Ker so člani zasedbe veliki šaljivci in duhoviteži, jim je težko postavljati resna vprašanja. Goga Sedmak je na to ugotovitev pripomnil, da se začenja novo obdobje njihovega predstavljanja v javnosti. »Očitno se prejšnji pristop z obilo nakladanja ni dobro obnesel, glede na to, da še nismo prodrli v svet.«
So Zmelkoow leni ali le zelo natančni pri pripravi studijskih albumov? Od njihovega prejšnjega albuma Čista jajca? do novega Pionirji divergentnega marketinga je namreč minilo kar sedem let. Člani zasedbe so še vedno prepričani, da je bil zadnji album zelo dober, vanj so vložili veliko sebe in pričakovali tudi tak odziv strokovne in laične javnosti.
Če je prejšnji album nastajal bolj premišljeno, kar ni obrodilo želenih sadov, so se tokrat odločili za več spontanosti. Pesmi so začeli ustvarjati kot ponavadi, tako, da so sestavili skladbe na vajah, snemali pa so jih z več producenti. Priznali so, da so pesmi oblikovali zelo počasi in je zato toliko časa trajalo do izida novega albuma.
Niso se izgubili
Sedmak je povedal, da je naslov albuma Pionirji divergentnega marketinga priznanje in odločitev, »da bomo razkrili našo strategijo, ki se je ves čas trdno držimo. Ponazarja jo verz z naše sedme plošče - dokler ne vemo, kam smo hoteli priti, se nismo izgubili. Čeprav smo vedno delovali divergentno, smo se odločili, da bomo zdaj iz tega naredili uradno doktrino. V resnici je ciljno delovanje samomorilsko.« Nekoliko bolj resno je dodal, da ciljni marketing ubija bistvo rock'n'rolla in tukaj pogrnejo vse velike zasedbe, ki prodajo dušo za slavo. »Odločili smo se, da bomo ohranili dušo in ne bomo slavni,« je samoironično pripomnil.
Taka pojasnila razgalijo pristop skupine, ki je znana po zafrkantskem in analitičnem pristopu pri seciranju našega vsakdana. Na albumu Pionirji divergentnega marketinga so različne teme, od drog (Mama koka) do pomanjkanja spomina (Zlata ribica), kar je kronična bolezen slovenskih volivcev. Prav tako spregovorijo o nasilju glasbe do okolice (Nočem bit DJ), pa o strastni predanosti uporništvu, če se to dogaja v lepo urejenih nakupovalnih središčih (Pussy revolucija), kajti prava akcija se dogaja le v trgovinah. Skupini Zmelkoow nikoli ne zmanjka tem.
»To, da imamo kaj povedati, je tudi moj občutek. Ko poslušam druge glasbene skupine, ugotovim, da večinoma lajnajo eno in isto temo - kako je ubogi revež nesrečen, ker ga je punca pustila. Zdi se, da mnogi ne vidijo ali nočejo videti, kaj se dogaja okoli njih,« je povedal Sedmak. Zdi se jim veliko zabavneje izvajati njihove pesmi, če so tematsko raznolike.
Družbeni analitiki z nasmehom
Med slovenskimi zasedbami so Zmelkoow v posebnem predalčku. Na bližnjih piše Ana Pupedan ter vse njihove inkarnacije, Buldožer in mogoče še Nula Kelvina. Humor, pomešan s specifičnim pogledom na naš vsakdan, je ena od značilnosti te primorske zasedbe, ki neumorno preobrača, ironizira, banalizira in razgalja naš vsakdan. Težko se je izogniti občutku, da iz njihovih pesmi izvemo več o resničnosti našega vsakdanjika, kot če bi ves mesec gledali in prebirali vse naše medije. So zagrizeni družbeni analitiki z nasmehom.
Pri Zmelkoow so kritična, nadrealistična in občasno samoparodična besedila najopaznejša, saj si pri tem jemljejo veliko svobode. So tudi glasbeno drzni, saj je tudi njihova glasba precej svobodna, eklektična, večplastna in vsestranska ter tako z besedili zaokrožuje celoto v popolnem ujemanju. Čeprav je rock njihova glasbena osnova, nimajo težav, če zaigrajo kakšno skladbo v tipičnem hotelskem pop stilu, ali pa kakšno skladbo odrapajo, naslednjo pa ogrnejo v elektronsko plesno glasbo ali reggae. Imajo celo uspavanki podobno skladbo Zavese plešejo.
Sedmak je dodal, da »je humor, povezan z rock'n'rollom, za zasedbo nujen način preživetja, saj bi si drugače že pred dvajsetimi leti prerezali žile. To je tudi oblika samoterapije. Glede na to, da sem največji pesimist v zasedbi in večinski avtor, moram prepričevati samega sebe, da je še vedno vredno teptati to zemljo.« S skupino Zmelkoow je življenje zabavnejše za vse.