Sounds of Slovenia spet navdušili

V razprodani Katedrali ljubljanskega Kina Šiška so sinoči očarali množico.

Objavljeno
07. december 2016 15.37
Koncert Izštekani
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Združitev dveh projektov, dveh zanimivih glasbenih pristopov, kot sta radijska oddaja Izštekani Jureta Longyke in vokalno-instrumentalni orkester Sounds Of Slovenia, ki je izšel iz ustvarjalnega polja Celinke energičnega Janeza Dovča, je bila že vnaprej obsojena na uspeh.

To je tudi dobro ocenilo občinstvo, ki si je na Miklavževo pravočasno zagotovilo vstopnice za koncert največje slovenske super skupine Sounds Of Slovenia, ki je v okviru sedaj že tradicionalne decembrske oddaje Izštekanih 10 sinoči nastopila v ljubljanskem Kinu Šiška.

Jure Longyka že od leta 2013 pripravlja decembrsko oddajo Izštekanih 10 kot koncert v Kinu Šiška, kajti odkar so jo prvič pripravili ob 20-letnici te oddaje, je postala zelo odmeven vsakoletni dogodek, ki je praviloma razprodan. Običajno so te oddaje povzetek desetih oddaj, ki so se tekoče leto zgodile, ter napoved kakšne prihajajoče izštekane oddaje.

Tokrat pa so se odločili, da bi skoraj 50 nastopajočih predstavilo izbor pesmi iz bogatega nabora več kot stotih albumov, ki so izšli pri založbi Celinka. In vsi nastopajoči so v taki ali drugačni obliki del ustvarjalnega polja Celinka in so v različnih kombinacijah že nastopili v oddaji Izštekani. Tako se je umetniški vodja Sounds of Slovenia Janez Dovč po zahtevnem izštevanju na koncu odločil za 22 skladb, ki so jih prearanžirali, poleg njega še Goran Krmac, Klemen Kotar in Jani Hace, za tako velik orkester. Dodali so jim še tri pesmi, in sicer uvodno skladbo ter dve v dodatku. Ta posebni glasbeni večer se je začel s skladbo Divje babe v izvedbi harmonikarja Janeza Dovča in vsestranskega Boštjana Gombača, ki je zaigral na repliko najstarejšega inštrumenta na svetu − tidldibab. Piščal, narejeno iz medvedje kosti, so našli v jami Divje babe pri Cerknem in uradno velja za najstarejše glasbilo na svetu. Nato je sledila ljudska pesem Da bin znala v izvedbi Katic in Marina Kranjca z dudami.

Bilbi in Sounds of Slovenia.

Foto Roman Šipić

In ko so si že tako ali tako nadeli težko nalogo, so se odločili, da si jo bodo še dodatno zakomplicirali. Tako so izvajalci oziroma pevci in pevke praviloma peli pesmi drugih kolegov avtorjev iz Celinkine založbe. Zato smo bili priča izjemnemu večeru atraktivnih priredb, ki bodo verjetno luč ugledale v videoizdaji, fino pa bi bilo, da bi tudi v avdiorazličici. Skoraj petdesetim glasbenikom je pripravilo izjemen festival slovenske popevke, ki je trajal skoraj tri ure.

To je bil večer presežkov, kajti tolikšnega nabora izvrstnih glasbenikov, katerega jedro je sestavljala nekoliko manjša superskupina Elevators (basist Jani Hace, bobnar Sergej Ranđelović, kitarist Robi Pikl, klaviaturist Davor Klarič), obdana z enim najbolj prodornih domačih inštrumentalistov, kot so tubist Goran Krmac, saksofonist Klemen Kotar, trobentač Tomaž Gajšt, pozavnist Rok Štirn, Simbolični godalni trio Bojan Cvetrežnik, Barja Drnovšek in Vasilij Centrih, tolkalec Nino Mureškič, ljudski godec Marino Kranjac ter kitarist Teo Collori, se ne sliši pogosto. Ti so pripravili izvrstno inštrumentalno podlago za številne pevke in pevce, ki so se potrudili, da bi pesmi kolegov glasbenikov zvenela najbolje, kar se le da. Aranžerji so si zelo svobodno razlagali pesmi, tako da so jih odeli v aranžmaje različnih glasbenih slogov. In nekateri so si zaželeli, da bi njihove pesmi že v začetku imele takšen aranžma.

Naj naštejemo še nekaj pesmi in izvajalcev, ki so jih odpeli, in sicer Moja jutra (Saša Vipotnik in Bort Ross), Veter joče (Brina Vogelnik), Možgani na paši (Bilbi in Marko Boh), Elizabeta druga (Uršula Ramoveš in Fantje iz Izštekane grape), Objem (Robi Pikl), Sanje so večne (Ana Bezjak in Samo Budna), Naj traja (Uroš Buh in Eva Hren), Gremo se igrat boga (Rudi Bučar), Ples zagrnjenih zaves (Vesna Zornik) ter zadnja skladba uradnega dela Prva pomoč (Hamo).

Pripravili so tudi prav posebno presenečenje, ki je bilo tudi napoved januarske oddaje Izštekani, kjer bo Longyka gostil zasedbo Jurki in basisti, ki je pred 30 leti imela uspešnico Od dela se umira. V izštekani oddaji se bodo te pesmi lotili v številnih predelavah z različnimi gosti. Za pokušino pa so nam Jurki (tokrat brez basistov) in duet Natriletno kolobarjenje s praho prepletli pesem Od dela se umira, ki prinaša nekdanji pogled na delo, z njuno skladbo Presežna vrednost bivanja, ki je sodoben umetniški (v)pogled na trg dela.

Janez Dovč, umetniški vodja Souds of Slovenia.

Foto Roman Šipić

Kot je sinoči pojasnil Janez Dovč, se velikost zasedbe Sounds of Slovenia prilagaja prostoru, predvsem pa proračunu, namenjenem kakšni prireditvi. Tako se lahko od skoraj 50-članskega orkestra skrči na duet v postavi Boštjan Gombač in Janez Dovč, ki je pred kratkim tudi izdal album pod nazivom Souds of Slovenia duo. Z dodatkom tubista Gorana Krmaca pa postanejo SOS trio. In kot taki so izvedli ljudsko Vsi so venci vejli. Ob očarljivem Gombačevem zborovodstvu pa se je petju te priljubljene prekmurske otožnice pridružilo vse občinstvo.

Še najbolj podobno dodatku sta bili razposajena skladbi, ljudska Marko skače in pa še Hvala za vijolice z Bilbi na vodilnem vokalu, ki je tudi največja uspešnica iz Celinkinega glasbenega kotla.

Izjemnost večera kar kliče po takšni ali drugačni ponovitvi. Gotovo pa je, da je projekt Souds of Sovenia tako v ljudski kot popularnoglasbeni različici zrel za nastop v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Prav tako pa je to vzorčna slovenska glasbena ponudba, ki bi jo država lahko bolj organiziralo podprla in tržila. Navsezadnje je ta vokalno-inštrumentalni orkester nastal ravno na željo in povabilo države od predsedovanju Evropski uniji.