Večeri Mixtape so poživili ljubljansko glasbeno sceno

Končala se je prva sezona večerov odprtega mikrofona za pevce in pevke v klubu ZOO.

Objavljeno
03. julij 2017 14.34
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz

Marina Martensson in Miha Koren sta zagnana glasbenika, ki sta s pomočjo drugih sodelujočih poskrbela za atraktivno poživitev ljubljanskega klubskega prizorišča z večeri Mixtape v klubu ZOO. Navdušena nad odzivom pevcev in občinstva zagotavljata, da bo jeseni začetek nove sezone, mogoče v klubu ZOO ali pa v katerem drugem ljubljanskem klubu.

Marina Martensson prihaja iz Švedske, vendar je slovenskega rodu, saj je njena mati iz Izole. »Sem glasbenica, pevka in skladateljica, kariero pa sem začela na jazzovski glasbeni sceni. Glasbo sem se začela učiti s sedmimi leti, da pa sem se glasbi zapisala, je kriva moja starejša sestra Emilia. Šla sem po njeni poti, pa tudi starši so imeli jazzovski klub, tako da sva odraščali v jazzovskem okolju.«

V Slovenijo je prišla z akustično kitaro le za tri mesece in je kar ostala. Pravi, da se je njeno glasbeno zanimanje razširilo na še druge glasbene zvrsti, sprva predvsem na pop. »Ker sem tudi pevka, sem po prihodu v Slovenijo začela intenzivneje raziskovati svoj glas. Tu sem že skoraj štiri leta. Preprosto nisem mogla oditi. Tu je zelo lepo toplo in ni nobenega razloga, da bi odšla. Pa tudi glasbeno sem se zelo razvila.«

Več priložnosti, a velika konkurenca

O glasbeni sceni na Švedskem pravi, da je močno razvita in da je tam veliko nastopala in tudi objavila dva albuma, preden je prišla v Slovenijo. Imela je svojo jazzovsko zasedbo. »Tam je zagotovo več priložnosti, je pa veliko težje uspeti, saj je konkurenca velika. Kot Švedinja pa imam v Sloveniji to prednost, da že zaradi tega nekako izstopam. Na Švedskem je čudovito, vendar se meni tu dogaja precej več. Nato sem srečala basista Miho Korena in bobnarja Davida Morgana in od takrat se je moja glasba tu šele prav razživela in vzcvetela v različne smeri, kar me resnično veseli.«

Miha Koren je kontrabasist in basist, ki je magistriral iz jazza na graški glasbeni akademiji leta 2015, dodatno pa se je usposabljal še v Združenih državah Amerike. »Sem Velenjčan, sem del velenjske jazzovske triperesne deteljice, v kateri sta še Jure Pukl in Robert Jukič. Aktiven sem predvsem na glasbenih področjih, ki so mi blizu, to so jazz, soul, funk in pop. Sem tudi član zasedbe Leeloojamais, ki ima trenutno premor. Sem tudi studijski glasbenik,« pojasni.

Ideja za večere Mixtape je prišla iz njegove želje po nastopanju v živo v klubih, kar je pri nas še vedno precej redko. Ko je odraščal, po klubih ni bilo prav veliko žive glasbe, še posebno ne jam sessionov. »V ZDA sem videl, da imajo v skoraj vsakem mestu večere odprtega mikrofona za glasbenike, predvsem za pevce in pevke, na katerih slišiš veliko talentov. Ko sem se vrnil v Ljubljano, sem pogrešal točno to. V Sloveniji je veliko pevcev in pevk, ki so v nekem večjem pevskem kolektivu ali pa nimajo zasedbe in se gredo na koncu preizkusit na televizijo, kar je običajno konec zgodbe. Glasba potrebuje klub, potrebuje oder in pristno občinstvo, česar televizija nima.«

Miha Koren in Marina Martensson ste zagnala Mixtape večere v klubu ZOO.

foto Roman Šipić


Mixtape je običajno izraz za zlepljeno glasbeno podlago, na katero so običajno rapali raperji. To je lahko tudi nabor skladb, izraz je pravzaprav iz časa kaset, ko si si nanjo posnel svoj glasbeni izbor. Večeri Mixtape pa so vsakokrat drugačni, saj je izbor odvisen od želja nastopajočih pevcev in pevk.

Koren pravi, da so te večere začeli oktobra lani v klubu ZOO v Tobačni v Ljubljani, kjer je bil prej Klub mariborskih študentov in se je pred kratkim končala prva sezona. Pripravili so osem posebnih glasbenih večerov, ki jim pravijo kar epizode, in sicer vsak prvi četrtek v mesecu. Prvo sezono so končali in se že pripravljajo na novo.

Na odru zasijejo

»Vedno sem se veselila teh večerov, ki sem jih vodila s pomočjo tako zanesljive zasedbe, ki jo je sestavil Miha. Kot pevko me soul, jazz, funk, blues, rhythm and blues in hiphop zelo privlačijo, poganjajo me. Precej zgodaj smo ugotovili, da so nam vsem všeč te zvrsti. Takšne glasbe prej nisem izvajala, mi je pa zelo všeč, zato je Mixtape oder, kjer lahko pojem glasbo, ki mi je všeč. Najpomembneje pa je, da sem srečala slovenske pevce in pevke v drugačnih okoliščinah, kot bi jih sicer, če ne bi bilo večerov Mixtape. Tako jih srečam, spoznam in skupaj naredimo nekaj zanimivega. Nastala je res lepa skupnost glasbenikov, predvsem pevcev in pevk, kjer se spoznavamo na drugačen, glasben način,« pravi Marina Martensson.

Nekako poskušajo soustvariti posebno glasbeno prizorišče in imajo občutek, da je občinstvo to dobro sprejelo. Pevci in pevke pa praviloma na odru prav zasijejo, ker imajo priložnost, da s podporo skupine odpojejo svoje najljubše pesmi. K sodelovanju so jih povabili na družabnih medijih. To so večeri odprtega mikrofona, vendar so organizirani. Ne gre za to, da preprosto stopiš na oder in poješ. Najprej se je treba prijaviti in pevci povedo, katere pesmi bi peli. Nato pa se odločijo, katere bodo izvajali na določen večer, in to sporočijo nastopajočim. Pevci običajno odpojejo po dve pesmi. Odziv pevcev je množičen, in ker niso mogli vseh uvrstiti v to sezono, jih bodo zagotovo v prihodnjo. Odziv je bil precej boljši, kot sta pričakovala. Je pa res, da so na teh večerih nastopale večinoma pevke, ker jih je v Sloveniji precej več kot pevcev, še posebno v teh glasbenih žanrih.

Mixtape večeri so priložnost za zanimiva glasbena druženja.

foto Polona Kumelj


Nastopanje in druženje

Martenssonova še pravi, da so večeri Mixtape zanimiva platforma za skupine, producente in druge iz glasbenega posla, da pridejo prisluhnit slovenskim pevcem, da preverijo prihajajoče vokaliste. Na teh večerih lahko pevec izvede tudi svojo avtorsko skladbo in ima promocijo lastne avtorske pesmi.

»Vpeljali smo novost, da povabimo slovenske že uveljavljene pevce in pevke, da se lotijo petja kakšnega drugačnega žanra, da zapojejo pesem ali dve. Letos sta tako nastopila Rok Trkaj in Maya kot gosta. Tu se lahko odločijo in zapojejo pesem, ki je sicer ne izvajajo na svojih nastopih in se tako poklonijo kakšnemu vzorniku. Če nekoliko pofantaziram, bi rad v prihodnje slišal, kako Tokac odpoje pesem Marvina Gaya What's Going On ali pa da Tomi odpoje kakšno Siddhartino skladbo v rhythmandbluesovski različici. Ali kaj podobnega. Tako lahko pričaramo našemu občinstvu pa tudi gostom en lep večer druženja ob glasbi,« pravi Koren. Martenssonova dodaja, da je takšne večere druženja ob glasbi v Sloveniji zelo pogrešala, kajti v Stockholmu imaš tovrstne nastope vsak večer z dobrimi skupinami in izvrstnimi pevci. Ko ji je Miha predstavil to idejo, je bila takoj za.