Plácido Domingo je pel tudi v slovenščini

Sloviti španski tenorist nas je obiskal prvič in za grande finale odpel še Avsenikovo Slovenija ob pomoči sopranistk Sabine Cvilak, Micaële Oeste in Camile Titinger

ned, 21.01.2018, 13:00

Pričakovanja pred nastopom Plácida Dominga, tretjega in zadnjega iz slovitega tria tenorjev, ki sta ga tvorila še Luciano Pavarotti in José Carreras, ki še ni nastopil pri nas, so bila velika. Seveda se takoj poraja vprašanje, zakaj šele zdaj, kajti obiskal nas je ob koncu kariere, ki še kar traja. Kralj opere je po sobotnem nastopu v ljubljanskih Stožicah, kjer je prejel stoječe ovacije, namreč včeraj v Ljubljani z družino praznoval svoj 77-i rojstni dan.

Nastop velikega španskega tenorista je bil za ljubitelje opere težko pričakovan. Seveda bi jim naredil večje veselje, če bi pri nas nastopil pred kakršnimi tridesetimi leti, pa vendar je tudi sinočnji zadovoljil pričakovanja večine občinstva, ki jo prišlo tudi iz nekaj sosednjih držav, še največ iz Hrvaške.

Plácido Domingo je na nekaj več kot dveinpolurnem nastopu s polurnim premorom, nastopil od spremljavi Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, ki mu je dirigiral Eugene Kohn in ob podpori sopranistk Micaële Oeste in Camile Titinger in naše Sabine Cvilak, ki se mu je pridružila v dodatku. Koncert je bil razdeljen na dva dela. Večer so uvedi z instrumentalnim venčkom skladb iz Puccinijeve opere Manon Lescaut, nato pa se je na odru pojavil veliki tenorist z arijo Nemico della patria iz Giordanove opere Andrea Chéniera. Prvi del je Domingo kasneje namreč zastavil bolj tehtno s poudarkom na Verdijevih operah. Tako se je na odru izmenjeval s sopranistkama Oestejevo in Titingerjevo, z vsako pa je tudi odpel duet. S prvo sta odpela Pura siccome un angelo iz Traviate, z drugo pa Andrem raminghi e poveri iz Luise Miller.

Prvi del programa je bil bolj resen, zahtevnejši, del programa, kjer ni bilo prav veliko znanih in zlajnanih opernih arij. Zanimivo, da so drugi del, ki je bil bolj svetel in lahkotnejši, začeli ravno z Wagnerjevo Ježo valkir, da bi že nato sledile arije iz operete Vesela vdova in sta Lippen schweigen odpela Domingo in Oestejeva. Ta del je bil namenjen pregledu ameriških muzikalov in pa španskih zarazuel, glasbenih stilov, ki sta močno vplivali na Dominga poleg same opere.

V bistvu je veliki mojster šele ob dodatku začel komunicirati tudi z občinstvom, katerega je nagovoril z besedami, da je zanj vedno posebej vznemirljivo, ko prvič nastopi v nekem mestu. Tokrat je to izkoristil tudi, da je kot posebno gostjo v dodatku na oder povabil Sabino Cvilak. Dodatek je Domingo začel z zimzeleno mehiško pesmijo Besame mucho, ki jo je skupaj z orkestrom izvedel v precej diskoidni različici. Nadaljevali so še s štirimi skladbami, med njimi sta Domingo in Cvilakova odpela La ci darem la mano iz Mozartovega Don Giovannija. Večer pa so končali veličastno. Plácido Domingo, obdan s sopranistkami Micaëlo Oeste in Camilo Titinger in našo Sabino Cvilak, so skupaj z občinstvom odpeli znamenito Avsenikovo Slovenija.

Večer izjemnega opernega petja v športni dvorani pač nikoli ne more pričarati celovitega zvočno-vizualnega dogodka. Tudi tokrat je na trenutke zvok potoval po svoje, še posebej pri vokalnih delih, lučke pa so svetlobni mojstri uporabljali zelo zadržano. Seveda ni nikakršnega dvoma, da je bilo vse podrejeno glasu in prezenci velikega tenorista, ki po svetu brez težav razproda še tako velike dvorane. V Ljubljani dvorane Stožice ni razprodal in je bilo v parterju in zelenem krogu še dovolj prostora. Zato pa je bila precejšnja gneča na sedežih rdečega kroga, kjer so bil vstopnice cenejše.

S sobotnim koncertom Plácida Dominga, smo tako pri nas slišali vse tri velike tenorje in hkrati še kralja opere. Nismo ga sicer slišali, ko je bil na vrhuncu moči, vendar je tudi sedaj, ko ta tenorist vse pogosteje povej baritonske vloge, navdušil občinstvo, ki mu je stoje ploskalo. Njemu in sopranistkam so podarili obilo cvetja in tudi cvetlični aranžma s številko 77, kar je Domingo z nasmehom komentiral, »to ni 11, to je 77«.

Prijavi sovražni govor