Vesoljec Miha Kralj

Na sinočnjem koncertu v Kinu Šiška je povzel svoje dosedanje ustvarjanje.

Objavljeno
23. september 2016 13.45
kralj
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Miha Kralj je glasbenik posebne sorte. Sinoči je v Kinu Šiška pripravil prav poseben avdiovizualni večer pod naslovom Andromeda 2.16, kjer je poleg skladb s svojega uspešnega prvenca inštrumentlane elektronske glasbe Andromeda iz leta 1980 predstavil še nekaj nove glasbe in svoje stare uspešnice. Kralj je, obdan s sintesajzerji in drugimi elektronskimi napravami ob videoprojekcijah in animacijah vesolja ter s posebnimi laserskimi učinki, dobesedno strnil celotno vesolje v Katedralo Kina Šiška.

Miha Kralj, sodobnik Jean-Michel Jarra ter Vangelisa, je bil na območju Slovenije in takrat še Jugoslavije pionir elektronske glasbe, ki je tovrstno glasbo približal množicam. To pa je omogočilo nadaljnji razvoj elektronske glasbe, sprva v bolj alternativnih glasbenih vodah, kasneje pa na širšem komercialnem polju.

Občinstvu je pripravil potovanje v preteklost, kajti začel je z novimi skladbami ter nadaljeval z Andromedo ob spremljavi harfistke Anje Gaberc. Sledil je še vokalni del s pesmijo Sezona senc skupine Prah, kjer se je Kralju na odru pridružil Andraž Hribar, pevka Brigita Lupša pa je odpela Zemlja kliče SOS, ekološko naravnano uspešnico, s katero je Kralj nastopil na Slovenski popevki leta 1983. Nekaj skladb pa je z električno violino obogatil še Lazaro Amed Hierrezuelo.

Za konec se je Mihi Kralju na odru pridružila še skupina Dekameroni, s katero je pred več kot 45 leti posnel svojo prvo veliko uspešnico Sava šumi. To skladbo je odigral in odpel s pomočjo bobnarja Janija Tute, baskitarista Draga Petakoviča Petka in kitarista skupine Prah Eda Sušnika namesto pokojnih dekameronovcev Rada Bezjaka in Vojka Paunoviča.

Miha Kralj je pripravil koncert, ki ni bil le učna ura iz zgodovine slovenske, še posebej pa elektronske glasbe, temveč tudi polnokrvna avdiovizualna predstava, primerna za vsak nekoliko večji slovenski kulturni dom.