Pop in jazz za vse

Sedma po vrsti Popjazziada, festival a capella glasbe, je tokrat v Ljubljani gostil zasedbe A-Kamela, Bassless, Cantemus, Male malice, Sonus ter Jazzva.

Objavljeno
10. oktober 2013 16.00
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
Letošnji tradicionalni a capella festival Popjazziada, ki ga organizira zasedba Jazzva, je v Antonov domu na Viču v Ljubljani privabila cvetober slovenske a capella scene. Poleg organizatorjev so si oder delile še zasedbe A-Kamela, Bassless, Cantemus, Male malice in Sonus. Zasedbe so se predstavile s po tremi skladbami, ki so jih izbrale za ta vzorčen festival in ga ljubitelji a capella glasbe nestrpno pričakujejo že vsako jesen.

Že samo na primerih teh šestih zasedb je bilo moč opaziti, kakšen močan in raznolik inštrument je lahko glas. Prav tako so demonstrirali v kakšne vse glasbene oblike se dajo pregnesti pesmi, ki zaživijo povsem drugačna življenja v samo vokalnih izvedbah. Tako so Sonus iz Oplotnice ponudili poleg hudomušnega uvoda Opener, še rock'n'roll poskočnico Tina zasedbe Rok'n'band, in pa duhovito poslovenitev pesmice Franka in Nancy Sinatra Something Stupid v Stuširaj se.

Žalska skupina Cantemus je ponudila mamljivo The Rose, ki jo je svoj čas napisala Amanda McBroom za Bette Midler za istoimenski film, domačo zimzeleno melodijo Čez Šuštarski most in pa rockovsko himno Tine Turner Simply The Best. Ljubljanska zasedba Bassless je bila najbolj sveža udeleženka festivala in je ponudila zanimivo različico pesmi Polone in Guštija Vedno zame ter skladbo Čas zasedbe Dan D in pa eno skorajda že pozabljeno skladbo pop zasedbe Spice Girls Say You'll Be There.

Abosolutno najboj šaljiv pa je sinoči bil moški kvartet znan pod imenom Male malice, pri katerem smeha nikoli ne zmanjka. Tokrat so ponudili tri močne ženske pesmi, in sicer Madonnino Like A Virgin, Breskvice Bojana Adamiča in Ervina Fritza ter popevčico Barbie Girl zasedbe Aqua. A-Kamela je vokalna zasedba, ki se je opazno udeležila televizijskega šova Slovenija ima talent, tokrat pa so ponudili nekaj domačih ljudskih, med drugi Sem šu, sem šu čez gmajnico in pa novo uspešnico zasedbe Tabu Hvala za ribe. Ljubljanska vokalna zasedba Jazzva pa je za konec odpela žalostinko Dido's Lament iz opere mojstra angleškega baroka Henryja Purcella, sugestibilno Čakaj me zasedbe Lačni Franz in pa plesno poskočnico Electricity pevke Ashley Jana.

Napredovanje in razvoj slovenske a capella scene je več kot očiten, saj imajo organizatorji tovrstnih festivalov vse manj težav pripraviti program in izbrati najboljše zasedbe. K temu nedvomno veliko prispeva ne le domača in mednarodna popularnost zasedbe Perpetuum Jazzile, temveč tudi vse pogostejši tekmovalni in predstavitveni festivali a capella zasedb, ki vznikajo po celi Sloveniji.