To je knjiga, ki je ne odložiš do zadnje, 144. strani. Barbara Pešut, tekstopiska, ki je Slovencem podarila »samo ljubezen«, glasbenica, avtorica erotičnih zgodb in romana Čudoviti klon (nenazadnje tudi soproga Magnifica), v njej brez sentimentalnosti in zadržkov opisuje svoje življenje. Da bo skakala iz svetlega v temo, iz zdravega v bolno, iz pisanega v sivo, napove na prvih straneh. In to – brez reda.
Nastal je kalejdoskop. Dnevniški zapiski, ki jih prekinejo vinjete spominov, odlomki iz kolumen, blogov, erotičnih zgodbic, pa poezija, verzi in spet vrnitev v sedanjost: » V juliju 2015 smo. Moji zadnji načrti so takšni ... «
Nekakšen povod vsega skupaj je bila bližina petdesetega rojstnega dne. Ni se ga veselila. Hendikepirana je, a laže ji gre z jezika beseda hendi. Osem mesecev po rojstvu sina je dobila diagnozo: Sclerosis multiplex. MS. Prvi znaki, občutek celofana v prstih, pretakanje peska v hrbtenici, so daleč dve desetletji. Njen dan je dan z asistentkami, Branka, Neda, Nina, Zala... Jutranje razgibavanje, Toško Čelo, nova zdravila, svež zrak, znani kafič, postavni natakar, knjige, samota.
Da gre laže, piše. »Beg je bistvo mojega življenja«, pravi v enem verzu. In v drugem, da je beseda bi »najbolj strupena goba mojega jezika«. Najbolj intimni deli knjige so njena soočenja z boleznijo in njenimi posledicami, od koder jo odnašajo spomini. Ostaja ujetnica preteklosti, zapiše. Vidimo jo kot deklico v Kosezah, ki se kar naprej zaljublja v sošolce, divje domačine, skrivnostne tujce, najboljše športnike. Evropejko, ki se po letu 2004 zbudi s prenovljenim duhom v novi domovini in pelje svojega sinčka Evropejčka v Trst obiskat Evropo. Z Robertom v času Markovićeve vlade odpreta kafič v Adlešičih, se umivata v Kolpi, jesta krompir in ribe in jagnetino in uživata svoj robinzonski zaslužek. Mlado, svežo, polno rokenrola na ulicah Sarajeva. Ob kosilu z golažem iz rostbifa s kurkumo, kumino in mirto. Tudi pri pisanju dopisa županu. Projekt: Poljub na klopci.
Ni je večje bolečine ...
A ves čas je tukaj njena bolezen, ki jo v »temni kleti« drži že dolgo. Še vedno išče stres, ki ji je sprožil bolezen, razglablja o spolnosti, karieri, denarju, lastni realnosti, odnosih z mamo, očetom, sinom in možem. Ugotavlja, da se večina prijateljev ne druži več z njo, da ima manj uličnih doživetij, da ji odhod na ulico predstavlja problem, oči da niso več zbrane, svojo avtobiografijo izkorišča za neke vrste prijateljico. In ves čas, tako v knjigi, prav obupno išče pot v svobodo. »Za vso nesrečo v življenju krivim prekleto bolezen. Morda bi si pa morala reči obratno; za vso svojo nesrečo v bolezni krivim prekleto življenje.«
Zdravje se ji slabša, kondicija tudi, le redko se še postavi na noge, počasi se začenjajo prednovoletna dogajanja, a večinoma brez nje. Živi življenje, ki si ga nikdar ni želela. In citira Danteja: » Ni je večje bolečine, kot v dnevih bede nositi v srcu srečnih dni spomine.«
Življenje, ugotavlja na zadnjih straneh, se lahko skrči na eno samo točko: imeti se čim bolje. In vendar zadnje strani knjige ne končuje z boleznijo. Sprašuje se, kakšen je zvok tridesetih let ljubezni. »Dejstvo, da sva po tridesetih letih še vedno skupaj, se ljubiva in imava rada, je res velik dosežek. On z blestečo kariero, jaz s težkim hendikepom. Je zajebano, ampak se da.«
Ženska, ki je v svoji pesmi zapisala, da je nadarjena za ljubezen in ne za matematiko, tako knjigo konča s tistim, po čemer jo najbolj poznamo. Z ljubeznijo, ki je eno in edino upanje.