Perpetuum Jazzile - Vokalno razkošje na dvojnem albumu

Svetovno znana domača vokalna zasedba je izdala dva albuma s konceptualno zasnovo Both Sides.

Objavljeno
20. oktober 2016 18.17
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Perpetuum Jazzile so izdali svoj novi studijski izdelek Both Sides, ki je konceptualne narave, izšel pa je na dveh albumih. Na njih je dvakrat po 12 skladb, večino tega novega programa pa bodo predstavili na tradicionalni vokalni ekstazi Vokal Xtravaganzza, na koncertih 5., 6. in 7. novembra v ljubljanskem Cankarjevem domu.

Kot so povedali na tiskovni konferenci ob predstavitvi dveh albumov Both Sides, bodo jutri že razprodali prvi večer njihove tradicionalne jesenske vokalne ekstaze. Na teh tradicionalnih koncertih praviloma predstavljajo nov program, ki ga bodo izvajali naslednej leto, tokrat pa je tega novih pesmi za cel koncert.

Vsako leto imajo tudi v gostih atraktivne vokalne skupine, ki prestavljajo različne stile a capella glasbe. Tokrat bo to mlada vokalna zasedba iz Nemčije OnAir, ki deluje šele pet let in jih je zelo navdušila. Prvi koncert pod imenom Vokal Xtravaganzza so Perpetuum Jazzile priredili v Cankarjevem domu z nemškimi gosti The Real Sixpack pred 11-imi leti. Tovrstni povzetki njihovega vsakoletnega ustvarjanja z napovedmi prihodnjega, so postali nestrpno pričakovana in pogosto razprodana jesenska stalnica sodobne domače vokalne glasbe. Letošnji koncert bodo posneli v koprodukciji z RTV Slovenija in bo izšel kot devede.

Boštjan Usenik, menedžer zasedbe, je povedal, da sta ta dva albuma povzetek tega, kar so letos delali. »Album smo naslovili Both Sides in je posvečen kanadski kantavtorici, ki je delovala tudi v jazzovskih vodah, Joni Mitchell in pesmi, po kateri smo albuma naslovili. Koncept albuma sledi besedilu skladbe. A - stran povzema lepoto, mladostno zaletavost in naivnost. B - stran pa predstavlja zrelost in tehtnost, ki jih prinesejo leta.« Za ovitek je posrbel Sašo Vrabič, akademsko izobražen slikar, sicer vokalna ritem mašina Perpetuum Jazzile, ki je oblikoval tudi scenografijo za prihajajoče koncerte v Cankarjevem domu. Za ljubitelje vinilnih izdaj za bodo kmalu natisnili tudi vinilni album, ki bo dejansko imel A in B stran.

Nove pesmi je zasedba snemala 44 snemalnih dni, nato pa je sledila postprodukcija na Finskem pod budnim ušesom zvočnega inženirja Ilkke Herkmana. Sicer pa je za snemanja skrbel tudi član zasedbe Perpetuum Jaziile Samo Vovk, ki je poudaril, da je prav zadovoljen, ker so se na snemanjih zelo potrudili in popravljali še tako majhne napake in neskladja.

Za vokalne zasedbe je znano to, da predvsem izvajajo za njih prearanžirane skladbe, ki so bile že posnete in so praviloma večje ali manjše uspešnice. Tokrat pa so Perpetuum Jazzile v svoj repertoar uvrstili še dve avtorski skladbi napisni ravno za njih. Prvo, Vocal Ecstasy, smo jo že slišali in je napisal član zasedbe Sašo Vrabič, za katero inspiracijo mu je bilo glasbeno sodelovanje s pevci in pevkami v tej posebni vokalni zasedbi. Drugo pa je prispeval vse bolj popularen in hudomušen skladatelj Marko Gregorič, sicer član zasedb Pliš in Bossa de novo, z naslovom Ona bo moja. Posebna zanimivost je tudi priredba pesmi slovenske otroške in odrasle mačje himne Maček Muri, kjer solo vokal odpoje Neca Falk.

Zasedbi Perpetuum Jazzile se je tokrat na snemanjih pridružilo še nekaj gostov, in sicer klaviaturist Marko Črnčec (When You Wish Upon A Star, Let It Go), pevka in flavtistka Tinkara Kovač (Canzone per te) in The Swingle Singers (Les Fleurs). Poseben, sprva neželen, gost pa je bil delavec na pnevmatskem kladivu, ki je delal v neposredni bližini studia, kjer so snemali, in ker se je zaradi tega vse treslo, so se na koncu odločili, da ta zvok posnamejo in je tako postal poseben »vesoljski« učinek v pesmi Davida Bowiea Life On Mars. Tudi tokrat je večina aranžmajev nastalo v okviru zasedbe, predvsem so delo Saše Vovka, pa tudi njihovega vokalnega mentorja iz Švedske Pedra Karlssona.

Vokalna skupina Perpetuum Jazzile je naredila z novim albumom pogumen korak naprej naprej v smeri vse večje prepoznavnosti in popularnosti ob hkratnem vztrajanju na vrhunskosti izvedb. Čas je (še vedno) na strani Perpetuum Jazzile.