David Bowie: zgodbe iz ozadja

Glasbenik je še svojo smrt odel v umetniški plašč in s tem dostojno zaokrožil svoj 50-letni glasbeni opus.

Objavljeno
14. januar 2016 23.01
Alen Steržaj
Alen Steržaj

Ko je v petek izšel album Blackstar, še nihče ni vedel, kaj zares pomenita njegova naslov in poslovilna simbolika. Razen Bowija, očitno. Ja, še svojo smrt je odel v umetniški plašč in s tem dostojno zaokrožil svoj 50-letni glasbeni opus. Spomnili smo se nekaterih zanimivih anekdot o skladbah iz njega.

SPACE ODDITY (1969)

Kot namiguje naslov, je Bowie svojo prvo zares prepoznavno skladbo napisal po ogledu Kubrickovega filma 2001: Vesoljska odiseja. Pesem je izšla v času, ko so Američani prvič pristali na Luni, in na britanski televiziji so z njo tudi podložili prenos. A producenti očitno niso poslušali besedila, se je rad posmehnil Bowie. Pesem namreč govori o astronavtu, ki pretrga stik z Zemljo in ostane ujet v vesolju.

ANDY WARHOL (1971)

Bowie se je svojemu vzorniku poklonil s skladbo, nad katero pa Warhol ni bil navdušen. »Prišel sem v njegovo Tovarno in mu zaigral pesem na akustično kitaro. Rekel je samo 'No, ja ... hm ... okej ...' in odšel. Ostal sem sam, dokler ni prišel nekdo in mi razložil, da mu pesem ni všeč, češ da omenja njegov čudni videz (smeh). Bolje sva se spoznala šele kasneje, ko je padel na moje ženske rumene čevlje ... Šele to je razbilo led med nama (smeh).«

JOHN I'M ONLY DANCING (1972)



V času ugibanj, izjav in namigovanj, da je biseksualec, se je Bowie pošalil na svoj račun – s pesmijo, v kateri svojega ljubosumnega fanta Johna prepričuje, da z žensko samo pleše. Šlo naj bi za Lennona, ki je Bowija rad dražil zaradi njegovih ženskih oblačil.

REBEL, REBEL (1974)

»Bilo je pozno zvečer v hotelu v Londonu, hotel sem iti spat, ker sem imel naslednji dan snemanje. In zaslišim, kako nekdo nad mano na kitaro na ves glas in brez prestanka nabija frazo iz skladbe Rebel, Rebel, in to precej slabo. Sem rekel, grem tipa naučit (smeh). Potrkam, vrata se odprejo, jaz začnem: 'Hej, če misliš vso noč ...', in zagledam – bil je Joe McEnroe! (smeh) Si predstavljate? Takrat je bil v fazi, ko je mislil, da je rockerski kitarist. McEnroe, ki se muči z rifom Rebel, Rebel – to je lahko le v filmu! (smeh)«

HEROES (1977)



Ni čisto res, da je Bowie navdih za to uspešnico dobil pri skrivnostnem paru, dveh ljubimcih, ki sta se vsak večer poljubljala pri berlinskem zidu, kot je to govoril dvajset let. Leta 2003 je namreč priznal, da je šlo v resnici za njegovega producenta Tonyja Viscontija, s katerim sta snemala ploščo v Berlinu, in neko nemško pevko. »Takrat tega nisem smel govoriti. Tony je bil namreč še poročen (smeh).«

CHINA GIRL (1983)



Večkrat pozabljeno dejstvo je, da ena največjih Bowijevih uspešnic ni izvirnik – je remake skladbe, ki sta jo napisala z Iggyjem Popom in je izšla na Iggyjevi plošči Idiot 1977, a je ostala prezrta. Medmet »šššš...« je menda čisto zares prišel iz ust vietnamske lepotice, ko ji je Iggy zaupal, da mu je všeč. Namreč, ni bila samska.

JUMP THEY SAY (1993)



S pesmijo o tem, kako pritiski družbene okolice človeka pripeljejo do samomora, je Bowie opravil z žalovanjem za bratom, ki si je osem let prej vzel življenje.

THE NEXT DAY (2013)



Župnika v kontroverznem videospotu, ki je dvignil nemalo prahu, je igral igralec Gary Oldman. Za sendvič in kolo, kot pravi: »David mi je napisal kratek mail: Bi igral duhovnika za en dan? Ker sva prijatelja in ker je bilo snemanje deset minut stran od mojega doma, sem privolil. Dobil sem sendvič in pločevinko kole.«

LAZARUS (2015)



Bowijeva zadnja videospota Blackstar in Lazarus sta po njegovi smrti dobila pretresljivo simboliko – zdaj je videti, kot da se je zares poslavljal. Okostje astronavta in Bowie na smrtni postelji, ki se sprašuje o lastni umrljivosti in sklene, da nima več kaj izgubiti. Lahko postane le še črna zvezda. (as)