Celjski krst komedije o zakulisju gledaliških predstav

V petek na velikem odru SLG Celje krstna uprizoritev komedije Vorkšop na Moljera Matjaža Zupančiča.

Objavljeno
26. november 2014 13.58
Špela Kuralt, Celje
Špela Kuralt, Celje
Komedija Vorkšop na Moljera je igra o gledališču, zakulisju nastajanja gledališke predstave, hkrati pa kritika hinavščine in pretvarjanja ne le v gledališču, ampak v življenju nasploh. Komedija Matjaža Zupančiča je prejela nagrado žlahtno komedijsko pero 2014, v obrazložitvi nagrade pa so žiranti zapisali, da Zupančič z ostrim peresom okrca blef in puhlost nekaterih sodobnih gledaliških prijemov, ki temeljijo zgolj na samopoveličevanju.

Igra govori o treh igralcih, svobodnjakih, brez redne službe. Pod vodstvom Centra za brezdramsko kreativno pisanje skušajo uprizoriti Molièrovega Tartuffa. Njihova ideja je, da bi igro odigrali natančno tako, kot je napisana, kar pa ni v skladu s Centrom, kjer producent in njegova sodelavca zagovarjajo tezo, da morajo biti vse klasične drame spisane na novo, postavljene v smeri brezdramskega, iracionalnega, brezčasnega.

Komedija je zelo aktualna ne le zaradi vprašanj sodobne dramatike in sodobnega gledališča, pač pa tudi zaradi vprašanj o samozaposlenih v kulturi. Tako se v igri eden izmed treh svobodnih igralcev, ki potrebuje denar in se je zato tudi prisiljen podrediti ljudem, ki mu dajejo denar, med ustvarjanjem predstave vendarle odloči ostati zvest samemu sebi.

Režiser Boris Kobal je pred petkovo premiero dejal, da je pri režiji te predstave čutil dvojno odgovornost: »Prvič zato, ker je to slovensko besedilo in umeščanje slovenske dramatike v gledališča je zelo pomembno. Veliko odgovornost pa sem pri tem čutil tudi zato, ker me na Zupančiča veže prijateljstvo.«

O igri, ki je prva Zupančičeva komedija, je Kobal dejal, da jo je spisal v pravem času: »V gledališčih delajo eni in isti režiserji. Dogaja se, da sploh ne prepoznavamo več originala in blefa. Tu pa govorimo o nečem, kar je dobro, klasično in neminljivo.«

Dodal je, da so bili pri ustvarjanju predstave zelo pošteni: »Najprej je odigran original iz Tartuffa, potem variacije. In pošteni smo bili do alternativnega teatra. Vse smo namreč postavili tako, da je možno in verjetno.«

Komedijo bodo odigrali Pia Zemljič, Lučka Počkaj, Renato Jenček, Branko Završan, Andrej Murenc in Vojko Belšak, ki je dejal, da premiero nestrpno pričakuje: »Po navadi dobivamo igralci precej predvidljiva vprašanja. Zanima me, koliko uvida bodo gledalci s to komedijo dobili v našo, gledališka sfero.«