjeno z vložki sodobne improvizirane glasbe, pri čemer so pod Puciharjevo taktirko do izraza prišli odlični solisti Big Banda RTVS. Koncert so dopolnili z deli Lenarta Krečiča, Aleša Rendle, Emila Spruka in Erica Vloeimansa.

Potem ko so prve velenjske festivale organizirali lastniki Max kluba ter po nekaj uspešnih letih se je festival upehal, zadnja leta pa ga na pota stare slave v mestu, ki ima kljub svoji mladosti že bogato jazzovsko tradicijo, spravljajo z združenimi močmi podjetje Činela, Mestna občina Velenje in njen zavod Festival Velenje.

Naslednji festivalski koncert bo 11. februarja, ko se bo predstavila mednarodna zasedba Family Affair s Sandro Klemm and The Adam's Family. Gre za dvojno emotivno vokalno-inštrumentalno zasedbo, ki izvaja mešanico balkanske in madžarske glasbe v jazzovski preobleki. Marca bosta na programu še dva koncerta, aprila pa trije. Na njih bodo med drugimi nastopili Jure Pukl, Daniel Noesig, Cene Resnik, Tomaž Grom, Milan Stanisavljević, Gašper Bertoncelj, Jadranka Juras, Matej Hotko in Marko Črnčec.

Puklova zasluga pa je letos tudi obuditev Kreativne jazz klinike, džezovskih delavnic, ki bodo med 24. in 28. februarjem v Glasbeni šoli Fran Korun Koželjski in v Max klubu. Prve tri jazzovske delavnice je ob prelomu tisočletja v sodelovanju z Max klubom zasnoval takratni umetniški vodja festivala Boško Petrović. Kreativna jazz klinika bo letos spet zaživela v nekoliko prenovljeni obliki in seveda z novo generacijo izjemnih domačih in tujih jazzovskih virtuozov ter pedagogov.

Delavnice, ki so svojevrstna oblika ustvarjalnega glasbenega druženja in obenem neformalnega glasbenega izobraževanja, omogočajo slušateljem, ustvarjalcem in poustvarjalcem jazza poleg glasbenega izobraževanja tudi izmenjavo znanj in možnost nadaljnjega sodelovanja.