Založniška industrija je pretežno
»Je pomanjkanje knjig z rasno raznoliko vsebino in akterji nebelske rase povezano s tem, da so zaposleni v založbah pretežno belopolti ljudje? Se ti zavestno ali podzavestno odločajo za produkcijo knjig, ki govorijo o ljudeh take rase, kot ji pripadajo sami?« se sprašuje Jason Low iz založbe Lee & Low Books in navaja še nekaj podatkov: »Statistika Cooperative Children's Book Centre kaže, da so samo 84 od 3500 knjig, ki so izšle v ZDA leta 2014, napisali temnopolti avtorji in da v njih nastopa samo 180 temnopoltih likov.«
Raziskava založbe Lee & Low Books je pokazala tudi, da je 88 odstotkov zaposlenih v založbah heteroseksualnih. »Založništvo ni edina panoga brez rasne in spolne raznovrstnosti. Podobno je v medijih, pri filmu, televiziji, gledališču, v družbi kot celoti,« pravi Low. Lanski dobitnik nagrade booker Marlon James (na fotografiji) je spodbudil mednarodno debato o tej temi, ko je dejal, da »morajo temnopolti pisatelji ubogati belopolte ženske«, saj te prevladujejo v založniški industriji.
Bo Amazon odprl štiristo zidanih knjigarn?
Nadaljnja širitev Amazonovih knjigarn bi lahko ogrozila največjo ameriško verigo zidanih knjigarn Barnes & Noble, ki ima 640 knjigarn. Neodvisne knjigarne v Seattlu poročajo, da prisotnost Amazonove knjigarne zmanjšuje njihovo prodajo in jih ogroža. To je povedala tudi Pam Cady, direktorica 116 let stare knjigarne University Book Store v Seattlu.
Amazon je začel svojo pot pred dvajsetimi leti kot internetni trgovec s knjigami, danes pa ponuja vse, od hrane do televizijskih programov. Založništvo je revolucioniral z uvedbo e-bralnika kindle.
Japonska knjigarna
Vedno znova se je dogajalo, da je ljudi v nekem obdobju zanimala ena sama knjiga. Zato sem sklenil, da bom odprl knjigarno, ki ponuja po eno knjigo ves teden, šele potem bom zamenjal ponudbo,« je povedal Morioka.
Ob knjigi vedno tematsko okrasi knjigarno. Če je, denimo, v knjigi omenjena posebna roža, postavi v knjigarni razstavo s to rožo. Poleg tega prosi založnike in avtorje, da so v knjigarni čim dlje. S tem poskuša dvodimenzionalni knjigi dodati novo dimenzijo, da bi se bralci počutili, kot da so v knjigi. »Koncept moje knjigarne je požel veliko simpatij, obiskujejo me kupci z vsega sveta,« je povedal Morioka, ki je do zdaj prodal več kot dva tisoč knjižnih izvodov.