Tartini festival: nevihta na violini in čardaš

Letos z lastno produkcijo prvič tudi v Poreču in Bassanu del Grappa

Objavljeno
21. avgust 2014 20.05
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Piran – Trinajsti Tartini festival se bo letos predstavil z devetimi večeri klasične glasbe, sedmimi v Piranu in dveh v Kopru. S produkcijo festivalskega ansmabla Il terzo suono pa bodo 9. septembra nastopili tudi v poreški baziliki in dva dni kasneje v Bassanu del Grappa na Festivalu Veneto.

Festival se bo začel jutri s koncertom Morska nevihta v cerkvi sv. Jurija. Nastopil bo salzburški Ansambel 1756, ki ga umetniško vodi čembalist Konstantin Hiller, z njim pa grški violinist Dimitris Karakantas. Prvo glasbeno besedo bodo člani ansambla, ki igra na zgodovinskih inštrumentih, dali Giuseppeju Tartiniju, kasneje pa še Vivaldiju, Rebelu, Telemannu in Händlu. Dan kasneje se bo s programom Harmonije zvoka predstavil trio Lotz iz Bratislave. Sledili bodo Madžarski virtuozi z glasbo od Tartinija do čardaša, Stefano Bet z igranjem na traverso flavto, baročni violinist Bojan Čičić s čembalistom Briceom Saillyjem, še Amadeus Consort iz Salzburga s programom Tartinija in Mozarta. V koprski glasbeni šoli bodo med festivalom nastopili zmagovalci mednarodnega tekmovanja Tartini Trio Reverie, v Pokrajinskem muzeju Koper pa pianist Nicolas Bourdoncle z recitalom Chopina. Zadnji večer, 10. septembra, se bo v minoritskem samostanu predstavil festivalski ansambel Il terzo suono (Jasna Nadles, Milan Vrsajkov, Konstantin Hiller, Iveta Švarc in Lavard Soularsen).

Novost Tartinijevega festivala so tri brezplačne delavnice. Prihodnjo sredo bodo pripravili delavnico kulturnega menedžmenta, ki jo bo vodil nizozemski mojster Frans Brouwer, teden kasneje pa bosta dva od glasbenih mojstrov pripravila še dve delavnici: Stefano Bet v Tartinijevi hiši za igranje z baročno flavto, flavto in blokflavto in Bojan Čičić za igranje na baročno violino.

»Namen festivala je povezati vrhunske skladatelje z vrhunskimi izvajalci v okolju, ki slovi po bogati glasbeni in turistični tradiciji. Naš festival se od drugih razlikuje po tem, da poudarja Tartinijev opus, zgodovinske inštrumente in glasbo, predvsem pa izstopamo z lastno festivalsko produkcijo, s katero bomo prvič naš piranski program predstavili tudi v Poreču in festivalu v Venetu. Z delavnicami bi radi še posebno poudarili, da tukajšnji turizem premalo razmišlja o prednostih kulturnega turizma,« je povedala umetniška vodja festivala Jasna Nadles.

Festival vsako leto obišče približno tisoč ljubiteljev te glasbe. Finančna vrednost festivala je kakšnih 100.000 evrov, pomemben delež pa prispevajo država, sponzorji in prostovoljci.