»Začne se takole: moj ćale, moj foter, moj oče, tisti, ki je povzročil mene in še nekaj drugih, je odličen šofer.« Tako se začne literarni prvenec »jako kratkih zgodb« Dijane Matković z naslovom V imenu očeta. Tako se imenuje tudi literarno-glasbeni dogodek, ki se nocoj obeta v Kinu Šiška in na katerem bo ustvarjalne moči združila z glasbenikom Igorjem Matkovićem.
V imenu očeta ...
»Nekatere od zgodb so tesnobne, spet druge srečne, tretje prepirljive in Igor bo z glasbo to razpoloženje stopnjeval,« pojasnjuje Dijana, »so pa v predstavi tudi trenutki, ki so neposredna referenca na kakšen komad, na primer ko sestra glavne junakinje posluša Pearl Jam ali Radiohead«. Jako kratke zgodbe v zbirki povezuje ista junakinja, zbirka pa je razdeljena na tri cikle: prvi govori o družini in odraščanju, drugi o izkušnjah z moškimi, tretji opisuje njeno življenje v Ljubljani.
Dijana prihaja iz tipične priseljenske delavske družine, pot do umetnosti in kulture je zato v resnici morala najti sama. Starša sta se ločila, s tem pa se je želela, pove, spopasti sama. »V življenju pride trenutek, ko na svoje starše začneš gledati kot na ljudi, in takrat lahko tudi odpustiš. Zdaj imam s svojim ćaletom krasen odnos, in ko sprejmeš očeta in svoje starše, sprejmeš tudi svoje poreklo. Med odraščanjem sem namreč živela med večinoma slovenskimi družinami iz višjega delavskega razreda in južnjaško poreklo je bilo takrat nekaj slabega.«
Pomembno vlogo pri obeh je vsekakor imela tudi mama, Igor razloži, da je očetu dajala neki nasprotni pol, skrbela, da ga oče ni ukalupil, ima pa tudi večjo težo pri tem, da o glasbi danes razmišlja drugače. »Njej je glasba pomenila nekaj širokega v nasprotju z očetom, ki je bil profesor in ravnatelj, zanj je imela glasba natančno določeno pot.« Dijani je mama (»nekako je res močna ženska«) dala predvsem sposobnost, da se bojueje za tisto, kar hoče v življenju.
Čustveni miks
Očitno so starši naredili nekaj prav, saj sta oba vsak na svojem področju izjemno angažirana. Sta predstavnika mlajše generacije, ona je stara 29, on je leto dni starejši. Predstavnika tiste generacije, za katero postaja vedno bolj jasno, da je nevidna.
A Igor, sicer profesor na glasbenem konzervatoriju v Ljubljani, kljub vsemu verjame, da je mogoče prihodnjim generacijam z izobrazbo ozavestiti neki nov način mišljenja in redefinirati vrednote, pokazati, kako se gradijo odnosi in kako v današnjem položaju najti svojo pot. »Strinjam se s tem, da se stvari ne more spreminjati čez noč,« prikimava Dijana, »da lahko nekaj začnemo, potem pa to nekdo drug nadaljuje.«
Kaj torej lahko pričakujemo od nocojšnje predstave? »Čustveni miks, v katerem bodo tako pretresljivi in žalostni deli kot tudi takšni, ki bodo ljudi nasmejali,« strne Dijana. »Vse bova dala od sebe, da bova vse to čim bolje posredovala naprej.«