Statistika dunajske Evrovizije: Sončna pralnica in prihranek pol milijona kozarcev

Znani so nekateri podatki o festivalu, ki ga je po svetu spremljalo okoli 200 milijonov ljudi.

Objavljeno
03. junij 2015 13.51
TOPSHOTS-AUSTRIA-ENTERTAINMENT-EUROVISION-SONG-CONTEST
V. U., Delo.si/STA
V. U., Delo.si/STA
Dober teden po velikem finalu in švedski zmagi na Dunaju je znanih nekaj statističnih podatkov o 60. izboru za pesem Evrovizije. Tekmovanje je spremljalo 200 milijonov gledalcev po svetu, na samem prizorišču, v dvorani Stadthalle, pa ga je v živo videlo 100.000 obiskovalcev.

Samo v Avstriji si je prireditev ogledalo okoli 5,86 milijona gledalcev, glavni finalni izbor pa okoli dva milijona ljudi.

Svoje države je na dodatnih evrovizijskih lokacijah po vsej Avstriji spodbujalo več deset tisoč ljudi. Na trgu pred dunajsko mestno hišo so jih našteli okoli 120.000.

Za dvorano Stadthalle je mesto Dunaj predvidelo stroške v višini 8,89 milijona evrov. Porabilo je 800.000 evrov manj, hkrati pa ni preseglo predvidenega milijona evrov za promocijo. V času Evrovizije je avstrijsko prestolnico obiskalo dobrih 1500 novinarjev, ena gonilnih sil prireditve pa je bilo 800 prostovoljcev, starih med 18 in 77 let.

Letošnja Evrovizija se je izkazala bolje kot pričakovano tudi kot zeleni dogodek. Zaradi pomivanja kozarcev za večkratno uporabo v pralnici na sončno energijo so prihranili 500.000 kozarcev za enkratno uporabo in s tem preprečili kar 4,5 ton smeti in 40 ton ogljikovega dioksida. Na glavnih lokacijah pa so postavili deset pitnikov in se tako izognili plastenkam. Oskrba z električno energijo je bila v celoti proizvedena iz obnovljivih virov.

Izbor za Pesem Evrovizije na Dunaju se je vpisal tudi v Guinnessovo knjigo rekordov kot najdlje trajajoče vsakoletno televizijsko glasbeno tekmovanje, so sporočili iz agencije za stike z mestom Dunaj, Compress.